Söker plexiglas återförsäljare / säljare.

Permalänk

Söker plexiglas återförsäljare / säljare.

Tja,

Letar nu efter något bra ställe som säljer plexiglas i olika storlekar. Ni som vet några ställen som ni antingen har köpt från eller känner till skriv ett svar är ni snälla.

Tack på förhand
stefanpettersson

Visa signatur

Mvh
Stefan P
stefan@eXzoneLan.com
http://www.eXzoneLan.com
Hälsinglands största LAN-Party.

Permalänk
Medlem

Bauhaus om du är ute efter upp till 1,5*1,5m. Med olika tjocklekar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är själv på jakt efter plexiglas, men glasmästarna tar grymt mycket betalt för bara små bitar, någon meter kostar 1500 kr. Jag tror ju att det är byggmarknader man får titta på för att få ner priserna på rimliga nivåer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

ClasOhlson säljer även mindre bitar i olika tjocklekar. Ligger under beslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

ClasOhlson säljer även mindre bitar i olika tjocklekar. Ligger under beslag.

Jepp jag tittade på dem, inte så farligt dyrt, men tyvärr det för små bitar för mitt projekt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

Ja de har men det verkar endast vara i 3mm vilket säkert räcker i många fall, men i mitt fall så behöver jag montera ihop dem, troligen med skruv och då krävs nog iallafall 1 cm. Visst det blir ju säkert grymt mycket dyrare än 400 kr så man kanske får fundera ut en annan lösning för att montera ihop dem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

3mm är lite för tunt tycker jag då jag ska ha dioder som ska lysa från varje hörn av plexiglaset. Så jag får leta vidare helt enkelt.

Visa signatur

Mvh
Stefan P
stefan@eXzoneLan.com
http://www.eXzoneLan.com
Hälsinglands största LAN-Party.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefanpettersson:

Tja,

Letar nu efter något bra ställe som säljer plexiglas i olika storlekar. Ni som vet några ställen som ni antingen har köpt från eller känner till skriv ett svar är ni snälla.

Tack på förhand
stefanpettersson

Skrivet av SnowJim:

Jag är själv på jakt efter plexiglas, men glasmästarna tar grymt mycket betalt för bara små bitar, någon meter kostar 1500 kr. Jag tror ju att det är byggmarknader man får titta på för att få ner priserna på rimliga nivåer.

Har ni kikat på denna sidan?

Plexiglas-Makrolon-Bearbetning-Skivor-Plattor-Rör-

edit: De verkar iofs inte vara så billiga...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Har ni kikat på denna sidan?

Plexiglas-Makrolon-Bearbetning-Skivor-Plattor-Rör-

edit: De verkar iofs inte vara så billiga...

HEhe nä de priset liknar ju det jag fick av glasfirman, alltså 1500 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

HEhe nä de priset liknar ju det jag fick av glasfirman, alltså 1500 kr.

Om ni hittar en bra leverantör, skriv gärna svar på det här isf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag köpte lite plexiprodukter från Skylt-Expo_skyltar ljuslådor neon m.m. för några år sen till jobbet, kan ju tänkas att de säljer material också. Kan ju kanske vara värt att kolla? Såg förresten i deras gamla produktkatalog längst ner att de säljer skivor rundstavar osv.
SKYLT-EXPO Plexi/acryl produktkatalog övrigt

Permalänk

tyvärr är det rätt svårt att hitta billigt, då det är dyrt för företagen. Dock så brukar glasmästerierna ha polycarbonat, vilket är onödigt dyrt. Fråga om dom inte har vanlig plexi, annars får du nog gå till grossisterna för att få tag i det

Permalänk
Skrivet av stefanpettersson:

Tja,

Letar nu efter något bra ställe som säljer plexiglas i olika storlekar. Ni som vet några ställen som ni antingen har köpt från eller känner till skriv ett svar är ni snälla.

Tack på förhand
stefanpettersson

var i Sverige bor du ???

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

var i Sverige bor du ???

Söderhamn är jag folkbokförd.

Visa signatur

Mvh
Stefan P
stefan@eXzoneLan.com
http://www.eXzoneLan.com
Hälsinglands största LAN-Party.

Permalänk
Skrivet av stefanpettersson:

Söderhamn är jag folkbokförd.

vilken storlekar ska du ha ?? tjocklek på plexi ?

om du vet nån som bor i Stockholm eller åker förbi så finns det en järnaffär i korsningen östgötagatan folkungagatan som säljer plexiglas

billigt vetifan..... 300 x 400 x 3mm för 100kr e överkomligt om man ska ha det som sidofönster i datorn

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

chilledpc.co.uk

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Kontakta mig.

Jag har informationen du vill ha.

Permalänk
Medlem

¨Vi säljer på jobbet. Finns 500x750, 750x1000,1000x1250 och 1250x1500mm. Kostar från 99:- till 398:- om jag inte minns fel. Den är 4 mm tjock.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.