Permalänk
Medlem

Vilket nätagg?

Hej, min far tänkte köpa en ny dator med följande komponenter:

Han vet dock inte vilket nätagg han borde välja och det står mellan : Corsair HX 650W 80+ - Inet.se och Cougar CM 700W 80+ Bronze - Inet.se vilket är bäst då de kostar ungefär lika mycket? Cougar nätagget är ju rätt snyggt men jag vet inte hur kvalitén är på Cougar jämfört med Corsair. Tack för hjälpen Swec!

Permalänk
Avstängd

Corsair är bättre.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

2 dvd läsare? Och är inte nätagget lite overkill? Men annars ser datorn bra ut. Corsair tror jag med

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Entusiast

650 wattaren duger gott och väl

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Okej tack, då kör vi på Corsair och 1 dvdläsare

Permalänk
Medlem

Var det inte något om fläkt ljud på just Corsair 650W modellen?

Din dator drar i alla fall mellan ca 174 - 372W så du har överdrivit rejält med nätaggen. Corsair bruka också klara mer än vad det står på lappen enligt tester.
http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Var det inte något om fläkt ljud på just Corsair 650W modellen?

ja, då handlade det att aggen var högljudda men det gäller TX serie, trådskaparen frågade om HX serien vilken är bland det tystaste agg fortfarande.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Tack Redzo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

ja, då handlade det att aggen var högljudda men det gäller TX serie, trådskaparen frågade om HX serien vilken är bland det tystaste agg fortfarande.

Fast TX och HX 650 (åtminstone de äldre TX) är väl i princip nästan samma agg under skalet? (Seasonic)
Röstar nog på HX650 iallafall, då det har bättre komponenter än Cougar-agget. Gör det några pipande/tjutande ljud ifrån sig efter installation, så kräv ett nytt!

Andra tankar: behöver man verkligen tre extrafläktar till ett Define? Det hänger väl med åtminstone två med lådan?
Personligen skulle jag ta en annan kylare. Inte för att Freezern är dålig - den är säker OK och definitivt prisvärd - utan för att de har en specialfläkt som inte är lika lätt att byta som kylare med en standardfläkt. Börjar fläkten låta illa om nått år, så är det rätt skönt att bara kunna byta fläkten utan att behöva trixa med att få loss hela kylaren. Coolermaster 212 plus är prisvärd, fast den medföljande fläkten är troligen mer högljudd än Freezern.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Corsair.

Det ska tilläggas att Cougar aggen inte är dåliga på något sätt. Utan i själva verket riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fast TX och HX 650 (åtminstone de äldre TX) är väl i princip nästan samma agg under skalet? (Seasonic)
Röstar nog på HX650 iallafall, då det har bättre komponenter än Cougar-agget. Gör det några pipande/tjutande ljud ifrån sig efter installation, så kräv ett nytt!

Andra tankar: behöver man verkligen tre extrafläktar till ett Define? Det hänger väl med åtminstone två med lådan?
Personligen skulle jag ta en annan kylare. Inte för att Freezern är dålig - den är säker OK och definitivt prisvärd - utan för att de har en specialfläkt som inte är lika lätt att byta som kylare med en standardfläkt. Börjar fläkten låta illa om nått år, så är det rätt skönt att bara kunna byta fläkten utan att behöva trixa med att få loss hela kylaren. Coolermaster 212 plus är prisvärd, fast den medföljande fläkten är troligen mer högljudd än Freezern.

Dom äldre TX är förmodligen S12II plattan och det säger jag utan att direkt veta trots allt så skiljer det ett par saker då HX 650 har bättre effektivitet över registret och lär vara lite tystare med sin Adda fläkt.

Cougar är helt okej, det trista är att det står "Japanese capacitors" på hemsidan (det är iofs sant) men bara för att någon är Japansk så betyder det inte att alla är det därför kan dom också ta ut ett lägre pris än tex Corsair då Japanska 105c komponenter kostar mer (testa köp en löst på ELFA tror en stor huvudcapatitator går loss på 150kr löst om inte mer.