Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Jag försökte inte vara ironisk... Det ÄR bra marginaler på Marantz. Dock är de lite kinkiga med vilka de väljer att sammarbeta med. Säkert därför som de lyckas behålla fina siffror åt försäljarna.

Ah, jo det är ju helt klart som du säger - skyller på att jag var trött

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Beställde en sak som inte fanns i lager. Leveransdatumet sköts upp efter att jag lagt ordern. Nu vill jag avboka ordern. Hur gör jag? Det finns ingen funktion för det på sidan. Ska jag kontakta kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Hej dustin, jag tycker personligen att ni är snabba på att levera.
MEN MEN MEN eran kundtjänst, herregud...

Jag hade ett RMA ärende hos er då mitt asus moderkort plötsligt tvärdog.
Jag skickade in det och ni påstod att jag hade böjt pins på det. Inte en chans då det inte fanns det när jag plockade upp processorn och packade ner kortet. Jag får kortet tillbaka skickat. Kartongen jag skickat i var exceptionellt packad och inte en pin var böjd.

Grejjen är den jag gick in till den lokala asus återförsäljaren och de rma'ade kortet till asus. Fick tillbaka ett nytt. så i princip så har ni nekat mig en fullgod rma. DET kallar jag ren sk*t.

Så även om ni har bra priser på en del saker har komplett fått mitt förtroende då deras support är snabbare simplare, trevligare, och enklare.

Mvh

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Jag undrar över hur man ska gå till väga om man har förlorat sitt kvitto för en produkt, som man fortfarande har garanti på och har blivit trasigt under en liten period. Då man har produkten under sin "orderhistorik" på hemsidan ska det väl inte vara ett problem?

Hur ska jag gå till väga för att rapportera produkten, för att få det ordnat?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hej igen,

Jag undrar över hur man ska gå till väga om man har förlorat sitt kvitto för en produkt, som man fortfarande har garanti på och har blivit trasigt under en liten period. Då man har produkten under sin "orderhistorik" på hemsidan ska det väl inte vara ett problem?

Hur ska jag gå till väga för att rapportera produkten, för att få det ordnat?

Tack i förhand!

Ring och säga att du vill reklamera en trasig produkt. Då får du uppge ordernr. Så löser sig resten!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Beställde i förra veckan datorhögtalare och LCD-tv (LG42") från dustinhome, tv'n var inte i lager men beräknades komma in 21/9, senare den dagen ändrades det till 22/9. Nästa dag alltså (22/9) var den fortfarande inte i lager och inget nytt datum.

När jag ringde upp dustin så sa dom att LG hade haft problem med leveranser och att norden inte var prioriterat.

Har googlat runt lite men hittar inget om detta. Är det nån som kan ge ett vettigt svar vad det är för fel eller om man kan förvänta sig att tv'n ska komma in i år!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Ring och säga att du vill reklamera en trasig produkt. Då får du uppge ordernr. Så löser sig resten!

Funkade hur bra som helst, riktigt trevlig support med! Trodde att det var lite annorlunda om man slarvat bort sitt kvitto, men det har man ju kvar på kontot. Tack!

Permalänk
Dustin AB

Hej!

catchmeifyoucan
5010456940 ACER GD245HQBID 24" WIDE TFT 120HZ BLACK kostar 3590 kr hos oss och har inte prisändrats på ett bra tag, eller var det någon annan modell du tittade på?

Cry_wolf
Yep på vår hemsida återspeglas det aktuella lagersaldot som inte uppdateras av Prisjakt i realtid, därför kan det ibland diffa mellan Prisjakt och ÅF.

xeorix
Priset på det paketet låg nere på 2490 en sväng och åkte sedan upp till 2790 ganska snabbt igen, då måste bannern tyvärr halkat efter med fel pris under en stund.

KniFF
Ska be produktkillarna kika på det! Ska kolla ang. HP 625 och PMa dig.

Chobi
Om dessa inte får säljas före ett visst datum så skickas de i regel på det datumet när spärren släpps.

Laggboxx
Hej! Vilket RMA nummer hade du hos oss? Alternativt ditt kundnummer eller ordernummer för moderkortet, så kan jag följa upp det hos oss.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hej igen Dustin.

Det var inte den jag tänkte på.
Ni har två stycken ACER GD245HQBID 23.5" WIDE LCD 120HZ BLACK/COPPER - 120hz skärm med 2 ms svarstid! - Specifikationer och ACER GD245HQBID 23,5" WIDE LCD 120HZ BLACK - Full-HD skärm med 120hz och HDMI! - Specifikationer

Vad är det för skillnad, de skiljer ju väldigt mycket i pris, är det färgen som är skillnaden?

mvh

Permalänk
Medlem

Stor eloge till Er på DustinHome! Skickade tillbaka min Dell U2410 som hade intermittenta pixelfel. Först ville ni att jag skulle kontakta Dell men då jag har dåliga erfarenheter av deras "support" hävdade jag min ångerrätt. Ni skickade fraktsedel kostnadsfritt till mig för retur och Ni löste problemet på ett exemplariskt sätt! Krediteringen blev godkänd samma dag Ni fick tillbaka varan.

Synd att första köpet blev struligt men hoppas att framtida köp blir bättre! Klart toppklass på Er service!

/En ny & återkommande kund!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Stor eloge till Er på DustinHome! Skickade tillbaka min Dell U2410 som hade intermittenta pixelfel. Först ville ni att jag skulle kontakta Dell men då jag har dåliga erfarenheter av deras "support" hävdade jag min ångerrätt. Ni skickade fraktsedel kostnadsfritt till mig för retur och Ni löste problemet på ett exemplariskt sätt! Krediteringen blev godkänd samma dag Ni fick tillbaka varan.

Synd att första köpet blev struligt men hoppas att framtida köp blir bättre! Klart toppklass på Er service!

/En ny & återkommande kund!

Man kan ju bara hoppas att Dustin faktiskt kontrollerar skärmen själva och inte bara ser det som en ångerrätt och skickar ut den felaktiga skärmen till nästa kund.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Man kan ju bara hoppas att Dustin faktiskt kontrollerar skärmen själva och inte bara ser det som en ångerrätt och skickar ut den felaktiga skärmen till nästa kund.

Hoppas jag, för jag har beskrivit problemet för dustin via mailen så bollen ligger i deras knä att ta kontakt med dell nu.

Permalänk
Medlem

Snabbt och fint bemötande fick jag när jag reggade mig som student. Kudos för det! Paketet gick iväg fort så jag får väl det imorgon eller i övermorgon. Tackar!

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga att ni troligen gjort en tabbe och lagt upp samma vara 2 ggr...
KABEL E-SATA TILL SATA 1.0 M - Specifikationer samt KABEL SATA TILL ESATA 1M - Produktinformation
dessa 2 bör va samma vara dem har samma tillverkare och skriver man in tilverkarens artnr på deltaco sidan så kommer man till samma vara på deras sida...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Jaha, fick hem en skärm som jag packade upp idag och det var ju tyvärr ingen glädje där inte.
Köpte den här skärmen: DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestanda skärm med IPS-panel - Specifikationer Dvs en Dell U2311H.

Skärmen är ju jäkligt snygg och så, men halva min skärm är helt död, vit med en stor svart rand över halva skärmen,solklar konstruktionsmiss eller att den fått det lite skakigt på vägen hit.
Aja, har iaf skickat mail till eran returmail och hoppas verkligen på ett smidigt returärende.

Permalänk
Medlem

Ni är en av dom få återförsäljarna av "Monster Turbine Pro Copper Edition" hörlurar.
Jag vill ha dessa men monster gör dom även med en funktion som heter Controltalk.
Vilket är exakt samma hörlurar fast med en Iphone kontroll på sladden.
Är detta något ni kan få tag på och börja sälja?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Jaha, fick hem en skärm som jag packade upp idag och det var ju tyvärr ingen glädje där inte.
Köpte den här skärmen: DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestanda skärm med IPS-panel - Specifikationer Dvs en Dell U2311H.

Skärmen är ju jäkligt snygg och så, men halva min skärm är helt död, vit med en stor svart rand över halva skärmen,solklar konstruktionsmiss eller att den fått det lite skakigt på vägen hit.
Aja, har iaf skickat mail till eran returmail och hoppas verkligen på ett smidigt returärende.

Ring dell. Det är dom som sköter det. Dom brukar skicka ut en ny skärm med bud direkt hem till dig!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Ring dell. Det är dom som sköter det. Dom brukar skicka ut en ny skärm med bud direkt hem till dig!

Jasså? Jaha, jag har mailat Dustin nu iof men kan ringa de på Måndag och höra. Tack för tipset!

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av catchmeifyoucan:

Hej igen Dustin.

Det var inte den jag tänkte på.
Ni har två stycken ACER GD245HQBID 23.5" WIDE LCD 120HZ BLACK/COPPER - 120hz skärm med 2 ms svarstid! - Specifikationer och ACER GD245HQBID 23,5" WIDE LCD 120HZ BLACK - Full-HD skärm med 120hz och HDMI! - Specifikationer

Vad är det för skillnad, de skiljer ju väldigt mycket i pris, är det färgen som är skillnaden?

mvh

Har hört med marknad och det ska enbart vara färgen som skiljer de åt, prisdiffen beror på att den ena modellen inhandlats i större volym.

Skrivet av Elyxiator:

tänkte bara säga att ni troligen gjort en tabbe och lagt upp samma vara 2 ggr...
KABEL E-SATA TILL SATA 1.0 M - Specifikationer samt KABEL SATA TILL ESATA 1M - Produktinformation
dessa 2 bör va samma vara dem har samma tillverkare och skriver man in tilverkarens artnr på deltaco sidan så kommer man till samma vara på deras sida...

Tackar, det ska vara löst.

Skrivet av el30:

Yes, om du kontaktar oss så får du ett ärende/ordernummer som du kan ta till Dell, som i sin tur fixar på-platsen utbytet med dig. Hör gärna av dig till mig om det uppstår något knas

Skrivet av Z0l!d:

Ni är en av dom få återförsäljarna av "Monster Turbine Pro Copper Edition" hörlurar.
Jag vill ha dessa men monster gör dom även med en funktion som heter Controltalk.
Vilket är exakt samma hörlurar fast med en Iphone kontroll på sladden.
Är detta något ni kan få tag på och börja sälja?

Enligt vår marknadskille för dessa produkter kommer dessa dyka upp i sortimentet förhoppningsvis under dagen idag.

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Min mors dator var på service för tredje gången i februari tidigare i år. Med samma felsymtom alla tre gånger. (Men tydligen aningen annorlunda fel vid sista reperationen). Dustin var ingen hjälp i ärendet. Utan man bollades fram och tillbaka mellan HP och Dustin. Service tog väldigt lång tid och inte många saker gick rätt till. Datorn kom tillbaka nån gång i mars och nu är den trasig igen. Samma felsymtom en fjärde gång, datorn startar inte. Men nu är garantin slut och servicegarantin på 3månader gick ut för ett par månader sen.

Det blir en ny dator från något annat företag än Dustin, för de försöker inte ens hjälpa sina kunder längre.

Permalänk
Medlem

JMartoja, jag skulle gärna vilja ha en kommentar till detta:

Skrivet av heande:

som vi diskuterade längre upp i tråden på den här sidan.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Enligt vår marknadskille för dessa produkter kommer dessa dyka upp i sortimentet förhoppningsvis under dagen idag.

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Tack det lät bra, tills man såg att ni vill ha 1900kr~ mer för dom än vad dom kostar utan :S
Känns lite väl mycket när pris rekomendationen från Monster ligger på 30 dollar exakt mer än vad dom kostar utan.
Är det säkert att ni inte råkat räkna lite fel där?
Förstår att ni måste ha marginal på era produkter men att ta 1900kr~ mer för hörlurarna med controltalk känns lite väl eller?

Länk till monstercable release av hörlurarna med rekomenderade priser när dom släpptes och sen dess har dom gått ner i pris.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk

Trasig TV

Hej Dustin!

Min älskade TV på 40" har kastat in handduken och står bara och blinkar för tillfället. Det är antagligen en kondensator eller liknande som har fått nog. Jag pratade mer er kundtjänst och fick då lov att reklamera TV:n. Det jag undrar är hur detta returnerande kommer att gå till. Jag har inte kvar kartongen eftersom min studentlägenhet inte riktigt hade plats för att låta en så stor kartong stå här. Behöver jag fixa kartong, pall och packa TV:n på egen hand eller kan man få hjälp med detta på något sätt?

//David

Permalänk
Medlem

Är det bara sjag som tycker att er hemsida är fruktansvärt seg just nu...Vet inte ens om jag kommer in alls...

Edit: dustin.se funkar fint men dustinhome.se funkar inte.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Har ni några planer på att ta in nya Lenovo Thinkpad Edge 11?

Permalänk
Medlem

AKG 702 istället för 601 skulle vara mumma i samband med min beställning av en ny DELL 24".
Mitt råd är att skrota 601an o kör med 702 istället.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Hej Dustin!

Jag har precis fått en faktura av er som jag beställde i maj förra året (2009), genom Postförskott. Man måste betala för att få ut varan, måste ha blivit någon miss hos posten när jag betalade. Det står förfallodatum 2009-06-10 och det står; "Vidstående faktura har enl. våra noteringar inte betalats. ni har överskridit i fakturavillkoren angiven förfallodag, varför vi emotser betalningen. i annat fall kommer ärendet att överlämnas till inkasso. Dröjesmålstänta debiteras från på fakturan angiven förfallodag."

Jag förstår inte riktigt varför ni skickat ut en Faktura 1½år efter jag hämtade ut varan hos posten genom PF. Det låter orimligt om jag skulle behöva betala dröjmålsränta på ett och ett halvt år, utan att ens ha fått någon faktura.
Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnfyR - ?:

Hej Dustin!

Jag har precis fått en faktura av er som jag beställde i maj förra året (2009), genom Postförskott. Man måste betala för att få ut varan, måste ha blivit någon miss hos posten när jag betalade. Det står förfallodatum 2009-06-10 och det står; "Vidstående faktura har enl. våra noteringar inte betalats. ni har överskridit i fakturavillkoren angiven förfallodag, varför vi emotser betalningen. i annat fall kommer ärendet att överlämnas till inkasso. Dröjesmålstänta debiteras från på fakturan angiven förfallodag."

Jag förstår inte riktigt varför ni skickat ut en Faktura 1½år efter jag hämtade ut varan hos posten genom PF. Det låter orimligt om jag skulle behöva betala dröjmålsränta på ett och ett halvt år, utan att ens ha fått någon faktura.
Tacksam för snabbt svar!

Såna ärenden tar du direkt med kundtjänst!

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Såna ärenden tar du direkt med kundtjänst!

Dom har inte svarat dom gångerna jag har försökt att ringa så tänkte kan inte skada att ta upp det här!

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av OnfyR - ?:

Dom har inte svarat dom gångerna jag har försökt att ringa så tänkte kan inte skada att ta upp det här!

Inga supportärenden i denna tråd tack.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)