Permalänk
Medlem

Känns lite roligt när han inte tycker denna skärm inte är lika bra som hans gamla CRT ^^ Inte direkt något man förväntar sig

Sen så tog jag lite Backlight Bleeding bilder och ja jag hade med, fast inget att bli upprörd över tycker jag, stort sett omöjlig att ha en TN skärm utan Backlight Bleeding som jag ser det, kommer alltid. Jag kör standard med Brightness 100 Contrast 81, vilket inte många gör, men jag gillar ljus skärm Tog också en bild med Brightness 50 Contrast 81, då syns det knappt.

Blacklight bleedingen jag har är inget som varit ett problem hittills.

Brightness 100
http://i55.tinypic.com/25aj8sz.jpg

Brightness 50
http://i51.tinypic.com/2zzu8w0.jpg

edit: nu när jag tittade på bilderna ser det ut som jag har 2 döda pixlar, vilket inte är fallet, det finns på båda bilderna fast på ena bilder är det utanför skärmen funderar på om det är fel på kameran, 2 döda pixlar i den? Får ta och reklamera kameran

Permalänk
Medlem

Så som det ser ut för dig längst ner av bilden har jag runt hela... Har även ett gäng skumma pixlar som visar en annan ton av alla färger...

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Prova denna mot stuck pixel, vet dock inte hur bra det funkar

JScreenFix - Fix stuck pixels

tråkigt att du hade mycket backlight bleeding med :/

Permalänk

Det där är ju riktigt lite backlight bleed ju! Sen är antagligen 50 i ljusstyrka fortfarande högre än vad jag själv hade använt så den skulle försvinna ännu mer med lägre värde, på min ViewSonic VX2268wm använder jag så låg som 24 pga av backlight bleed vilket eliminerar det mesta av det iaf, annars hade jag kanske tyckt runt 30 - 35 hade varit lämpligt och tror inte att VX2268wm har lika stark ljusstyrka som denhär BenQen ens så kan mycket väl hända att på BenQ hade jag använt runt 30. Visst man mister färggranheten desto mindre brightness men i dina bildexemplar t.ex. tyckte jag färgerna var onaturligt starka hursomhelst och man vänjer sig väldigt fort med lägre brightness och dina ögon kommer tacka dig. Jämförde litegrann med skolans skärmar och tyckte att på typ 50-60 i brightness på skolans relativt nya 60Hz ViewSonic skärmar fast budget varianten motsvarar typ 25 på min VX2268wm, säger ganska mycket om ljusstyrkan på 120Hz skärmar. Att man lyckas få såpass lite backlight bleed på t.ex. BenQ trots så stark ljusstyrka är ganska imponerande.

Om du tycker det där är mycket Backlight bleed så kolla bara in dessa gamla bilder på min VX2268wm före du börjar klaga.

Imageshack - img0271p.jpg (brightness: 100)
Imageshack - img0268d.jpg (brightnesss: 50)
Imageshack - img0274t.jpg (brightness 25)

Så är ju inte rummet ens helt mörklagt, då hade det blivit ännu mera tydligt! ;p

Dallen> Låter ju nästan som det vore garantiutnyttjningsvärt?

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Japp, ska ta ett snack med webbhallen efter jobbet imorrn

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk

Jag kunde inte hålla mig längre! Har beställt den nu. Förvänta er ett omdöme från en icke expert, men riktigt kräsen och känslig användare någon gång nästa vecka.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Skrivet av s0kkiplast:

Jag kunde inte hålla mig längre! Har beställt den nu. Förvänta er ett omdöme från en icke expert, men riktigt kräsen och känslig användare någon gång nästa vecka.

Ser framemot det, för lite feedback hittills och desto mer som köper ett exemplar så desto bättre bild får vi vad det gäller backlight bleed och färger och sånt hurpass det varierar. Vissa säger att BenQ har rätt så kass kvalitéts kontroll så man vet inte riktigt vad man får, ska hoppas att det inte riktigt gäller iaf denna skärm.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Ser framemot det, för lite feedback hittills och desto mer som köper ett exemplar så desto bättre bild får vi vad det gäller backlight bleed och färger och sånt hurpass det varierar. Vissa säger att BenQ har rätt så kass kvalitéts kontroll så man vet inte riktigt vad man får, ska hoppas att det inte riktigt gäller iaf denna skärm.

Jag tänker slåss med näbbar o klor om den är underdånig de vi sett bilder på här. Inputlagget får jag ta som det är. Ganska stor risk att jag kommer vara lite missnöjd med den tbh (Daemon85 får kalla mig inbillningssjuk om han vill) men mina seriösa cs-dagar är nog ändå slut och jag är helt övertygad om att den räcker till andra spel. Mina omdömen kommer också fungera som komplement till Daemon85s, den kommer alltså inte vara lika utförlig.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Avstängd

Jag har haft skärmen i en vecka nu och har egentligen bara två saker som stör mig som jag tänkte fråga om.
Först så vill jag säga att jag alltid har väldigt väldigt lång brightness på mina skärmar. Jag får helt enkelt ont i ögonen annars. Det bränner i ögonen på mig och känns som om man hade feber efter en stund.

Första problemet jag har märkt av är det här. Om man tar upp en helt vit sida typ maximera notepad så ser man rätt tydligt att hela skärmen är "fadead" nerifrån och upp. Dvs det är vitt längst ner och sen går det ytterst lite mot grått ju längre upp du kommer. När jag såg bleed bilderna som finns i den här tråden så insåg jag att det är ungefär som att "lampan" sitter där nere och tappar effekt uppåt.
http://i55.tinypic.com/25aj8sz.jpg

Det ska dock sägas att det är extremt lite färgskiftning men ändå tydligt nog för att man ska se det direkt.
Höjer man brightness så försvinner effekten eftersom ljuset blir "mättat"
Jag är lite överraskad eftersom jag trodde en "led skärm" hade en mängd "led's" som lyste upp och inte bara en "lampa".
Är det någon annan som upplevt det här problemet?

Nästa problem är lite värre tycker jag och det skulle jag verkligen vilja lösa.
Om man tex kör mIRC i standardversion dvs vit bakgrund och svart text så "ghostar" texten när man rör på fönstret.
Men det märkliga är att det är en vit och ljus "ghost". Dvs skuggan som blir bakom texten är alltså vitare än det vita som finns runtomkring. Jag har faktiskt aldrig sett något liknande och kan ta en bild på det ikväll.
Dock så insåg jag precis att detta också kan vara ett problem relaterat till att jag kör såpass låg brightness.
Ska prova ikväll och se om problemet försvinner om jag höjer brightness.

Men är det någon som sett eller hört talas om något liknande? För mig verkar det helt ologiskt att man får vit ghostning av svart text. Känns nästan som att det är en anti ghosting funktion som förutsätter att man har en viss brightness.
Det ska sägas att man kan läsa texten även som kör runt fönstret rätt rejält flytet i skärmen är underbart men tycker det ser så märkligt med den vita ghostingen.

Vill bara tillägga att jag har inga som helst kvalitetsproblem med pixlar eller liknande. En kanonskärm rent kvalitetsmässigt. Köpte skärmen bundlad med zowie grejer och 3d glasögon och måste säga att allting installerade och fungerade perfekt. Man måste dock installera nvidias nyaste beta drivers till grafikkortet för att skärmen ska få stöd för 3d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

schysta bilder!
1271 var grym

fan jag hörde att HeatoN och SpawN har gått tillbaka till sina gamla CRTs?
dom använder nu BenQn som öl och pizza underlägg istället
den matta ytan gör ju att flarrorna står stadigt

ok jag har inte sett BenQn så jag kan inte kommentera
det viktiga är ju att man är nöjd med sin nya skärm.

Haha, undrar var du hört det?
kanske har du en vän som har vart hemma hos dem?

Löjligt någon skulle använda ett par skärmar som underlägg haha tillåt mig småle..!

Visa signatur

|| Corsair Crystal || 3 TB SSD || 32GB ram || MSI RTX 3080 Suprim || i9-9900k ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon774:

Haha, undrar var du hört det?
kanske har du en vän som har vart hemma hos dem?

Löjligt någon skulle använda ett par skärmar som underlägg haha tillåt mig småle..!

Hoppas detta är ironi, och att du inte tror på det han skrev ;O.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hoppas detta är ironi, och att du inte tror på det han skrev ;O.

Klart det är sötnos

Anyway hämtar jag mitt exemplar idag efter jobbet och ska dock pröva den genom min laptop via hdmi.
Min stationära är i en annan stad för tillfället så jag kan ge lite feedback från den versionen.

Visa signatur

|| Corsair Crystal || 3 TB SSD || 32GB ram || MSI RTX 3080 Suprim || i9-9900k ||

Permalänk

e-s.se> De vita skuggorna runt text tyder på aggressiv overdrive funktion som till viss mån kan oxå ses på t.ex. Acern. Testa stäng av "AMA" funktionen ifall den är påsatt... tror det står för overdrive.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RPGWiZaRD:

e-s.se> De vita skuggorna runt text tyder på aggressiv overdrive funktion som till viss mån kan oxå ses på t.ex. Acern. Testa stäng av "AMA" funktionen ifall den är påsatt... tror det står för overdrive.

