Frag FX-kontroll till PS3, funkar det bra?

Permalänk
Medlem

Frag FX-kontroll till PS3, funkar det bra?

Jag börjar med att be er skippa moralsnack om fusk, jag spelar aldrig online utan tänkte bara använda den i single player.
WEBHALLEN.com - Avancerad sökning
-Funkar de lika bra som när man spelar på PC?
Jag är nämligen urkass på att spela FPS med handkontroll och går därför miste om många bra spel, t ex. slutade jag spela Silent Hill: Homecoming när jag fick pistolen...

Jag tänkte köpa den vanliga Frag FX 2 med kabel, borde väl funka bra?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

fragfx och liknande har blivit blockerade iom FW 3.50. Verkar som sony gör allt för att det inte ska kunna komma ett nytt jailbreak.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

fragfx och liknande har blivit blockerade iom FW 3.50. Verkar som sony gör allt för att det inte ska kunna komma ett nytt jailbreak.

Jaså, att inte webhallen skriver det då.
Jag trodde att den lurade PS3:an att den var en vanlig gamepad.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

What works with the Sony update:
- Fragfx V2
- Fragfx SE
- Fragfx Evo
- Fragfx Pro
- Fragfx Shark betas

These all work perfectly fine even after the sony update.

Kommer antagligen en firmware till de enheter som inte funkar.

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

What works with the Sony update:
- Fragfx V2
- Fragfx SE
- Fragfx Evo
- Fragfx Pro
- Fragfx Shark betas

These all work perfectly fine even after the sony update.

Kommer antagligen en firmware till de enheter som inte funkar.

Homer_S

Ok, jo det är möjligt att de går att låsa upp igen med firmware.
Annars kan ju move bli ett alternativ om de släpper uppdateringar till spelen så det funkar med den.

Det vore intressant att höra om någon har provat en Frag FX med t ex. Silent Hill.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt en FragFX och testat lite grann, jag köpte den dyraste modellen som har nån typ av specialfirmware och därför inte ska kunna sluta fungera pga. Sonys uppdateringar (Jag har ändå inte vågat uppdatera mitt PS3 till 3.55 som släpptes i går utan ska först testa den på en kompis uppdaterade PS3 ikväll.): SplitFish - Elevate your Gameplay - FRAGFX SHARK

Det var lite krångel i början då den inte fick kontakt men det löste jag på detta sätt: SplitFish - Elevate your Gameplay - FAQ

Den fungerar inte bra i Silent Hill; rörelserna är alldeles för långsamma så man måste sitta och lyfta musen och ta omtag hela tiden, däremot blev Killzone 2 (demot) och Resistance: Fall of man precis som att spela på PC.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela utan tangentbord? Blir det inte en konstig känsla? Jag tycker den där "joypadliknande-grejen" inte skulle vara bekväm om man spelar med mus.

Hur känns den?

Har funderat på att skaffa mus till min ps3, men vill ju helst ha tangentbord också då (gammal cs gamer ) men sånt verkar ju va mer eller mindre svårt att få tag på. Och nu när sony blockar alla usb-grejer så blir de väl ennu svårare...

//

simon

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

Hur är det att spela utan tangentbord? Blir det inte en konstig känsla? Jag tycker den där "joypadliknande-grejen" inte skulle vara bekväm om man spelar med mus.

Hur känns den?

Har funderat på att skaffa mus till min ps3, men vill ju helst ha tangentbord också då (gammal cs gamer ) men sånt verkar ju va mer eller mindre svårt att få tag på. Och nu när sony blockar alla usb-grejer så blir de väl ennu svårare...

//

simon

Den delen man håller i vänster hand (frag chuck) är ju precis som att spela med vanliga handkontrollen, lyckas man bara sitta bekvämt med musen på TV-bordet funkar det bra.
Jag har även testat den i Resident Evil 5 och Dead Nation och den funkar inte bra i dessa spel heller så den är inte helt perfekt. Den funkar fortfarande efter 3.55-patchen; konsolen tror att det är en handkontroll som är ansluten med USB-kabel för att laddas. Man kan inte använda den för att starta upp konsolen trots att den har en PS-knapp.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Funka och inte funka, du får ju konfigurera Shark efter spelets ramar. Har spelet låg sens så får du öka/minska på kontrollen samt "Dead Zone".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas:

Den delen man håller i vänster hand (frag chuck) är ju precis som att spela med vanliga handkontrollen, lyckas man bara sitta bekvämt med musen på TV-bordet funkar det bra.
Jag har även testat den i Resident Evil 5 och Dead Nation och den funkar inte bra i dessa spel heller så den är inte helt perfekt. Den funkar fortfarande efter 3.55-patchen; konsolen tror att det är en handkontroll som är ansluten med USB-kabel för att laddas. Man kan inte använda den för att starta upp konsolen trots att den har en PS-knapp.

Har du testat att ändra sensen ingame? Kanske blir bättre då.

Vad kosta en sån där mus? är dom inte rätt dyra?

//

Simon

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

frag fx och fxps eller vad de nu heter är ren skit enligt mig.

vill du spela med mus och tangentbord till ps3 är xim det enda vettiga alternativ.

www.xim360.com läs forumet för info om ps3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Funka och inte funka, du får ju konfigurera Shark efter spelets ramar. Har spelet låg sens så får du öka/minska på kontrollen samt "Dead Zone".

Det hjälper inte att ändra det i de spelen det funkar dåligt i, sensitivity och dead zone är samma sak åtminstone på Shark som jag har.

Skrivet av knaz_88:

Har du testat att ändra sensen ingame? Kanske blir bättre då.

Vad kosta en sån där mus? är dom inte rätt dyra?

//

Simon

Det är inte alla spel som har den inställningsmöjigheten, varken Silent Hill eller Dead Nation har det.
749kr så de kostar mer än en originalhandkontroll: WEBHALLEN.com - Frag FX - Shark - Controller with mouse

Skrivet av emomk:

frag fx och fxps eller vad de nu heter är ren skit enligt mig.

vill du spela med mus och tangentbord till ps3 är xim det enda vettiga alternativ.

www.xim360.com läs forumet för info om ps3

Ok tack för tipset men de verkar inte gå att köpa än.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Köpte den första FragFX: en när MW 1 kom - ledde till att mitt FPS-spelande på konsol ökade enormt. Funkade riktigt bra. Bra känsla.
Frag FX: arna funkar bra till FPS-spel. Till det mesta andra är det ganska värdelöst.. Eller var, kanske jag ska säga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av emomk:

frag fx och fxps eller vad de nu heter är ren skit enligt mig.

vill du spela med mus och tangentbord till ps3 är xim det enda vettiga alternativ.

www.xim360.com läs forumet för info om ps3

Har du testat eller är det en ren gissning från din sida?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har du testat eller är det en ren gissning från din sida?

jag spelar med xim själv och det är hur bra som helst!
lite krångligt att köpa grejerna bara, finns på ebay usa.

edit: det är xim1 som funkar till ps3, xim2 och 3 är bara för xbox 360.

Permalänk

Hmmm...Har problem med min nyinköpta Frag FX Shark.

Musen kan inte göra cirkel rörelser...det blir bara rektanglar, eller horisontellt och vertikalt den styr jag får även sitta å ta omtag hela tiden på musen..trodde det var fel på fragen men nu säger ni att det kan vara PS3:an!! Har prövat RFOM, Bioshock och PORTAL bara för att testa.

Sedan står det oxå dett:
SplitFish products are not affected by the PS3 3.50 update, and will not be affected by any future update(s).