Vilken processorkylare med Dominator GT?

Permalänk
Medlem

Vilken processorkylare med Dominator GT?

Har precis fått igång datorn med nya delarna och har precis kommit igång med klockningen men prollen blir på tok för varm, ca 71c i load :/

Tänkte höra om någon har tipps på vilken kylare jag kan använda?

Har ett Crosshair IV Formula med 2 st Corsair Dominator Gt-stickor.
rim-minnena har ganska höga torn så vill inte beställa ngt som bara kommer slå i stickorna när jag försöker montera det!

Har kikat på dessa kylare:

Corsair A70 CPU-cooler Intel/AMD - Inet.se
Corsair A50 CPU-cooler Intel/AMD - Inet.se
Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se

Någon som har erfarenhet av dessa eller andra? Bra kylförmåga under förutsättning att det får plats är alltså vad jag är ute efter

Permalänk
Medlem

Jag skulle Rekommendera H50. Har själv den och kyler min cpu rätt fint
Och inte så farligt dyr heller faktiskt

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag skulle Rekommendera H50. Har själv den och kyler min cpu rätt fint
Och inte så farligt dyr heller faktiskt

oj tänkte ju faktiskt skriva men glömde det.

Vill INTE ha varken H50 eller H70, har den i mitt förra chassi 2m bakom mig som skall säljas imorgon, så att köpa ett till känns bara dumt

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel kan kylflänsarna på Dominator-minnena monteras bort enkelt genom att lossa insexskruvarna som sitter på dem. Se: Overclock3D :: Review :: Corsair Dominator GT 8GB PC3-12800 CL8 kit :: Packaging & Appearance (bland de sista bilderna). Annars verkar A70in bra om du vill kyla mycket. Noctuan för ljudnivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

oj tänkte ju faktiskt skriva men glömde det.

Vill INTE ha varken H50 eller H70, har den i mitt förra chassi 2m bakom mig som skall säljas imorgon, så att köpa ett till känns bara dumt

Tjuva den H50n och kör i original i datorn du ska sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Om jag inte minns helt fel kan kylflänsarna på Dominator-minnena monteras bort enkelt genom att lossa insexskruvarna som sitter på dem. Se: Overclock3D :: Review :: Corsair Dominator GT 8GB PC3-12800 CL8 kit :: Packaging & Appearance (bland de sista bilderna). Annars verkar A70in bra om du vill kyla mycket. Noctuan för ljudnivån.

Dem går att montera bort, men vill helst undvika det, utsidan är den viktiga sidan!?

Som sagt, ingen H50 eller H70 :=

Skrivet av Zånkt:

Tjuva den H50n och kör i original i datorn du ska sälja

Det är inte en komplett dator utan endast chassi och H50, så kan bli lite svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

oj tänkte ju faktiskt skriva men glömde det.

Vill INTE ha varken H50 eller H70, har den i mitt förra chassi 2m bakom mig som skall säljas imorgon, så att köpa ett till känns bara dumt

Noctua NH-U12P SE2 - Inet.se

eller

Noctua NH-D14, 140mm fläkt - Inet.se

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

vet att d14 kommer slå i, hur är det med u12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

vet att d14 kommer slå i, hur är det med u12?

Är lite osäker om U12 men om du har den rakt uppåt såtar den inte i men mja jag är lite osäker men är 80% att den inte tar i.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Dom tar nog i. Kör själv med Noctua NH-U12P & Corsair Dominator DHX och dom e lika höga som Dominator GT.
Fick skruva bort mina flänsar. Kolla bilderna nedan.

http://www.image-service.net/uploads/db5a3ed923.jpg

http://www.image-service.net/uploads/cade120f09.jpg

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg