Permalänk
Medlem

Ny speldator

Tjenare, efter att ha haft en helt värdelös maskin nu i 6 år, tänkte jag att det var dags att skaffa sig en rejäl dator. Men eftersom jag kan nada om hårdvara och vad som är prisvärt, tänkte jag att jag kunde fråga er experter. Prisklass emellan 10-13 k. Skall kunna dra alla spel maxat, utan problem helst.

Feel free att bygga vad ni vill

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vill du ha värre konfig så dra på ett 470 eller 480

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

tackar tackar men blir det någon markant skillnad på spelen om jag te.x skulle köpa 2 st sådana grafikort?

Permalänk
Medlem

i7 950 till 460, haha. Prollen kommer rulla på MAX 20-40% i spel. Satsa på kraftigt grafikkort i första hand.

Permalänk
Medlem

Nu fattade jag inte vad du menade, men vilket grafikkort är kraftigt då? kan gå upp till ca 13000 k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Noyt:

tackar tackar men blir det någon markant skillnad på spelen om jag te.x skulle köpa 2 st sådana grafikort?

Ja, SLI skalar för det mesta jäkligt bra, nära 100% i vissa fall. Förutom att det ger dig i stort sett dubbla prestandan så öppnar det även upp för att kunna köra Surround, deras motsvarighet till Eyefinity.

Om du vill maxa ut din budget så kanske 2 st 470 GTX i SLI kan vara intressant. Med det bytet hamnar du nästan exakt på 13k
Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Okej najs Tror nog att jag köper det ni har nämnt, men byter nog ut grafikkorten till de 2 som du nämnde sist, för vill ha så snabb och bra dator som möjligt. Tackar för hjälpen!