Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HMB:

Jag har använt EAA FX i 7-8 månader nu kanske. Resultatmässigt kan jag inte direkt svara på om det är preparatet eller allt runt omkring som gett resultat. Jag har kört kreatin ibland, proteinbars, proteindrinkar samt gainers. Enligt studier så är EAA/BCAA en av få tillskott som faktiskt fungerar samt det är inte så jävla dyrt heller med tanke på hur lite man tar varje gång. Personligen rekommenderar jag det.

Ok, har också läst att EAA är en av de saker som faktiskt fungerar. MM Sports säljer sin produkt EAA-XX väldigt billigt.

Skrivet av Crippa90:

Är det en vanlig EAA-produkt vi pratar om?

Ja, det med.

MM Sports säljer som sagt sin EAA-XX, men vi kan snacka EAA rent generellt också.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

3x3@60kg i liggande tricepsext. idag. Med ordenlig mersmak.

Snackade lite om spons med en kille från SKKF också. Undra hur länge man kan mjölka det innan de inser att jag aldrig skulle gå upp på en scen?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rich:

MM Sports säljer som sagt sin EAA-XX, men vi kan snacka EAA rent generellt också.

Det är bra grejjor. Inget magiskt egentligen. Är det bra pris och du kan svälja satsen (höhö) så kör på.

Skrivet av Zack_Ersa:

3x3@60kg i liggande tricepsext. idag. Med ordenlig mersmak.

Snackade lite om spons med en kille från SKKF också. Undra hur länge man kan mjölka det innan de inser att jag aldrig skulle gå upp på en scen?

När gick du och blev grof?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

När gick du och blev grof?

Det undrar jag också.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zack_Ersa:

3x3@60kg i liggande tricepsext. idag. Med ordenlig mersmak.

Snackade lite om spons med en kille från SKKF också. Undra hur länge man kan mjölka det innan de inser att jag aldrig skulle gå upp på en scen?

Hmmm. Har du "blivit" grov? We need some pics dude.

Triceps måste f.ö. vara min svagaste del, synd med tanke på att det är den största muskeln på armen. :/

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

liter frågar här ,, jag har tränat ett tag men har rät dålig kol på hur man ska gå till väga med saker då jag har ett fast scheman som jag inbilar mig är bra men inget allt för överkurs då jag själv ser mig som fortfarande hyvsat amatör nivå då jag kan övningar men har ingen störe aning om ordning och så mena alla fall

började träna för 3 år sen ,, har vell gått som best i 1 år nu ungefär då det har varit mest konstant tränande

Jag 19år
181cm
70 när jag började 80 väger jag nu

jag har börjat rät nyligen med ett 5 dagar
vill ha lite råd jag skriver inga special muskel grupper direkt men detta är på ett ungefär så jag tränat kan tänka mig att det är mycket fel med det möjligen så gif råd ,, om inte så är det bara bra hehe

liten undring angånde Deff eller Ripp ,, först hehe är det inte samma sak ?? om det nu är olika träning set så att sega så hur gör man best för att göra det utan någon helst tillgång eller användning av tillskott av något slag ,, då jag inte använder sådana ,, mat och drickbart är min ända energi källa

hur mycket bör man sov på ett ungefär är det typ 7-10 timmar ?
dricker mest vatten /mjölk/joce ,,
jag ätter inte allt för offta typp kanske 2-3 gånger om dagen då jag inte kan ätta frukost varit så sen jag var liten mådde illa om jag åt det så bellv att jag slutade med det när jag var lite och varit så sen dess

Vore det bättre att skit i förbrännings dagarna och ha villa dag där i stället då jag hade det som villodagar för ? ,, alla överingar jag gör är på 3 set med 15 reps ,, kan va någon gång i bland jag kör bicept lite tynger typp 3 set 5 reps

alla träing passen är på cirka 40-60 min ,, Tränar maggen på måndag onsdag och fredag med vanliga sittapps fötterna under något och kör efter det kör jag son där man roterat hella underdellen av kroppen

Måndag är det mest rygg /ben /axslar och den biten det så kallde backer på korpen och då bennen

Tisdagar då försöker jag förbränna mest då jag har lite på korpen så gå går jag i son där konstig maskin man typp går på stället vet inte vad den heter
i 1 timmar med puls på 180-190

Onsdag då är det bröst /armar/möjligen axlsar i gen så gött som går , det mesta av överkropen är det på denna dagen

Torsdag går jag på son där konstig maskin i gen för att förska förbända fett

Fredag är det samma som måndagen see går det runt så

Tack i förhan för råd och tips kritik är bra med

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Skrivet av Rich:

Hmmm. Har du "blivit" grov? We need some pics dude.