Vad innebär overdrive funktionen?

Permalänk

Overdrive eller RTC (Response Time Compensation) är något som ska minska på eftersläpet drastiskt som nästan alla TN paneler har idag mer eller mindre med 2ms responstid men samtidigt kan ge upphov till vita skuggor som du ser. I 120Hz läge borde det fenomenet minska rejält dock vilket Xbit labs skrev om angående deras Samsung 2233rz 120Hz recension (Samsung SyncMaster 2233RZ: 120Hz LCD Monitor Review (page 10) - X-bit labs). Kollat så du verkligen är i 120Hz läge i Windows oxå (borde finnas en meny på skärmen som visar det bl.a. nuvarande vertical frequency värdet) för tror inte att man skulle märka av det med 120Hz. Testade du oxå stänga av "AMA" som ska finnas i menyn på skärmen nånstans ifall det är det som ger upphov till fenomenet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

vad gör ama?

Permalänk
Medlem

Nu har mina "skumma pixlar" mirakulöst försvunnit... Extra roligt då jag idag ringde webbhallen å bad dem skicka retursedel den extrema backblight bleedingen är dock fortsatt kvar... men det räcker tydligen inte för att man ska få reklamera enligt deras kundtjänst

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Skrivet av Daemon85:

vad gör ama?

Googla lite vet jag? Advanced Motion Accelerator, vad BenQ kallar Overdrive/RTC för. Så e-s.se stäng av det så försvinner antagligen dedär vita skuggorna men det kanske inte ser lika smidigt ut (mer eftersläpning) i spel. Testa on/off på den inställningen och jämför på IRC om dedär vita skuggorna försvinner. Iaf är BenQ snäll och tillåter att man sätter den funktionen av/på, det får man ej hos de flesta skärmarna med overdrive.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

En snabbfråga bara:
Är det vanligt att bilden "skakar" när man rör siktet i cs på platta skärmar? Slarvigt skulle jag kalla detta för lagg...
Jag har 120 hz iaf, men det hackar iaf.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0kkiplast:

En snabbfråga bara:
Är det vanligt att bilden "skakar" när man rör siktet i cs på platta skärmar? Slarvigt skulle jag kalla detta för lagg...
Jag har 120 hz iaf, men det hackar iaf.

Du får nog utveckla vad du menar lite mer En film på det vore bra. Kanske har med vertical synchronization att göra.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk

Jag har heller ingen aning vad han pratar om. Jag spelar ej CS men att byta från 100Hz på CRT till 120Hz LCD var inget problem för mig iaf och spelar/spelat en massa UT3 där 120Hz är mera viktigt än i CS där man hinner ta en kopp kaffe före nån action börjar.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd

Jo de vita skuggorna försvinner om man stänger av ama. Men då hackar det som på en "vanlig" skärm.
De försvinner även om man brassar på lite med brightness vilket jag tycker är lite weird.
Ska kolla så den verkligen kör 120hz men är rätt säker på det den gjorde det när jag meckade i början iallafall.

Permalänk
Avstängd

Såg just att inet lagt upp skärmen i sitt sortiment, tusenlappen billigare än komplett

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Saeon:

Du får nog utveckla vad du menar lite mer En film på det vore bra. Kanske har med vertical synchronization att göra.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Jag har heller ingen aning vad han pratar om. Jag spelar ej CS men att byta från 100Hz på CRT till 120Hz LCD var inget problem för mig iaf och spelar/spelat en massa UT3 där 120Hz är mera viktigt än i CS där man hinner ta en kopp kaffe före nån action börjar.

En del av det där hacket kom från att hz:en på musen ställt ner sig från 500 till 125 hz. Men det hackar fortfarande. Vet inte om det kommer fastna på en film...tror det blir svårt. Det ÄR inputlag, men mycket bättre än på ngn LCD jag spelat på. Kanske kommer vänja mig. Jag vet inte i vilken kategori man sätter hacket i...(motion blurr, inputlag eller vad) men skärmen är absolut inte lika "snabb" som en crt, om man gör snabba rörelser blir det lite suddigt. Inte jättestörigt och man kan ju som sagt inte förvänta sig att den ska fungera som en crt. Men som heaton och spawn säger: Att det känns EXAKT som att spela på en crt, det är en lögn. Det gör det inte.

