ESET Smart Security fungerar inte!

Permalänk
Medlem

ESET Smart Security fungerar inte!

Hej!

Visste inte var jag skulle skapa detta då jag inte hittade en mer passande tråd än här.

Så här ligger det till. Jag har köpt ESET Smart Security, jag har aktiverat ett konto med min nyckel och skulle installera. Programmet sa att jag skulle installera från den senaste versionen så jag sa ''ok''. Den började ladda ner saken och jag installerade det. Så nu är det installerat, men det funkar inte. Det står ''Det går inte att garantera maximalt skydd'' ''Det gick inte att initiera ESET personliga brandvägg'' ''Den personliga brandväggen har inaktiverats. Det beror troligen på att installationen har skadats. Det rekommenderas att du installerar om ESET S.S så snart som möjligt.''

Okej... jag installera om...

Men det står samma sak igen... Vad ska jag göra?

[EDIT] Har Windows 7 64-bit btw...

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Ja det är x64-ver. kan inte installera 32-bits. Säger att jag ska ha den för min version av Windows.

Jag provade på det sättet innan men när jag hade avinstallerat ESET så fanns inte mappen där. Inte eller brandväggen som man skulle avinstallera i en annan guide. Men sen när jag installera om ESET så dök de båda upp igen.

Jag vill också säga att jag köpte 2 licens produkten och att på min Vista laptop så fungerar det helt utan problem... ESET har fungerat en gång innan på min dator, det var en trial, efter att den tog slut så skaffa jag AVG trial, efter det så ville jag testa ESET en sista gång innan jag köper det, men då fungerade det inte... Tänkte att det kanske var licens-strul så jag bestämde mig för att köpa det då jag ändå tänkte göra det men då fick jag samma problem... Kan det ha varit något med AVG? Något som stannat kvar efter sig även om det är avinstallerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drin:

Ja det är x64-ver. kan inte installera 32-bits. Säger att jag ska ha den för min version av Windows.

Jag provade på det sättet innan men när jag hade avinstallerat ESET så fanns inte mappen där. Inte eller brandväggen som man skulle avinstallera i en annan guide. Men sen när jag installera om ESET så dök de båda upp igen.

Jag vill också säga att jag köpte 2 licens produkten och att på min Vista laptop så fungerar det helt utan problem... ESET har fungerat en gång innan på min dator, det var en trial, efter att den tog slut så skaffa jag AVG trial, efter det så ville jag testa ESET en sista gång innan jag köper det, men då fungerade det inte... Tänkte att det kanske var licens-strul så jag bestämde mig för att köpa det då jag ändå tänkte göra det men då fick jag samma problem... Kan det ha varit något med AVG? Något som stannat kvar efter sig även om det är avinstallerat?

Ja, kan mycket väl vara så, sök på ett avinstallationsprogram för AVG och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Ja, kan mycket väl vara så, sök på ett avinstallationsprogram för AVG och se om det hjälper.

Inget lyckat resultat...