Blizzard: Datorspel långt ifrån döende

Permalänk
Avstängd

undrar över en sak! fler o fler spel släpps till konsol! men denna grupp köper spel till konsol är dom singlar? hur gör dessa när dom skaffar familj? hinner dom med att lira konsol när sambon eller barn vill se på tv?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Pekaren i PSmove är en kontroll du har i handen. Det du pekar med är handen.
Därför behöver du bara peka med handen mot skärmen där en kamera registerar var du pekar.

Men en mus rör du ett pekdon över en matta på bordet och rörelsen översätts till en pekare på skärmen. Därför måste du översätta handens rörelse till musen, sedan måste du översätta rörelsen från musen till pekaren och sist men inte minst översätta rörelsen från musen till ett objekt på skärmen.

Ja, det är säkert smidigt att peka med handen istället för med en mus. Det har jag inte gått in närmre på.

Men när du pekar med handen direkt måste denna rörelse också översättas för att datorn skall förstå vad en handröresle betyder precis likt ditt exempel när musens rörelse måste översättas till datorn. Att man sedan måste rita upp styrkors på datorn är båda plattformarna också lika beroende av. Att datorn faktiskt riktar dit du tänkt dig rikta är inte garanterat samma sak och därför används styrkors. Exempelvis hade ett Wii varit väldigt svårkontrollerat om man inte hade sett var i menyerna man pekar med hjälp av den lilla handmarkören.
Översättningen från röresle - kamera - händelse är också mer beräkningskrävande (såklart) vilket gör att denna punkt inte är särskilt relevant som argument.
Vad som gör den än mer ointressant är att tiden det tar att räkna ut vad en musrörelse betyder är en sak som tar så mycket mindre tid än kroppens reflexsystem att detta inte spelar någon roll. Det är hur snabba vi är som begränsar. Precisionen i em mus är dessutom högre då datorn inte behöver tolka vad man som användare vill. Bara att följa koordinaterna. Med pekrörelser behöver datorn/konsolen tolka vad man vill.

Men det handlar ju såklart om hur man använder olika kommunikationssätt till datorn. Olika lösningar passar bra i olika tillämpningar. Ett exempel är duckhunt för NES som man säkert gör mycket bättre med pistolen än med en muspekare. Jag dissar alltså inte alternativa lösningar som du föreslår ;). Däremot var argumenten du angav om "direktpekets" överlägsenhet lite tokiga enligt mig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Fördelen med att spela på konsol är att alla spel alltid fungerar, och i princip aldrig kraschar. Eventuella uppdateringar laddas hem automatiskt.
Det är lätt att spela online, du hittar alltid någon att spela med, och de flesta spelen stödjer även LAN (saknas alltmer på PC i ex. SC2). Du slipper kopieringsskydd som krånglar, dina spel har ett andrahandsvärde och kan bytas in när du är less, du får ta del av många exklusiva spel, såväl AAA-titlar som indie-games etc.
Har en dyr gamer-PC som stått och samlat damm sedan jag lirade Crysis/SC2, allt annat kan man med fördel lira på konsol

Håller helt med dig om fördelarna med konsol spelande, även fast jag inte har något modernare än N64!

Med lanfunktioner håller jag med att det är lite dåligt på ex SC2, men jag är nästan helt övertygad att alla som lanar idag har också tillgång till internet, därav ett mindre behov av sk "Lanfunktioner".

Lite konstigt hur du snackar om "sedan jag lirade SC2", spelet har varit ute i 2-3 månader!

Permalänk
Medlem

Datorspels industrin kommer aldrig att dö ut. Spelar ingen roll hur mycket piratkopieringen ökar, Dator spel kommer att leva vidare. I dagens lägen så måste man till större del köpa spelen för att kunna spela dom med andra så att. All hail Dator spel ^^

Visa signatur

Intel i5 8600K, 32GB G.Skill Trident Z, GIGABYTE Z370 AORUS Gaming7. 2x Gigabyte GeForce GTX 970 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Hårkorset är fixerat i mitten, nämn ett fps som inte har det.

Far Cry Vengeance för Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

undrar över en sak! fler o fler spel släpps till konsol! men denna grupp köper spel till konsol är dom singlar? hur gör dessa när dom skaffar familj? hinner dom med att lira konsol när sambon eller barn vill se på tv?

Man får väl köpa en till TV, problemet löst.

Permalänk

Rent ekonomiskt är det extremt dyrt att ha en PC som en speldator. En konsol kostar mellan 2000 och 4000 och håller i mer än 5 år medan man som PC-gamer måste punga ut lika mycket på ett grafikkort varje år (såvida man inte vill ha lägre grafikinställningar). Dessutom är alla spel till konsoler optimerade så du behöver inte bry dig om fps. En annan nackdel med PC är att du under dessa 5 år byter cpu, moderkort, minnen och troligtvis nätaggregat. Om man har råd så är PC iaf bäst.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Rent ekonomiskt är det extremt dyrt att ha en PC som en speldator. En konsol kostar mellan 2000 och 4000 och håller i mer än 5 år medan man som PC-gamer måste punga ut lika mycket på ett grafikkort varje år (såvida man inte vill ha lägre grafikinställningar). Dessutom är alla spel till konsoler optimerade så du behöver inte bry dig om fps. En annan nackdel med PC är att du under dessa 5 år byter cpu, moderkort, minnen och troligtvis nätaggregat. Om man har råd så är PC iaf bäst.

Fast så är ju inte fallet nu. Kolla min burk. haft i 3 år nu(om inte 4, minns inte xD). Och eftersom grafiken (så gott som) stannat upp pga konsolen så behövs det ännu mindre.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Rent ekonomiskt är det extremt dyrt att ha en PC som en speldator. En konsol kostar mellan 2000 och 4000 och håller i mer än 5 år medan man som PC-gamer måste punga ut lika mycket på ett grafikkort varje år (såvida man inte vill ha lägre grafikinställningar). Dessutom är alla spel till konsoler optimerade så du behöver inte bry dig om fps. En annan nackdel med PC är att du under dessa 5 år byter cpu, moderkort, minnen och troligtvis nätaggregat. Om man har råd så är PC iaf bäst.

En PC räcker också i 5 år om man, precis som du säger, klarar sig med lägre grafikinställningar. Med en konsol får du dom lägre grafikinställningarna utan att kunna uppgradera/höja inställningarna.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Finns ju mus och tangentbord till konsol, men det var ju ett jävla liv för ett tag sen om att folk tyckte att det var fusk för att de flesta lirar med handkontroll.
Men det skulle vara intressant att se hur bra de bästa som lirar med handkontroll står sig mot de bästa med mus och tangentbord i ett spel som t.ex UT3 som finns till både pc och konsol.

Har funnits tankar på detta och precis som förväntat var PC spelarna överlägsna och planerna på att bygga in multiplayer så konsoll kunde möta pc spelare slopades. Ska se om jag hittar länken, jag vet att jag läst den.

Permalänk
Skrivet av Mackan86:

Har funnits tankar på detta och precis som förväntat var PC spelarna överlägsna och planerna på att bygga in multiplayer så konsoll kunde möta pc spelare slopades. Ska se om jag hittar länken, jag vet att jag läst den.

Har också läst det någonstans, minns inte vart dock

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan86:

Har funnits tankar på detta och precis som förväntat var PC spelarna överlägsna och planerna på att bygga in multiplayer så konsoll kunde möta pc spelare slopades. Ska se om jag hittar länken, jag vet att jag läst den.

På shadowrun kunde man köra mot PC-spelare respektive konsol.

Permalänk
Medlem

En spelkonsoll ger mig aldrig samma känsla och kan heller inte komma i närheten av de möjlighet som finns med en dator. Senaste spelkonsollen jag ägde var Nintendo 8-bit, men det var på tiden när konsollerna faktiskt var bättre

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

En PC räcker också i 5 år om man, precis som du säger, klarar sig med lägre grafikinställningar. Med en konsol får du dom lägre grafikinställningarna utan att kunna uppgradera/höja inställningarna.

Inte att nämna att du faktiskt får nya spel på en konsol. Och slipper att få datorn nedlusad med Securom och annat malware från våran vänner, utgivarna.

Sedan att en dator duger i fem år tror jag inte mycket på. För fem år sedan var ju 7800GTX bland det häftigaste i grafikkortsvägar och en vettig dubbelkärnig processor var en liten bit bort.

Ta bara StarCraft 2 in i ekvationen - inte ett speciellt tungt spel, i grunden, men brorsan med en AMD Athlon X2:a ~2400mhz, 3GB RAM och ett HD4870 måste köra på Medium-inställningar för att kunna spela när det dyker upp många modeller (främst i moddarna).

Själv har jag inga problem med konsoler i grafikvägar. Xbox 360:n har alltid orkat leverera en hel del idiotiskt snygga program som de båda Gears of War-spelen, Mass Effect, Bad Company och Halo Reach. Med en plattform som idag kostar som ett halvschysst grafikkort. T.om. PlayStation 3 har en del muskler att visa upp för ett, idag, ganska humant pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Inte att nämna att du faktiskt får nya spel på en konsol. Och slipper att få datorn nedlusad med Securom och annat malware från våran vänner, utgivarna.

Sedan att en dator duger i fem år tror jag inte mycket på. För fem år sedan var ju 7800GTX bland det häftigaste i grafikkortsvägar och en vettig dubbelkärnig processor var en liten bit bort.

Ta bara StarCraft 2 in i ekvationen - inte ett speciellt tungt spel, i grunden, men brorsan med en AMD Athlon X2:a ~2400mhz, 3GB RAM och ett HD4870 måste köra på Medium-inställningar för att kunna spela när det dyker upp många modeller (främst i moddarna).

Själv har jag inga problem med konsoler i grafikvägar. Xbox 360:n har alltid orkat leverera en hel del idiotiskt snygga program som de båda Gears of War-spelen, Mass Effect, Bad Company och Halo Reach. Med en plattform som idag kostar som ett halvschysst grafikkort. T.om. PlayStation 3 har en del muskler att visa upp för ett, idag, ganska humant pris.

Fast ett 8800GTX som nu är 4 år gammalt presterar ändå helt ok även idag, och en bra tvåkärnig processor står sig nog ett tag till det med. Sen bör det ju nämnas att listan med konsolspel som körs i 1080p är väldans kort, och de flesta datorspel inte är särskilt svårkörda i 720p eller lägre.

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att man "faktiskt får nya spel på en konsoll" nya spel kommer ju till PC också? Eller gjorde iaf sist jag kollade.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det är valet av konsoll kontra andra operativa system :

- Billig i drift.
- Optimerade spel utifrån källkod.
- Mindre krångel än dator avseende spel.
- Kommer igång fort.
- Optimerad för just sin funktion.

Allt annat handlat väl om hur man "Känner" snarare än tänker.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruze:

Med lanfunktioner håller jag med att det är lite dåligt på ex SC2, men jag är nästan helt övertygad att alla som lanar idag har också tillgång till internet, därav ett mindre behov av sk "Lanfunktioner".

Lite konstigt hur du snackar om "sedan jag lirade SC2", spelet har varit ute i 2-3 månader!

LAn är väldigt trevligt att ha med polarna, i lägenheten eller i stugan, och mycket smidigt att ha när ev. multiplayer-servrar ligger nere
Men det viktigaste är ju att man i de flesta spel får spela co-op via Lan, men inte splitscreen eller internet. Co-op är stort och roligt på konsol, därför är Lan grymt bra att ha som "back up"

Jag erkänner att jag aldrig fastnade för SC2, lirade kampanjen och testade lite online men det var inte min grej :/
Dessförinnan är det väl Crysis och The Witcher som jag lirat på PC, medan konsol kör jag nästan dagligen då polarna gärna lirar lite Halo eller Unreal Tournament 3 (de har bara konsol).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja, det är säkert smidigt att peka med handen istället för med en mus. Det har jag inte gått in närmre på.

Men när du pekar med handen direkt måste denna rörelse också översättas för att datorn skall förstå vad en handröresle betyder precis likt ditt exempel när musens rörelse måste översättas till datorn. Att man sedan måste rita upp styrkors på datorn är båda plattformarna också lika beroende av. Att datorn faktiskt riktar dit du tänkt dig rikta är inte garanterat samma sak och därför används styrkors. Exempelvis hade ett Wii varit väldigt svårkontrollerat om man inte hade sett var i menyerna man pekar med hjälp av den lilla handmarkören.
Översättningen från röresle - kamera - händelse är också mer beräkningskrävande (såklart) vilket gör att denna punkt inte är särskilt relevant som argument.
Vad som gör den än mer ointressant är att tiden det tar att räkna ut vad en musrörelse betyder är en sak som tar så mycket mindre tid än kroppens reflexsystem att detta inte spelar någon roll. Det är hur snabba vi är som begränsar. Precisionen i em mus är dessutom högre då datorn inte behöver tolka vad man som användare vill. Bara att följa koordinaterna. Med pekrörelser behöver datorn/konsolen tolka vad man vill.

Men det handlar ju såklart om hur man använder olika kommunikationssätt till datorn. Olika lösningar passar bra i olika tillämpningar. Ett exempel är duckhunt för NES som man säkert gör mycket bättre med pistolen än med en muspekare. Jag dissar alltså inte alternativa lösningar som du föreslår ;). Däremot var argumenten du angav om "direktpekets" överlägsenhet lite tokiga enligt mig.

Allt du skrev i det här inlägget har jag redan gått igenom i tidigare inlägg när jag beskrev dagens brister. Det här är också teknikens utveckling. Precis som musen kommer det ta några år innan vi har en fullt fungerande produkt.

Skrivet av Enity:

Läste du inte vad jag skrev eller?
Hårkorset är fixerat i mitten, nämn ett fps som inte har det.

MAG, MW2, RE5. Tror dom flesta framtida FPS till PS3 inte kommer ha det. Snart samma till 360.

Skrivet av Ruze:

Håller helt med dig om fördelarna med konsol spelande, även fast jag inte har något modernare än N64!

Med lanfunktioner håller jag med att det är lite dåligt på ex SC2, men jag är nästan helt övertygad att alla som lanar idag har också tillgång till internet, därav ett mindre behov av sk "Lanfunktioner".

Lite konstigt hur du snackar om "sedan jag lirade SC2", spelet har varit ute i 2-3 månader!

En stor och eftertraktad lanfunktion som används vid större evenemang är låg ping. Blizzard vet om det och mest troligt kommer det stoppa SC2 från att bli lika stort i asien i tävlingar som SC.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TraxMate:

Far Cry Vengeance för Wii

var inte det spelet en totalkatastrof. däremot är spel som The Conduit helt ok.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

WOW-nörd frågar speldesigners

oftopic
visar på hur grymmt dåliga blizzard är på lore & hur mycket dem rape den. de flesta som spelar wow har väldigt lite erfarenhet av bra gjorda mmo´s..

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Allt du skrev i det här inlägget har jag redan gått igenom i tidigare inlägg när jag beskrev dagens brister. Det här är också teknikens utveckling. Precis som musen kommer det ta några år innan vi har en fullt fungerande produkt.

MAG, MW2, RE5. Tror dom flesta framtida FPS till PS3 inte kommer ha det. Snart samma till 360.

En stor och eftertraktad lanfunktion som används vid större evenemang är låg ping. Blizzard vet om det och mest troligt kommer det stoppa SC2 från att bli lika stort i asien i tävlingar som SC.

Vad MAG är har jag ingen aning om, men RE5 är inget fps och modern warfare 2 har visst fast hårkors.
Hursomhelst så ser jag inte hur det skulle vara en fördel om man inte börjar med att skiten har aimbot och liknande som tydligen är ganska vanligt i många konsol spel.
Lär också vara krångligt att styra kamera, rörelse och hårkors, hursomhelst så tror jag inte att det kommer vara ett överlägset styrsystem.
Förmodligen kommer det vara mycket bättre än handkontroll men jag tror inte att det kommer vara bättre än tangentbord och mus.

Vem vet, kanske går det att använda i quake live i framtiden, då lär man ju få se hur det står sig.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Vad MAG är har jag ingen aning om, men RE5 är inget fps och modern warfare 2 har visst fast hårkors.
Hursomhelst så ser jag inte hur det skulle vara en fördel om man inte börjar med att skiten har aimbot och liknande som tydligen är ganska vanligt i många konsol spel.
Lär också vara krångligt att styra kamera, rörelse och hårkors, hursomhelst så tror jag inte att det kommer vara ett överlägset styrsystem.
Förmodligen kommer det vara mycket bättre än handkontroll men jag tror inte att det kommer vara bättre än tangentbord och mus.

Vem vet, kanske går det att använda i quake live i framtiden, då lär man ju få se hur det står sig.

Nej, Inte låst till mitten.
YouTube - MAG Move Gameplay 1

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej, Inte låst till mitten.
YouTube - MAG Move Gameplay 1

Och ännu en gång så läser du bara det du känner för att läsa.

Citat:

Vad MAG är har jag ingen aning om

Hursomhelst så ser man att han också är sjukt långsam precis som man ser folk som spelar med handkontroll är.

YouTube - N0M4D's Epic MW2 Trailer
Imponerande att han spelar med ansiktet, men nivån på spelet är fan inte speciellt hög om man jämför med vad folk som spelar med tangentbord och mus håller för nivå.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Jag äger både ps3 och pc.. spelar helt klart mestadels på pcn..
Har även ägt en krysslåda, men gillade den inte alls..
Ps3an spelar jag på ibland men använder den mestadels som mediacenter..
FPS spel går ju inte spela på annat än pc..
Så jag väljer pc, utan minsta tvekan..

kryssbox heter det inte krysslåda

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Om man vill leka clicker i hela spelet och vara den som dör först pga att man är seg med spells så skulle det funka perfekt på konsoll, alternativ på konsoll hade ju varit en knapp för alla spells, men nu är vi snart i bot stadiet.

När är releasen för Diablo 3 nu då? Bokade det förra året (vintern).

Det beror på vad du definerar ok som. Med tanke på att i priset för en spel-dator kan du även: surfa, redigera media, se på film, spela krävande spel, programmera/utveckla program, använda för att maila folk så om man säger speldator tänker alla på bara spel. Men man får ut sjukt mycket mer än bara en dator som kan spela dagens och dåtidens spel. En speldator är väl snart > 7000 kr budgetten om man ska ha en grym.
En 360 kanske är 1/5 av priset men då också mycket mindre att göra.

Hur får du ihop en grym speldator för menbart 7k?

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Och ännu en gång så läser du bara det du känner för att läsa.

Hursomhelst så ser man att han också är sjukt långsam precis som man ser folk som spelar med handkontroll är.

YouTube - N0M4D's Epic MW2 Trailer
Imponerande att han spelar med ansiktet, men nivån på spelet är fan inte speciellt hög om man jämför med vad folk som spelar med tangentbord och mus håller för nivå.

Så du kan inte se youtube videos som visar hur siktet funkar?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Vad kan du göra på en dator VS en konsoll?

Känns inte lönt att göra denna jämförelse, är man BARA ute efter att spela så sure köp en konsoll.

Personligen tycker jag att bilspel är bra mycket roligare på konsoll, + att det finns roligare bilspel till konsoll (dirt2 på PC är ju kul iofs, men roligare på konsol..)

bilspel är grymt roligt på konsoll ja, men om man vill ha samma känsla är det ju bara att fixa en ratt eller kontroll till datorn och senare koppla den till tvn det blir väll billigare ist för att köpa en konsoll :)?

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

kryssbox heter det inte krysslåda

heter krysslådahelvarv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Då det pratas om att spela så ja, om man ska spela så är en konsol mer prisvärd, men sen så kan man ju surfa på en PS3 så mm...

Har ett PS3 och en dator, har inte spelat PS3 sen jag spelade ut Demon's Souls och "lessnade" på MGO. Tror att datorspelen kommer bli allt sämre med tiden då pengarna ligger i konsolmarknaden, att crysis 2 kommer på konsol är nog det främsta tecknet på det.

Kom igen nu var inte en pessimist länge leve datorn osv

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaxiz:

Förstår inte argumentet att tex bilspel skulle vara roligare på konsol, är ju bara att koppla in burken i tvn å skaffa dig en handkontroll av valfri typ.

+1

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"