Permalänk
Medlem

Tyst GTX 470 kort

Hej

Jag har letat grafikkort ett tag och har svårt att bestämma mig.
har funderat på ett msi gtx 460 Hawk för att det skulle ha bra och tyst kylning.
Komplett.se - MSI GeForce GTX 460 1GB "HAWK" PhysX
Men det var inte så stor prisskillnad mot ett gtx 470
så undrar om det är mer värt och satsa på och isåfall vilket

Snabbare än Hawk Talon Attack
Tyst och låga temps
Fungerar bra i sli ifall jag vill uppgrardera senare

har asus p6x58d-e som moderkort ifall ni behöver veta om pci-e platserna

Permalänk
Medlem

jag tycker ett standard gtx470 e tyst, sällan det kommer upp i 100% fläkthastighet. tror inte jag har hört det vara uppe i 100% förrens jag själv drar upp fläkten till 100% då e det otroligt högt men inte obehagligt på något sätt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

har funderat på sparkle versionen
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se
eller gainward Komplett.se - Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX

är det nån som har jämfört nått av dom med något annat 470 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

jag tycker ett standard gtx470 e tyst, sällan det kommer upp i 100% fläkthastighet. tror inte jag har hört det vara uppe i 100% förrens jag själv drar upp fläkten till 100% då e det otroligt högt men inte obehagligt på något sätt.

"otroligt högt men inte obehagligt" verkar förvirrat. Om du skulle rekommendera kortet till en som vill ha en tyst, skulle du säga GTX470 då? Jag tänkte för med MSI Burner och EVGA Precision kan man välja fläkthastigheten och man bör väl kunna hitta en sweet spot mellan acceptabel temperatur (inte lika viktig) och hur högt fläkten låter när man spelar eller kör något krävande program.

Permalänk
Medlem

Efter som jag ändå är så snäll (sjuk ) så testade jag att dra ner fläktarna i MSI Afterburner till 30% men det blev ingen skillnad på ljudet från datorn så min processorfläkt överröstar ett 470 i idle. Korten ligger då på runt 40 grader och även om jag kör SLI så har inget av korten varit uppe i mer än 60%. Jag kör ZOTAC dvs samma kylare som Sparkle.

Jag skulle nog satsat på Gainward kortet så att du slipper referenskylaren, även om den är tyst

Permalänk

Gainwards GOOD/Golden Sample kort verkar ju intressant. Undra hur Gigabyte SOC kortet och detta gainward står sig mot varandra?

Det står dock överallt att minnesklocken på gainwardkortet är 1674mhz vilket är hälften av va alla standard 470 har. Hur kommer detta sig?

Edit:

Såg på komplett nu också att detta finns. Nån som vet nått om det?

Komplett.se - ZOTAC GeForce GTX 470 1280MB AMP! ®

Hur står sig dessa två korten mot ett Gigabyte SOC? Ja ska inte köra sli utan bara ett kort. Datorn används till redigera film i After Effects och premiere pro CS5

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen