"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Håll dej några veckor tills 6xxx serien är släppt, tror du kommer få mycket bättre prestanda till ungefär samma pris.

ok tack

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

eller minst samma prestanda till mycket bättre pris.

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurp:

Hej! Jag ska bygga en dator som projektarbete i skolan med en budget på ca. 5k och sedan köra några tester på den och överklocka den (inte för jag vet hur mycket skillnad det blir på en budgetdator, men kan vara kul att prova). Då jag aldrig har gjort något liknande men länge velat bygga en dator tycker jag att det verkar spännande. Jag kollade lite på paketen med AMD och Intel, och har fått intrycket att AMD lämpar sig bättre för en billigare dator. Det som dock är viktigt för mig är att den inte låter så mycket, vid sidan av prestanda. Är det värt att köpa ett annat nätaggregat (bequiet eller likn.) eller ett annat chassi? Självklart får inte datorn smälta av överhettning. Jag hade tänkt lägga min beställning på delarna om ca. 2 veckor, så tills dess bör jag ha fått ihop mitt paket.

Vore tacksam för svar

Tjenare! Jag håller helt med dig ur processorsynpunkt, AMD brukar vara mycket prestanda till lågt pris i de lägre prissegmenten. Nätagget ska du bara köra det som lämpar sig bäst, eftersom att det inte brukar vara nätagget i en dator som för väsen. Det är processorn och grafikkortet som brukar föra mest väsen under load. Eftersom du verkar vilja klocka, så ska du lägga några hundra på en annan cpu-kylare. Lite extrafläktar i chassit är heller aldrig fel. Ta även ett moderkort med rätt många fläktuttag så du kan styra dess hastighet med mjukvaran speedfan. Kan titta lite mer på frågan ikväll.

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en ny dator och undrar lite angående prestanda/pris.
Hur stor skillnad är det på en dator för 7k jämfört med en för 8-9k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viek:

Nu är det så att Komplett lanserade sin Komplett Gamer 10th Anniversary Edition idag för den nätta summan 6995 kr. Det här erbjudandet är min lillebror intresserad av på grund av priset. Burken innehåller följande:

• Antec Three Hundred Midi Tower Svart
• Corsair VX 550W PSU
• ASUS M4A87TD/USB3, Socket-AM3
• AMD Phenom II X4 955 Black Edition
• Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
• WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,
• Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5240S
• ZOTAC GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA

Är den något att ha? Vad ska man byta ut? Är den något dyrare Komplett Gamer i05 bättre på något sätt?

Datorn ska användas till spel och det är väl allt. Lillebror har redan en skärm med upplösningen 1280x1024 och den ska användas.

Vad är det förresten för operativsytem som gäller om man vill kunna spela så mycket som möjligt? Windows 7? 32 eller 64 bitars?

Hjälp, snälla.

i05 har väl en lite bättre processor, men ett sämre grafikkort vilket gör att 10th dator är ett bättre köp. Jag hade dock lagt till det extra lilla för ett 1gb gtx 460.

DU ska ha 64-bitars, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Tjenare! Jag håller helt med dig ur processorsynpunkt, AMD brukar vara mycket prestanda till lågt pris i de lägre prissegmenten. Nätagget ska du bara köra det som lämpar sig bäst, eftersom att det inte brukar vara nätagget i en dator som för väsen. Det är processorn och grafikkortet som brukar föra mest väsen under load. Eftersom du verkar vilja klocka, så ska du lägga några hundra på en annan cpu-kylare. Lite extrafläktar i chassit är heller aldrig fel. Ta även ett moderkort med rätt många fläktuttag så du kan styra dess hastighet med mjukvaran speedfan. Kan titta lite mer på frågan ikväll.

tack så mycket för svaret, ska försöka fixa ihop ett bra paket och sedan posta förslaget här innan jag beställer. Hur ska man veta vilken cpu-kylare som lämpar sig förresten? Jag är inte överdrivet bevandrad i hårdvarudjungeln ^^

Permalänk
Medlem

Tjenare, här kommer ett förslag. Jag tycker att det verkar mycket prisvärt, men vill du snåla kan du ta ett billigare grafikkort och nätagg. Men jag tycker det är bra. Tror delarna passar mycket bra tsm, men någon annan som är insatt i AMD kanske kan ta en titt.
Bilden failar säkert, men det är bara att öppna den separat och kolla

Visa signatur

Såld!

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa den här Komplett.se
Verkar vara ett ganska förmånligt pris, kommer dock uppdatera processorn till 3,4ghz, grafikkortet till 1gb och 1600mhz minnen. Då landar det på ca 7600 utan OS.

Vill även ha möjlighet att köpa till ett extra grafikkort och en ssd-disk vid senare tillfälle, behöver jag ett bättre moderkort/nätagg eller räcker standard?

Tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej! Det är dags för mig att sätta ihop en ny dator då jag inte har någon koll alls längre tänkte jag vända mig till er!

Jag en student så prisvärt är högsta prioritet för mig, dessutom äger jag ett Radeon 4870 1GB som borde fortfarande hålla måttet om man ser till min budget. Jag har en budget på 4000kr och det är pluspoäng på att hamna under min budget.
Datorn kommer förmodligen inte användas för något mer krävande än typ stacraft2 och då borde väl grafikkortet jag redan äger duga eller bör jag stå ut en månad till för att ha råd med ett nytt grafikkort också?

Är väldigt tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Tjenare, här kommer ett förslag. Jag tycker att det verkar mycket prisvärt, men vill du snåla kan du ta ett billigare grafikkort och nätagg. Men jag tycker det är bra. Tror delarna passar mycket bra tsm, men någon annan som är insatt i AMD kanske kan ta en titt.
Bilden failar säkert, men det är bara att öppna den separat och kolla
http://forumbilder.se/images/40112010916164a2c.jpg

Hej! tack så mycket för ditt förslag, funderar starkt på att ta ett billigat low-end grafikkort på ca 600 kr, då jag inte spelar något spel för tillfället och antagligen kommer att koppla in den till en gammal lcd-skärm eller en tv, och hellre kan köpa ett nytt om något år. Det är alltid skoj att köpa bra saker, men det är nog bättre att uppgradera när diablo III kommer

Sen kommer chassit komma in i lager hos inet.se först i december så det blir ju lite dumt. Funderade även på om man verkligen behöver ett relativt dyrt chassi till en annars ganska billig dator, borde det inte fungera med t.ex. detta? Xigmatek Asgard Prisvärt gamingchassi för ATX! - Dator - Datorkomponenter - Chassi - Tower-chassi

I övrigt ser det väldigt lovande ut, behöver man köpa kablar eller skruvar eller något till, eller följer allt med som man behöver?

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurp:

Hej! tack så mycket för ditt förslag, funderar starkt på att ta ett billigat low-end grafikkort på ca 600 kr, då jag inte spelar något spel för tillfället och antagligen kommer att koppla in den till en gammal lcd-skärm eller en tv, och hellre kan köpa ett nytt om något år. Det är alltid skoj att köpa bra saker, men det är nog bättre att uppgradera när diablo III kommer

Sen kommer chassit komma in i lager hos inet.se först i december så det blir ju lite dumt. Funderade även på om man verkligen behöver ett relativt dyrt chassi till en annars ganska billig dator, borde det inte fungera med t.ex. detta? Xigmatek Asgard Prisvärt gamingchassi för ATX! - Dator - Datorkomponenter - Chassi - Tower-chassi

I övrigt ser det väldigt lovande ut, behöver man köpa kablar eller skruvar eller något till, eller följer allt med som man behöver?

Tack för all hjälp!

Just chassi är en väldigt personlig grej, så där är det bara att gå efter plånbok och smak! Det spelar ingen större roll, men jag anser att det är smart att köpa ett chassi med ett antal fläktplatser, så att inte datorn får härdsmälta! Om det är något mer du undrar över är det bara att fråga!

Visa signatur

Såld!

Permalänk

Hej, tänkte bygga mig en spel dator.
Vill kunna spela sc2 på högsta grafik och använda program som photoshop och musikproduktion utan några problem. Helst ska den klara av D3 utan problem också, kanske är vettigare att vänta till det släpps, men känner att det behövs en ny nu, sitter på pentium 4 dator som är 5 år gammal, med 3.0 i windows experience index.
Är inte så kunnig och tycker bara det blir en stor sörja med alla komponenter som erbjuds.
Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig sätta ihop en dator runt 10k.
Det jag behöver är:

Intel eller Amd spelar ingen roll.

Chassi (gärna ett rymligt med många diskplatser)
Nätagg
Modekort
Processor
Grafikkort
Minnen
Ljudkort
Fläktar/vattenkylning om det behövs.

Har hårddiskar brännare processorfläkt och all kringutrustning.

Permalänk

Hej tänkte köpa ny dator och har nu bestämt mig för Datorpaketet Intel 8k.

[ Produktlista - Intel 8k ]

Men nu är det såhär att jag behöver Firewire på datorn vilket det här moderkortet inte har.
Är det någon som kan tipsa om ett liknande moderkort med firewire som passar med det övriga i datorpaketet? Har noll koll på det här med komponenter så behöver lite hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundinarn:

Hej tänkte köpa ny dator och har nu bestämt mig för Datorpaketet Intel 8k.

[ Produktlista - Intel 8k ]

Men nu är det såhär att jag behöver Firewire på datorn vilket det här moderkortet inte har.
Är det någon som kan tipsa om ett liknande moderkort med firewire som passar med det övriga i datorpaketet? Har noll koll på det här med komponenter så behöver lite hjälp.

Tjenare! Tag samma moderkort och köp ett IO SUNIX lågprofil PCIFirewire 400, 4x6-pin - Inet.se istället! Så slipper du tänka om.

Visa signatur

Såld!

Permalänk
Skrivet av R_awd:

Tjenare! Tag samma moderkort och köp ett IO SUNIX lågprofil PCIFirewire 400, 4x6-pin - Inet.se istället! Så slipper du tänka om.

Tack så hemskt mycket! Det ska jag göra istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Just chassi är en väldigt personlig grej, så där är det bara att gå efter plånbok och smak! Det spelar ingen större roll, men jag anser att det är smart att köpa ett chassi med ett antal fläktplatser, så att inte datorn får härdsmälta! Om det är något mer du undrar över är det bara att fråga!

Hej! Funderar på att dra en riktig rövare och inte köpa något extra grafikkort/köpa ett väldigt billigt för några hundralappar och uppgradera om något år, då jag ändå inte spelar någonting och som sagt väntar på diablo 3. Tror du att resten av datorn kommer att duga till det om 2 år? Jag såg att moderkortet hade ett litet inbyggt grafikkort som lär vara tillräckligt så länge, det mest avancerade jag spelar är WC3 och CS 1.6 Den enda frågan är iofs hur bra resultat man får på tester utan grafikkort.

Sedan undrar jag om man behöver köpa ett trådlöst nätverkskort upptill om man vill ha det, eller om det finns integrerat i moderkortet, kunde inte riktigt få fram det ur produktspecifikationen.

Sedan upprepar jag frågan som kanske är väldigt dum, men behöver man köpa till kablar eller skruvar eller något sånt? vore dumt om man fick allting men inte kan bygga ihop det

Om du är snäll och svarar nu ska du få vara med i tack-till-listan på mitt projektarbete ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurp:

Hej! Funderar på att dra en riktig rövare och inte köpa något extra grafikkort/köpa ett väldigt billigt för några hundralappar och uppgradera om något år, då jag ändå inte spelar någonting och som sagt väntar på diablo 3. Tror du att resten av datorn kommer att duga till det om 2 år? Jag såg att moderkortet hade ett litet inbyggt grafikkort som lär vara tillräckligt så länge, det mest avancerade jag spelar är WC3 och CS 1.6 Den enda frågan är iofs hur bra resultat man får på tester utan grafikkort.

Sedan undrar jag om man behöver köpa ett trådlöst nätverkskort upptill om man vill ha det, eller om det finns integrerat i moderkortet, kunde inte riktigt få fram det ur produktspecifikationen.

Sedan upprepar jag frågan som kanske är väldigt dum, men behöver man köpa till kablar eller skruvar eller något sånt? vore dumt om man fick allting men inte kan bygga ihop det

Om du är snäll och svarar nu ska du få vara med i tack-till-listan på mitt projektarbete ^^

Okej, jag är heller ingen hejare på integrerade grafikkort, så jag hade lagt några hundralappar på ett billigt. Testerna på hela datorn kommer inte bli bra, eftersom att grafikkortet brukar utgöra en stor del där. Men kör du enbart CPU-tester så är det ju inte på något sätt beroende av ett bra grafikkort. WC3 och 1.6 klarar alla grafikkort idag laggfritt, om du köper ett till. Trådlöst nätverkskort måste du köpa till, Komplett.se - NETGEAR Wireless-N 150Mbps USB Adapter externt blir billigast. Köper du ett internt, är det inga problem att koppla in. Det krävs en skruv, och det följer med moderkortet. Datorn kommer antagligen vara mycket trött om 2 år, eftersom att du köper en budgetvariant idag.

Lycka till!

Visa signatur

Såld!

Permalänk
Medlem

Ska beställa en dator snarast, har en maxbudget på 8.000:- (INKL OS)
Föredrar intel, kan någon kunnig och hygglig slänga ihop en kundvagn eller dyl.?

Har kollat på dessa hittils

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/datorn4.jpg

Komplett.se - PC i delar - StarCraft II

Tacksam för svar!

Permalänk

Tänkte äntligen köpa mig en ny dator och jag tänkte satsa på Intel 8k paketet. Men först har jag några frågor:

1. Vad är det för skillnader mellan Fractal Design Define R2 och R3 och spelar det någon roll vilket av dessa chassin man väljer?
2. Jag funderar på att utöver det som rekommenderas också köpa en ssd-hårddisk kommer detta hjälpa mycket eller är det onödiga pengar?
3. I sommartestet av ssd-diskar rekommenderades bland annat Corsair Force Series F120, är Corsair Force Series F60 prestandamässigt likadan? Det vill säga är enda skillnaden 120/60 gb?
4. Hur många interna hårddiskar får man plats med? Kan jag köpa både en ssd och två stycken Samsung Spinpoint 1TB? Kan jag till och med köpa ännu fler och i så fall hur många?

Tack till alla er hjälpsamma här på sweclockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Tänkte äntligen köpa mig en ny dator och jag tänkte satsa på Intel 8k paketet. Men först har jag några frågor:

1. Vad är det för skillnader mellan Fractal Design Define R2 och R3 och spelar det någon roll vilket av dessa chassin man väljer?
2. Jag funderar på att utöver det som rekommenderas också köpa en ssd-hårddisk kommer detta hjälpa mycket eller är det onödiga pengar?
3. I sommartestet av ssd-diskar rekommenderades bland annat Corsair Force Series F120, är Corsair Force Series F60 prestandamässigt likadan? Det vill säga är enda skillnaden 120/60 gb?
4. Hur många interna hårddiskar får man plats med? Kan jag köpa både en ssd och två stycken Samsung Spinpoint 1TB? Kan jag till och med köpa ännu fler och i så fall hur många?

Tack till alla er hjälpsamma här på sweclockers!

Det beror på vad du prioriterar, det går snabbare att starta datorn, öppna program och installera saker och ting.
#3 Tror det bara är storleken som var skillnaden, bättre att köra 2 st 60 i RAID, då skall det gå dubbelt så snabbt i teorin men det gör det givetvis inte då det inte skalar så bra.
#4Det beror oftast på vad du väljer för PSU, om det har så många satakontakter strömkontakter och hur många sata-kontakter ditt moderkort ha, vet inte om det finns SATA-grenar doc. nån hdd kan ju vara IDE också såvida ditt moderkort stödjer det.
Hur många du får plats med beror på lådan, men den här t ex
Fractal Design Define R3, Silver - Inet.se
har tio platser, om du ser på bilderna från sidan utan "dörr" eller sidokåpa så finner det typ lådor på högersidan, det är 2 st avsett för hårddiskar, så finns det två tror jag för cd-rom-spelare också, det är totalt 10st.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av R_awd:

Okej, jag är heller ingen hejare på integrerade grafikkort, så jag hade lagt några hundralappar på ett billigt. Testerna på hela datorn kommer inte bli bra, eftersom att grafikkortet brukar utgöra en stor del där. Men kör du enbart CPU-tester så är det ju inte på något sätt beroende av ett bra grafikkort. WC3 och 1.6 klarar alla grafikkort idag laggfritt, om du köper ett till. Trådlöst nätverkskort måste du köpa till, Komplett.se - NETGEAR Wireless-N 150Mbps USB Adapter externt blir billigast. Köper du ett internt, är det inga problem att koppla in. Det krävs en skruv, och det följer med moderkortet. Datorn kommer antagligen vara mycket trött om 2 år, eftersom att du köper en budgetvariant idag.

Lycka till!

Jag hittade ett ATI radeon hd5750 på blocket som jag nog kommer köpa, så kommer jag under 5000 kr.

Byter jag ut den fläkten som kommer med processorn med den extra fläkten sen? och hur får man fraktfritt på inet.se som sweclockersmedlem?

Det var väl det. Kommer säkert många fler frågor när jag satt igång med byggandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurp:

Jag hittade ett ATI radeon hd5750 på blocket som jag nog kommer köpa, så kommer jag under 5000 kr.

Byter jag ut den fläkten som kommer med processorn med den extra fläkten sen? och hur får man fraktfritt på inet.se som sweclockersmedlem?

Det var väl det. Kommer säkert många fler frågor när jag satt igång med byggandet

Du sätter helt enkelt på den andra processorfläkten istället för originalet. Sök på hur du får det fraktfritt, du följer en länk till en vara. Varan lägger du i din korg, och din order blir fraktfri.

Visa signatur

Såld!

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers! Har lovat min yngre bror att hjälpa honom plocka ihop ett "speldator"-paket, har nu suttit och pillat och donat, för att få ihop ett jag enligt mitt tycke är helt okej förslag. MEN jag kommer inte inom hans budgetram kring 7k där det ska inkludera OS. Det behövs såklart inte skärm o andra tillbehör. Eftersom att jag tidigare haft mycket god hjälp ifrån den här tråden så vänder jag mig ännu en gång till er proffs och vädjar efter hjälp.
De spel han spelar just nu är inte så jättekrävande typ wow, company of heroes. Men han har inte bytt dator på 6 år, och det kommer med största sannolikhet att dröja lika länge igen. Därför blir det knivigt då man samtidigt vill ha den någorlunda framtidssäker. Det är därför jag går bet, men någon här kanske som har lite mer insikt kan hjälpa mig med det här.

Hans gamla dator är nu bara svart. så det är väl i bästa fall diskarna man kan ta tillvara på. OM han har tur.

Tack för svar på förhand.

MvH

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pickford:

Hej Sweclockers! Har lovat min yngre bror att hjälpa honom plocka ihop ett "speldator"-paket, har nu suttit och pillat och donat, för att få ihop ett jag enligt mitt tycke är helt okej förslag. MEN jag kommer inte inom hans budgetram kring 7k där det ska inkludera OS. Det behövs såklart inte skärm o andra tillbehör. Eftersom att jag tidigare haft mycket god hjälp ifrån den här tråden så vänder jag mig ännu en gång till er proffs och vädjar efter hjälp.
De spel han spelar just nu är inte så jättekrävande typ wow, company of heroes. Men han har inte bytt dator på 6 år, och det kommer med största sannolikhet att dröja lika länge igen. Därför blir det knivigt då man samtidigt vill ha den någorlunda framtidssäker. Det är därför jag går bet, men någon här kanske som har lite mer insikt kan hjälpa mig med det här.

Hans gamla dator är nu bara svart. så det är väl i bästa fall diskarna man kan ta tillvara på. OM han har tur.

MvH

Skaffa OS på annat sätt?
Nej men iaf för WoW CoH räcker en dator för 7000:)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pickford:

MvH

Om du vill slippa böka själv
Komplett.se
6995 :- färdigbyggd samt inklusive win7

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Skaffa OS på annat sätt?
Nej men iaf för WoW CoH räcker en dator för 7000:)

Jag har föreslagit det, men han tycker att det är drygt att behöva hålla på och snickra med OS och dylikt, själv gjorde jag misstaget och köpte ifrån tradera. Funka hur fint som helst i 3 månader. Kan upplysa om att det inte funkar längre. så egentligen kan man ju säga att budgeten för datorn blir 6k, då windows kostar väl kring 1000 om man köper sån där OEM.

Skrivet av TheDaemon:

Om du vill slippa böka själv
Komplett.se
6995 :- färdigbyggd samt inklusive win7

Jo jag har kollat på det paketet, lika så deras "starcraft"-paket där inte os ingår =( Ställer mig dock lite skeptisk till grafikkortet på 768mb, kanske bara är en hangup jag har men man tycker han borde ju iaf, få hälften av grafikminnet jag har i min burk jag byggde för ett halvår sen. Är det ett prisvärt paket? kommer grafikkortet hålla sig länge?

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk
Medlem

den här datorn Komplett.se med det här grafikkortet Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 e det ett bra köp??

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Ska beställa dator nu under helgen och undrar vad jag ska slå till på? Hade tänkt antingen Komplett.se (Deras 10th anniversary edition erbjudande) eller Komplett.se - PC i delar - StarCraft II (Intel i delar- starcraft II). Om jag väljer deras 10th anniversary edition dator bör jag då plocka bort OS och fixa från pellesoft? Vilken dator tycker ni jag bör välja?

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pickford:

Jo jag har kollat på det paketet, lika så deras "starcraft"-paket där inte os ingår =( Ställer mig dock lite skeptisk till grafikkortet på 768mb, kanske bara är en hangup jag har men man tycker han borde ju iaf, få hälften av grafikminnet jag har i min burk jag byggde för ett halvår sen. Är det ett prisvärt paket? kommer grafikkortet hålla sig länge?

För de ändamål du nämnt så räcker det finfint, men personligen skulle jag nog bytt kortet till en 1GB-version av GTX 460 istället, blir några hundralappar till

Skrivet av bengtz:

den här datorn Komplett.se med det här grafikkortet Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 e det ett bra köp??

Bättre att låta GTX 460 sitta kvar ^^

Skrivet av danne122:

Ska beställa dator nu under helgen och undrar vad jag ska slå till på? Hade tänkt antingen Komplett.se (Deras 10th anniversary edition erbjudande) eller Komplett.se - PC i delar - StarCraft II (Intel i delar- starcraft II). Om jag väljer deras 10th anniversary edition dator bör jag då plocka bort OS och fixa från pellesoft? Vilken dator tycker ni jag bör välja?

Mvh

Jag skulle valt alternativ nr 2 av de där, men det beror ju framförallt på om du vill bygga själv eller inte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Men om jag nu väljer nr 1- Komplett.se, tycker ni då jag bör gå från gtx 460 768mb till gtx 460 1gb för framtida bruk?

Mvh