Jag kommer finjustera vidare, om ni har ngt tips får ni gärna hojta till. Jag kommer med ett utförligare omdöme senare, men kan snabbt säga att den är underbar att använda i windows. Backlightbleeden är verkligen minimal och något man får leta efter om man ska märka av det. Färgerna är fina efter lite justering, själv kör jag oftast på förvalet "eco". Det är mest behagligt. Andra val har alldeles för skarp och ljus bild. Men det bästa är nästan att spela andra spel än cs. Underbart med fullhd och 120 hz i tex modern warfare 2, mass effect 2 och grid osv. Som sagt, mer utförligt omdöme kommer senare när jag är säker på att inget mer går att göra åt cs-hacket.

PS. vsync är inget alternativ för mig då musen släpar efter när jag har det igång, vsync ger även lite lite granna fördröjning.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk

Har du satt på "Instant mode" som minskar input laggen och prövat med "AMA" on/off som ska minska på eftersläpet för att se om det är nån skillnad när du spelar CS. Pröva gå offline lr nåt och bara kolla noggrant när du strafar eller rör på musen. De två borde vara på för att du ska få så bra spelupplevelse som möjligt på en LCD.

Nu har jag inte sett några input lag tester på BenQ men märkte ingen skillnad på min VX2268wm jämfört med CRT, har svårt att tro att man skulle göra det på BenQ heller så länge som Instant mode är aktiverat. Sen visst märkte jag oxå fortfarande liiiite eftersläp på VX2268wm jämfört med CRT men skillnaden var såpass liten att det inte störde mig. BenQen borde ju ha ännu mindre eftersläp pga mera aggressiv overdrive så kolla ifall du verkligen har "AMA" på.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Har du satt på "Instant mode" som minskar input laggen och prövat med "AMA" on/off som ska minska på eftersläpet för att se om det är nån skillnad när du spelar CS. Pröva gå offline lr nåt och bara kolla noggrant när du strafar eller rör på musen. De två borde vara på för att du ska få så bra spelupplevelse som möjligt på en LCD.

Nu har jag inte sett några input lag tester på BenQ men märkte ingen skillnad på min VX2268wm jämfört med CRT, har svårt att tro att man skulle göra det på BenQ heller så länge som Instant mode är aktiverat.

Instant mode är på, och det märks jättestor skillnad. AMA har jag inte rört, men jag misstänker att den är inställd rätt i FPS mode.
Det är likadant offline. Det märks mest när jag strafear. När man bara står still och rör musen runt är det tillräckligt bra. Det är ju skit att jag inte kan förklara bättre än så, men har ju alltid spelar med CRT, och det gånger jag testat LCD har allt varit bedrövligt så jag har svårt att veta om detta är normalt. Men jag har liksom svårt att tänka mig att man inte skulle kunna märka det. Men å andra sidan så jobbade jag länge för att cs skulle flyta _perfekt_ på min crt, bättre än jag någonsin upplevt på ngn annan. Så jag kanske är superhjälpte trots allt.. :PPppp:P

edit* ska testa AMA när jag kommer hem. Men vågar inte hoppas på att det varit av i fps mode.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk

Ifall AMA redan var på så testa att slå av det och jämför vilket som är bättre... vem vet ifall BenQs overdrive lösning kanske inte funkar riktigt super heller.

Själv är jag inte säker ifall min VX2268wm ens har overdrive funktion, jag vet att Samsung 2233rz som jag oxå testade hade det för det syntes att texten blev alltför skarp med röda skuggor osv runt den och detta problem förekom inte på VX2268wm men samtidigt flyter texten ihop litegrann när man scrollar upp och ner på forum t.ex. (visserligen betydligt mindre än någon 60Hz tack vare 120Hz). In i själva spelen märkte jag ingen skillnad på 2233rz eller VX2268wm vilken som hade mindre eftersläp, eller kanske jag tyckte att VX2268wm hade mindre t.o.m så jag tycker det vore värt att testa jämföra AMA on/off i spel för att se skillnaden.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Ok ska testa det. Googlade efter om AMA är på eller av i fps mode men hittade inget. Får väl vänta till jag kommer hem :S Om jag ska filma fenomenet...kommer det synas om jag gör det med fraps eller måste jag göra det med en kamera?

En fråga till er som har skärmen: Hur ändrar ni färg, ljus - och kontrastinställningar i redan befintligt mode? Finns det ngt snabbare sätt att byta mode än att navigera genom menyerna? Lite störande då man gör detta hela tiden...

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk

Nu har jag testat ama både av och på. Det var på som default i fps mode. När jag stänger av det hackar det mer

Jag ska använda DVI-utgången va?

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

Det kan vara microstuttering du upplever då du har 2 grafikkort. Testa att bara köra med ett grafikort men iofs kanske får du inte tillräckligt med prestanda då och så blir det hack på grund av det.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB