Permalänk

DimensionDude's "Andromeda"

Nu vart det dags för mig att visa min dator!

Lite specs:

AMD Phenom II X6 1055T
Asus M4N72-E
Corsair 4x1GB DDR2, 800Mhz

4st A-Data 32GB SSD i RAID 0
1TB WD Caviar Green

M-Audio Delta 1010
nVidia Geforce 9800GT

Fractal Design Defins R2, Black Pearl
Corsair HX750W
3x Noctua NF-S12
Noctua NH-U12P

OBS:
Jag vet att CPU-fläkten är galet felriktad, men Noctua skickar inte med en fästanordning till AMD som gör det möjligt att montera den åt rätt håll, det var neråt eller uppåt som gällde. Bokstäverna på framsidan är från biltema. Resten av studion kan jag visa någon annan gång om inte det är någon som invänder och vill ha fler bilder...

DimensionDude's "Andromeda"

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem

Ball text på fronten, hur har du gjort den?

3p

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, och oj vad sugen jag blev på att skaffa såna bokstäver!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Ball text på fronten, hur har du gjort den?

3p

Det ser ut som bildekaler.
Bokstavs- och sifferdekaler för styling - Biltema

Finna i massor olika text snitt och storlek. Kanske inte på biltima.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk

Jag skrev faktiskt i texten till galleriet att bokstäverna är från biltema, men ni kanske inte har läst? :P...

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DimensionDude:

Jag skrev faktiskt i texten till galleriet att bokstäverna är från biltema, men ni kanske inte har läst? :P...

Helgen innehöll allt för mycket spelande och för lite sömn vilket resulterar i detta! Du får ursäkta!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt med bokstäverna på framsidan!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Lagom kort skärpedjup på bilderna;)
Vilken bländare använde du`?

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Lagom kort skärpedjup på bilderna;)
Vilken bländare använde du`?

alla bilderna togs emd ett 50mm F1.8 objektiv, jag hade F1.8 på många bilder men det var nog ett par som blev med F2.8 också.

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt DD jag kanske borde bett dig fota mitt senaste lite större projekt http://www.sweclockers.com/galleri/6144-18ar-fodelsedags-bygg...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av DimensionDude:

OBS:
Jag vet att CPU-fläkten är galet felriktad, men Noctua skickar inte med en fästanordning till AMD som gör det möjligt att montera den åt rätt håll, det var neråt eller uppåt som gällde.

DimensionDude's "Andromeda"

Man går bara in på noctuas hemsida, fyller i ett formulär på 5 min så skickar dom ett fäste för 90 graders montering till dig gratis
Jag gjorde detta och efter 2 veckor så låg det ett nytt fäste i brevlådan. ett par grader lägre i load gratis är alldrig fel