Permalänk
Medlem

Ny Datorn redan ihopsatt 7k

Hej, nu var det dags för ny dator och jag studerar så har inte så mycket pengar.
Min kunskap om datorer är inte det bästa så jag vill ha en dator som redan är ihop satt.
Spelar HoN samt 1.6 men vill även kunna spela spel inom en snar framtid. Med bra inställningar utan fryslagg och fpsdropp.

Denna datorn har jag kollat lite på http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10444
Undrar fall den är prisvärd?
Vill inte byta ut delar och sånt då jag inte har kunskap om det utan vill ha färdigbyggda, vet att jag förlorar lite pengar på det.

Kanske en dum fråga men jag hittar inte hur stor hårddisk det är?
Förlåt för min okunskap men hoppas ni kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Smartare att sätta ihop ett paket på inet och sedan lägga till bygnation. Du får ut mer för pengarna då. Fast är du osäker på vad du ska välja för komponenter så kan säkert folket här på swec hjälpa dig

Permalänk

Jag beställde Kompletts paket. Bytte moderkort och grafikkort. Hamnade på 7300 då. Jag tycker då att deras paket är mest prisvärt då man även får med OS, byggnation, 3 års garanti och support, mus, tangentbord och högtalare. Det är ju inte de bästa högtalarna och inte heller den bästa musen och tangentbord men det följer ju med.
Enligt mig är det mest prisvärt, men som sagt så är det vad jag tycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goransson10:

Jag beställde Kompletts paket. Bytte moderkort och grafikkort. Hamnade på 7300 då. Jag tycker då att deras paket är mest prisvärt då man även får med OS, byggnation, 3 års garanti och support, mus, tangentbord och högtalare. Det är ju inte de bästa högtalarna och inte heller den bästa musen och tangentbord men det följer ju med.

Skyll dig själv

Permalänk
Medlem

Känns som det börjar bli lite offtopic.
Som sagt hur mycket får plats på hårddisken och är detta en bra dator för en person som inte kan bygga eller byta ut delar själv?

Permalänk
Medlem

Kompletts anniversity är prisvärt annars (till skillnad från 99/100 av alla färdigbyggda datorer).

Permalänk

Vadå skyll mig själv? Förklara gärna lite mer varför jag ska skylla mig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goransson10:

Och du tror att garantin fortfarande gäller?

Permalänk

Hårddisken är ju på 1 TB det räcker bra länge till dig.
Du kan säkert om du skulle behöva en till, med lite hjälp OM koppla in den med hjälp härifrån om 2-3 år i så fall.
Men du ska ha den och spela och ha lite filmer osv med och den räcker långt till det.
Datorn vet jag inte OM du får bättre om man sätter ihop en från INET själv och låter dem bygga.
Får fråga folk här inne.
Jag orkar inte sätta mig och räkna.
Vet bara att en kille igår satt i samma sitts som du, men gick ifrån att skulle sätta ihop själv på INET till att köpa detta paketet.
Det är allt jag kan säga om detta ärende.
Andra som kan hjälpa till, kan yttra sig om just denna fråga då kanske.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk

ja jag tror att garantin är kvar då man kunde byta komponenter före man köpte paketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goransson10:

Vadå skyll mig själv? Förklara gärna lite mer varför jag ska skylla mig själv

Jag får be om ursäkt.
Kollade paketet och det var faktiskt väldigt prisvärt.
Jag antog pga tidigare erfarenheter att så inte skulle vara fallet.