Kraftfull men TYST HTPC/speldator (Starcraft 2, Diablo 3) ~8k kr

Permalänk

Nätaggtips: "Seasonic X-400FL 400W". Det är fläktlöst, modulärt och Watt-talet borde funka med grafikkortet. (Kolla gärna upp det senare så det stämmer)

Förresten kan jag tillägga att det inte fungerade att låsa upp kärnor på min processor. Eller om man ska vara exakt, visst det gick men det gick inte att starta windows sen hah.

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Medlem
Skrivet av westlingofsweden:

Nätaggtips: "Seasonic X-400FL 400W". Det är fläktlöst, modulärt och Watt-talet borde funka med grafikkortet. (Kolla gärna upp det senare så det stämmer)

Förresten kan jag tillägga att det inte fungerade att låsa upp kärnor på min processor. Eller om man ska vara exakt, visst det gick men det gick inte att starta windows sen hah.

Därför är det dumsnålt att inte lägga ett par hundra extra på en fyrkärnig direkt.
Jag hade förstått om det var flera tusen som skilde, men snåla på 300 spänn o chansa på att det går att låsa upp?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

För 300 spänn får du inte exakt samma processor fast fyrkärnig men absolut, dumt att chansa om man behöver en fyrkärnig i dagsläget.

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk

Köpte till en extra hårddisk, Western Digital Caviar Green 2TB från webhallen för 879 kr. Sätter man på datorn i ett knäpptyst rum hörs nu ett tydligt lågfrekvent brummande som jag antar är från hårddiskarna. Dock så knackar den här disken betydligt mindre än den den på en TB. Längtar till den dagen jag byter till SSD.

P.S.
Nu är jag helt fast i SC2, köpte för bra dator.
D.S.

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better