Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Jaha? Jag beställde mitt också från spelbutiken som jag nämnde tidigare och fick för en halvt timma sen. Här är teaser-beviset

http://forumbilder.se/images/71222010302014b06.jpg

Jag hörde också från några av mina polare att spelbutiken inte brukar vara snabba vid fredagsleveranser men jag har alltid fått mina spel samma dag som dom släpps i Sverige. Kanske har tur eller nåt

Och nej det är inte därför man köper via Steam. Vill du betala runt 500 för ett spel när kan du få det billigare genom nätbutiker så gör det. Alla vi andra sitter inte med en bunt pengar i bakfickan hela tiden.

Köpte mitt för 364 inkl frakt.

Skrivet av str8forthakill:

Därför handlar man bara spel över internet i tjänster som Steam etc. era sketna DVD'er kan ruttna på posten :).

Sitter och pillar med fellout och försöker porta det till NV, tycker välden är alldeles för gul.

Yepp my bad, hade visst fått mitt ifrån spelbutiken också

Så nu sitter jag med min DVD som ruttnar i min famn för ett par hundringar mindre än din sketna download

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

patch 2 ute

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har spelat nu ett tag. Inga buggar så länge men bara vid 2 tillfällen droppade fps:n till 30 sen gick det upp igen till 65 och det var utomhus.

Allt maxat med 4XAA spelet flyter än så länge helt ok.

Bild

Dold text
Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt det här spelet är roligare än 3:an än så länge:) riktigt snyggt med,kör allt på max(1920*1080) utan AA för där kör jag 2xAA med hyfsad fps:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Har bara kört nån timme, bra än så länge. Dock tyckte jag introt var lite rörigt(innan dialogen för byte av namn etc. kommer upp). Kör också allt på ultra med max AA och max AF, i 1280x720, i princip laggfritt. Ser ganska så snyggt ut

EDIT: Och collectors edition är riktigt trevligt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Beställning lagd.

Permalänk
Medlem

*edit* någon fixade en fix för ATI användare med Alternate D3D9 performance fix at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

Ska peta lite i configs och försöka sätta viewdistance och detail distance tiofaldigt högre än max inställningarna från menyn, tycker utsikten är lite väl.... kort, lyckades klättra upp på toppen av berget trots alla osynliga väggar, tog ett tag och var svårt, men det gick :). Stötte också på en White Star .. Line? Pinball maskin, hah.

Dold text
Permalänk
Skrivet av kalle@anka:

patch 2 ute

Dum fråga men måste man ladda hem patcharna manuellt eller sker det via Steam ?

Visa signatur

Intel Core Ultra 9 285k, Asus TUF Z890-Plus, Asus RTX 4070 OC, Corsair 32GB DDR5, Noctua NH-D15 G2, be quiet Dark Base 900, Asus Rog Strix 1000w, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Gillar Fallout New Vegas, men har inte fått några questar än förutom main-q. Har redan jättemycket vapen och rustningar och kan reparera nästan fullt på lvl 2 vilket känns konstigt. Tycker det känns för enkelt.

Sitter med min Fallout New Vegas T-shirt :D, undrar varför jag fick 2st Classic pack

Det jag stör mig på som även kom med när jag skaffade Microsoft Live till Fallout 3 är att när man hovrar över nånting, som ett text-förslag, vapen elelr bara något i menyn blir det att muspekarn bara flyger iväg, vilket är tråkigt när man är i kartan och letar bland städerna. Men hoppas de ändrar det snart på något sätt, vet inte om det bara gäller mig.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Har kört spelet en del nu.. och som väntat så känns det exakt som F3.
Allting känns så urvattnat och uttjatat.. ger mig bara en gigantisk gäspning. Tycker spelet känns lite lamt jämfört med STALKER t.ex.. speciellt vapnen ser patetiska ut, men ljudet är allafall ganska bra när man skjuter, ganska bra punch i ljudet, allafall med pistolen..
Grafiken på människorna känns inte 2010, och animationerna när människorna rör sig andas inte 2010 heller, de liksom flyter omkring på ett klumpigt sätt, hela spelet känns uråldrigt.
Får i princip tvinga mig själv att spela spelet..

Hur ska man installera patchen? Manuellt eller gör den det automatiskt?

Permalänk
Entusiast

Nån som vet vad man ska ändra för att fixa så det blir spelbart i ~6000*1080 och inte uppfuckade 1920*1080 utdraget på 3 skärmar?

Permalänk
Skrivet av Gorgeous-George:

Dum fråga men måste man ladda hem patcharna manuellt eller sker det via Steam ?

om du har spelet på steam så borde det uppdatera självt när patchen väl kommer till steam

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Har kört spelet en del nu.. och som väntat så känns det exakt som F3.
Allting känns så urvattnat och uttjatat.. ger mig bara en gigantisk gäspning.

Hehe, vi har verkligen olika åsikter Har också kört några timmar nu och precis som jag väntade mig är detta ett grymt mycket bättre RPG än F3 var.

Redan från start känns det mycket bättre. Någon har faktiskt tänkt till hur folket i denna värld livnär sig, allt känns mycket mer levande och realistiskt än F3 där de mesta "byarna" bara kändes ihopslängda utan tanke bakom det. Och folk här har något att säga...och de gör det utan att man blir vansinnig på de taskig voice acting

Det är betydligt mer "riktig" fallout-känsla över detta än F3 hade. Grymt nöjd med spelet hittills!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jimicro:

Gillar Fallout New Vegas, men har inte fått några questar än förutom main-q. Har redan jättemycket vapen och rustningar och kan reparera nästan fullt på lvl 2 vilket känns konstigt. Tycker det känns för enkelt.

Sitter med min Fallout New Vegas T-shirt :D, undrar varför jag fick 2st Classic pack

Det jag stör mig på som även kom med när jag skaffade Microsoft Live till Fallout 3 är att när man hovrar över nånting, som ett text-förslag, vapen elelr bara något i menyn blir det att muspekarn bara flyger iväg, vilket är tråkigt när man är i kartan och letar bland städerna. Men hoppas de ändrar det snart på något sätt, vet inte om det bara gäller mig.

Är det NCR-shirten eller har du hittat någon annan?

Skrivet av Romuhousu:

Den där fixen fungerade helt sanslöst bra för mig, extrem skillnad.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Det är betydligt mer "riktig" fallout-känsla över detta än F3 hade. Grymt nöjd med spelet hittills!

Håller verkligen med.

Efter att ha spelat New Vegas ett par timmar så kan jag säga att den är mycket bättre än en orginella Fallout3. Världen är rikare och mer kan göras o fixas. Jag är mycket nöjd. Ser fram emot många hundra timmar av speltid.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Är det NCR-shirten eller har du hittat någon annan?

Hehe, nope det är den

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Folk som har förbeställt hur fick ni era pre-order offers?
Beställd ifrån spelbutiken men har inte fått ngn key eller så för att aktivera den karavan dräkten och shotgunen

En annan fråga, man får ju karma gone up/down men vart ser man sin karma? och har den någon inverkan alls längre? :S

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så mycket men ibland när jag crouchar får jag feta slowdowns och det blir omöjligt att sikta annars flyter det på konstant :/

Also, För er som tycker det här spelet är snyggt. Ni ger mig hopp för framtiden, för även om jag skiter ut en röd grön box så kommer ni tycka det är snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Folk som har förbeställt hur fick ni era pre-order offers?
Beställd ifrån spelbutiken men har inte fått ngn key eller så för att aktivera den karavan dräkten och shotgunen

En annan fråga, man får ju karma gone up/down men vart ser man sin karma? och har den någon inverkan alls längre? :S

Tråkigt, jag fick 2st fast Classic pack fast från Game.

Du ser det på Pip-Boy->Stats->General sen trycker du på R så ser du Fallout gubben så står det över och under hur karman är

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Yepp my bad, hade visst fått mitt ifrån spelbutiken också

Så nu sitter jag med min DVD som ruttnar i min famn för ett par hundringar mindre än din sketna download

Eller så köper man från g2play och får steam för 340 kr också

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Den där fixen fungerade helt sanslöst bra för mig, extrem skillnad.

Kan nu säga att den hjälpte mig också. Var nästan ospelbart innan jag la till dendär filen.. Måste spelföretagen alltid ha så jävla bråttom att slänga ut sina spel på marknaden innan de är färdiga >_< man blir ju less.

Nåja. Har lirat några timmar nu iaf och jag gillar vad jag sett än så länge. Röstskådisarna är grymt mycket bättre än de i Fallout 3, vilket var ett av de största anledningarna till att jag ogillade F3. Det är dock lite tråkigt att de återanvänt så mycket från F3. T.ex inventory systemet, varför? Varför kör de fortfarande på den här bökiga omständiga rullningslistan... Jag vill ha det mer som i klassiska RPG's med rutnät eller vad man ska säga, där man får en bättre överblick över sina prylar. Någon som vet om det finns någon sådan mod ute än? Eller om det är i görningen. Hittade aldrig något sånt till Fallout 3 när jag lirade det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Romuhousu:

Kan nu säga att den hjälpte mig också. Var nästan ospelbart innan jag la till dendär filen.. Måste spelföretagen alltid ha så jävla bråttom att slänga ut sina spel på marknaden innan de är färdiga >_< man blir ju less.

Nåja. Har lirat några timmar nu iaf och jag gillar vad jag sett än så länge. Röstskådisarna är grymt mycket bättre än de i Fallout 3, vilket var ett av de största anledningarna till att jag ogillade F3. Det är dock lite tråkigt att de återanvänt så mycket från F3. T.ex inventory systemet, varför? Varför kör de fortfarande på den här bökiga omständiga rullningslistan... Jag vill ha det mer som i klassiska RPG's med rutnät eller vad man ska säga, där man får en bättre överblick över sina prylar. Någon som vet om det finns någon sådan mod ute än? Eller om det är i görningen. Hittade aldrig något sånt till Fallout 3 när jag lirade det

Vi har säkert konsollerna att tacka för inventorysystemet

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Hur fick du den interfacen runt HP och AP mätaren? För konstigt nog är det inte så på mitt spel..

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Hur fick du den interfacen runt HP och AP mätaren? För konstigt nog är det inte så på mitt spel..

Mods.
Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

spelet är riktigt kul! har spelat runt15 timmar.

Permalänk
Medlem

Trodde de hade fixat massa buggar och varför spelet stängs av för mig i Fallout 3. Hände nu i Fallout New Vegas också Hoppas det bara är ett småfel och de fixar det i nästa fix.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara ett av mina 4850´s i crossfirex jobbar, vet någon varför? Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Bara jag som har något bugg där jag får 10-sekunders lagg när hårddisken laddar?
Det vill säga i loadingscreen och när man utforskar. Vad är det för del? Inte precis så att jag har dålig dator?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

När jag spelar på High ligger jag på stabila 60+ fps hela tiden. När jag kör på Very High ligger jag också på 60+ överallt, förutom när jag vänder mig om / kollar runt, då fryser hela spelet till i någon halv sekund sådär. Någon som har en idé varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

en mix av dessa två, Asukas HUD och Pitt Gal stats eftersom jag är trött på vault tec boy. Väntar på FOSE och FOMM, och archive invalidater tool'en. för fallout new vegas så jag kan lira med PDA pipboyen istället. Bli av med skiten på armen.
Pitt Gal Stats NV at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community
AsukaHUD at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

att lira Vanilla är ju meh. (original)

btw för alla som lirar med ATI kort. Alternate D3D9 performance fix at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community
mycket bättre prestanda, fixar stuttering etc. kortet rapporteras som ett 8800 men det är bara en rad med text, ignorera det. En modifierad dll för ATI kort. Ta den andra fixen om du lirar med nvidia.