Triceps måste f.ö. vara min svagaste del, synd med tanke på att det är den största muskeln på armen. :/

Har inga nya.

Från i somras:

http://i48.tinypic.com/i5srw1.jpg
http://i48.tinypic.com/2wdsql1.jpg

Det +8kg i nästan likvärdig form.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Har inga nya.

Från i somras:

http://i48.tinypic.com/i5srw1.jpg
http://i48.tinypic.com/2wdsql1.jpg

Det +8kg i nästan likvärdig form.

Bra form!

Testade f.ö. en relativt ny PWO igår, Jack3d. Kan säga att jag kände inte så mycket mer än lite stickningar från Beta-Alaninet. Ska testa att blanda den med lite EAA när jag köpt detta.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Rich, kör du på periodisk fasta? Kan tänka mig att EAA gör bra nytta att ta under fastan ex. på morgonen när man vaknar.

Skrivet av Zack_Ersa:

Har inga nya.

Från i somras:

http://i48.tinypic.com/i5srw1.jpg
http://i48.tinypic.com/2wdsql1.jpg

Det +8kg i nästan likvärdig form.

Schysst form och bra axlar! Mycket sidolyft som har byggt upp dom?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Bra form!

Testade f.ö. en relativt ny PWO igår, Jack3d. Kan säga att jag kände inte så mycket mer än lite stickningar från Beta-Alaninet. Ska testa att blanda den med lite EAA när jag köpt detta.

Ställ inte upp i några fysiska tävlingar så länge du går på Jack3d bara, finns dopingklassade preparat i det.

Permalänk
Medlem

måste fråga
Tror ni att det skulle funka för att få korp som i Spartacus: Blood and Sand
YouTube - Spartacus: Blood and Sand "Official Workout!" (Home & Gym)

verkar ju va rigtigt bra om man vill kunna träna hemma då allt han verkar använda är två vikter

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeXZoR:

måste fråga
tror ni att de
tor ni att det skule funka för att få korp som i Spartacus: Blood and Sand
YouTube - Spartacus: Blood and Sand "Official Workout!" (Home & Gym)

verkar ju va rigkit bra om man vill kuna träna hemma då allt han verkar aänvda är tåv vikgter

Nää...

Angående ditt förra inlägg så har jag svårt att tyda vad exakt du vill ha hjälp med.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Nää...

Angående ditt förra inlägg så har jag svårt att tyda vad exakt du vill ha hjälp med.

skulle någon rekommendera det passet almännet för hemma träning för det är vell inte direkt dålig ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeXZoR:

skulle någon rekommendera det passet almännet för hemma träning för det är vell inte direkt dålig ?

Jag skulle inte iaf. Ser ingen ryggträning öht.

Killen har fått sin fysik genom annan träning.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Jag skulle inte iaf. Ser ingen ryggträning öht.

Killen har fått sin fysik genom annan träning.

mycket möjligt men han som vissar på tuben vissar olika träning program då någotn hade frågat efter denna ,, men det ska tydligen va det officielle träning program dom fått i serien Spartacus: Blood and Sand att träna efter

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

mycket möjligt men han som vissar på tuben vissar olika träning program då någotn hade frågat efter denna ,, men det ska tydligen va det officielle träning program dom fått i serien Spartacus: Blood and Sand att träna efter

Dessa träningsprogram är nog framtagna mer i fettförbränningssyfte, dvs att göra dessa övningar med ett högt tempo och bränna fett för att musklerna ska bli mer framtonade inför inspelning.

Angående EAA så har det absolut störst effekt i samband med styrketräning (0 minuter innan träning, men även också efter). I senare studier har man sett att EAA inte behöver tas på tom mage, men det är väl antagligen fortfarande fördelaktigt.

Tråden om EAA - Kolozzeum forum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeXZoR:

mycket möjligt men han som vissar på tuben vissar olika träning program då någotn hade frågat efter denna ,, men det ska tydligen va det officielle träning program dom fått i serien Spartacus: Blood and Sand att träna efter

Tror inte på allt du har och ser, särskilt inte när det gäller tuben.

Är inte heller ovanligt att skådisar preppar. Inte för att man behöver göra det för den formen, men ändå.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Tror inte på allt du har och ser, särskilt inte när det gäller tuben.

Är inte heller ovanligt att skådisar preppar. Inte för att man behöver göra det för den formen, men ändå.

gör jag inte heller,, men hoppas kan man derfrö jag tog med dig här tyckte det lät lite för bra för att va sant så att sega

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk

Underkroppspass om några timmar. Högvolym, superset, dropset, 4-0-1 tempo osv... Kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Underkroppspass om några timmar. Högvolym, superset, dropset, 4-0-1 tempo osv... Kul!

4-0-1-tempo?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk

4 sekunders negativ fas, inget stopp och 1 sekunds positiv fas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

4 sekunders negativ fas, inget stopp och 1 sekunds positiv fas.

Kör du det i alla övningar eller separata set för just detta? Låter intressant, måste testa!

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Skrivet av Samus:

Kör du det i alla övningar eller separata set för just detta? Låter intressant, måste testa!

Lårcurl är väl de övningarna som jag använder det absolut mest till, då muskeln är oerhört stark eccentriskt. Hacksquat blir det en del i, där brukar jag även köra ett Platz-inspirerat upplägg där jag jobbar mig upp till en vikt jag klarar 8 repetitioner på. Sen gör jag 6 repetitioner med fullt djup, 6 långsamma, halva repetitioner och 6 st riktigt långsamma negativa.

Man får vara lite fantasifull och nyfiken om det ska vara kul i gymmet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Bra form!

Testade f.ö. en relativt ny PWO igår, Jack3d. Kan säga att jag kände inte så mycket mer än lite stickningar från Beta-Alaninet. Ska testa att blanda den med lite EAA när jag köpt detta.

Intressant. Skriv gärna en rad sedan hur du upplevde det för jag ska beställa nästa vecka och funderade på att testa den...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Hur hårt tränar ni som tar PWO här på forumet? Volym/Tid på era pass vore intressant att se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Hur hårt tränar ni som tar PWO här på forumet? Volym/Tid på era pass vore intressant att se.

Jag kör i 45 minuter ca, men med en ganska intensiv träning.

3-5 övningar /muskelgrupp. 3 Set med 8 reps på varje. 1 mins vila mellan set och 3 mins vila mellan övningar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

jag kör mellan 1 timme till 2 beroende på vad jag tränar för muskelgrupper
vila mellan 30 till 60 sek där har det också med vad jag kör för muskelgrupp, under pumpset så kör jag 10-15 sekunders vila sen pumpa igen
pumpset kör jag 2 stk vid avslutad set exempel
Bänk börjar med 60kg uppvärmning ökar sedan till 140kg maxar 3 hela drar ner till 120kg och kör direkt 8 stk sedan så kör jag 2 set 120kg och ett set 100lg där jag gör 8 till 10 reps sedan så pumpar jag 15 till 20 stk på 70kg, vila kör jag mellan 30 till 60 sek under dem vanliga seten sen pumpset 10-15 sek,sedan har man rejäl pump å då går jag över till en biceps övning å kör där sedan efter börjar jag med övre bröst på samma princip

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frantic:

Intressant. Skriv gärna en rad sedan hur du upplevde det för jag ska beställa nästa vecka och funderade på att testa den...

Absolut, skall återkomma och skriva hur den var med full dos. Så himla dumt, för typ dagen efter jag skrev det inlägget fick jag halsfluss och går just nu på en penicillinkur. Skall tillbaka till gymmet när den är över.

Ang. hur jag tränar så brukar jag köra mellan 45 min - 1 h. Kör 3 x 10/15 på varje övning, beroende på vilken. Kör rätt intensivt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Chins igår
3@kv+50kg
14@kv+20kg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ne för min del så ska det ändras om i mitt schema vill testa på nya övningar, någon som kange mig lite förslag? håller på med ett liknande schema så som Jay Cutler kör med fyyyfan efter 20 minuter så är man helt slut hahaha....
tänkte blanda in lite olika övningar å testa de i en månad

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |