Logitech plattar till det

Permalänk
Medlem

UltraX är död, länge leve Illuminati.

Jag har tre st UltraX Flat hemma, och när jag nyligen köpte ny dator så köpte jag ett UltraX Premium eftersom UltraX Flat inte längre säljs.
Det kanske var ett misstag eftersom jag nu verkligen blev sugen på det här tangentbordet.
Jag vet inte dock om jag är sånt stort fan av bakgrundsbelysning, jag kollar aldrig på tangentbordet och jag tror bara det skulle vara irriterande.

Jag ser fram emot att se en recension här på sweclockers så fort tangentbordet släpps!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
Det där tangenbordet är så jävla skönt att skriva på! Synd bara att det är Apple, men nån som tangentbord-tillverkare borde ta efter så vi med riktiga datorer också kan få samma sköna känsla!

Jag använder det till Windows Vista x64. Alla tangenter sitter där de "ska" vara. Alltså, Apples "alt" blir "win"-knappen, "cmd" blir "alt". Vad jag har gjort av F13->F18 har jag ingen större koll på, (troligtvis f10, f11, f12, då de riktiga agerar ljudkontroller). Mycket skönt tangentbord

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

skulle inte byta mitt diNovo Edge mot de här, fortfarande skönaste jag använt
riktigt skönt med musplatta i tangentbordet som inte finns på de här och är bara 2mm tjockare än de här inget som märks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
UltraX är död, länge leve Illuminati.

Word! Hakan i golvet, det här kan fasen vara en värdig efterföljare!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
Synd bara att den är lång nertill... Om det gått att ta bort hade jag köpt direkt!

Det är fantastiskt skönt stöd för händerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Varför varför varför tar man bort insert-tangenten?

När använder man den? O.o Jag tror inte att jag någonsin använt den.

Det här tangentbordet kommer jag nog att älska. Det har precis det jag saknade på mitt UltraX: BELYSTA KNAPPAR. Ganska så onödigt när man har övat upp sina fingrar tillräckligt... men jag har en bit kvar ännu. xD Och sitter oftast i mörkret.

Använder ju visserligen ett G15 nu (gamla modellen) som jag trivs bra med... men det tar upp mycket plats och jag använder ingen av funktionstangenterna. Har inte ens displayen uppfälld. xD Och så tycker jag det är mycket bekvämare att skriva på de tunna tangentborden med de låga knapparna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar nice men är nöjd med mitt MS comfort 2000 eller vad det heter. Är så van med kurvigt tangentbord nu att det skulle vara svårt att återgå till rakt. Använder aldrig funktionsknappar förutom knappen för kalkylator övanför numpad, den är väldigt smidig och jag saknar den på andra tangentbord.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Varför varför varför tar man bort insert-tangenten?

kan du berätta vad du använder insert knappen till? På den tiden jag hade ett tangentbord med insert-knappen på standard placering så blev jag bara allmänt förvånad när jag råkade trycka på den och inte direkt förstod varför allt blev så konstigt. Nu har man gömt undan knappen på mitt nuvarande tangentbord men jag hade precis lika gärna klarat mig utan.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Å andra sidan, när måste man verkligen absolut använda insert? Min insert-tangent är iaf helt orörd.

Tyckte det ser jäkligt trevligt ut, synd att det inte är trådlöst bara. Mitt kära dinovo får leva vidare ett tag till.

När använde du senast Scroll Lock, CapsLock eller Pause/Break? Ja det kan man ju fråga sig, för vissa är de säkert totalt onödiga men de finns där och för andra är de viktiga. Spelar nätspel som använder sig av alla de 6 special tangenterna ovandför piltangenterna och med då Insert borta går det inte att spela något vidare. I en värld med 18 knappar på musen och fler och fler "media tangenter" på tangentborden så borde ett fullsize tangentbord få ha kvar alla sina ursprungliga funktioner.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Det där hade inte jag sett förrän nu, men på mina tangentbord har scroll-lock fått gå och gömma sig och delete knappen är jättehög och istället har insert (som satt där) fått hoppa upp och puttat iväg prt scr ett hack höger.

Detta jag sitter med är ju från 2003-ish (dinovo) och Illuminati verkar ju ha exakt samma? Det är väl knappast någon nyhet detta och absolut inget som stör tycker jag.

/G

Permalänk
Permalänk

DiNovo Edge är snyggare... synd att det inte finns nån riktigt snygg mus som matchar Edgen...

Permalänk
Medlem

Hmm... Kan nog bli ett sådant nästa gång.
Haft tunna tangentbord sedan flera år men oftast får man ju dras med omgjorda oc flyttade tangenter vilket rent ut sagt suger.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Finns tunnare

http://www.atpm.com/14.05/images/apple-keyboard-3.jpg

USSSCH!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FabianWester
Fy fan va snyggt!

Håller med totalt (dock ska Enter knappen inte vara så liten...)
Annars så är detta och Lycosa(om de hade tangenter som syntes i dagsljuset) de ända som kan ersätta UltraX Flat... G15...IBM liknande tangenter från 1980...
ni kan till och med söka på "IBM keyboard 1980" så ser ni ettG15 utan svart layout...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Finns tunnare

http://www.atpm.com/14.05/images/apple-keyboard-3.jpg

Japp... apples "nya" är så brutalt snygga!!! Är lite skeptisk till att space-tangenten och enter-tangenten är för små även på dom... hatar små entertangenter!

Edit: Kan någon tipsa om ett tangentbord med normal layout utan numpad så skulle jag bli evigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Ugh, själv avskyr jag tunna tangenter. Ok på slaptop för då har man ju inte mycket till val, menmen.
Snyggt som satan var det iallafall! Men jag behåller nog mitt saitek eclipse II iaf. Byter när det dör.

När det där tangentbordet varit ute ett tag är det bara att börja googla på "conspiracy, Logitech illuminati" och se vad folk har kokat ihop för vilda teorier utifrån namnet.

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk

Ett givet köp! Då får mitt diNovo Edge gå till HTPC'n. Blir perfa då den har integrerad touchpad så man kan styra musen med.

Dyrt? Inte om man jämför med Edge. Visst, Edge är trådlöst via blåtand och har en integrerad touchpad, men detta kostar ändå mindre än hälften så mycket.

Ang FN-knappen så fungerar den på samma sätt som på Edge, dvs. likadant som på bärbara datorer. Håll ner FN-knappen och ett gäng tangenter (i det här fallet F-tangenterna) får andra funktioner.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

inget för mig heller. klarar inte av dom tunna tangenterna ingen känsla i dom :S

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

insert använder man ju när man vill pastea in saker i putty tex!
scroll lock använder jag till ventrilo (eller annat voicecomprogram). när jag trycker på den så mutear jag min mick. då är det smidigt och lätt se det om man nu ser på film eller så så är det bara att kolla om scroll locken lyser!
pause / break-knappen har man ju när man trycker win + pause/break för att få upp den där system properties!

alla dessa är alltså jättebra knappar!

caps lock däremot är nog den sämsta knappen som finns. den kan vi byta ut mot något annat vettigt

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att den svenska layouten har insert, då den troligtvis kommer att ha en större enter-tangent också.

Blir nog ett köp i alla fall, mitt nuvarande börjar bli lite slitet.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med mitt tangentbord från 1994, kanske det är dags för ett nytt.

Permalänk

UltraX här också. När det dör kan detta bli ett intressant val.

Permalänk
Medlem

Tog dom bort handledsstödet, gjorde det trådlöst och stoppa tillbaka insert-knappen så hade det ju varit perfekt...

Fast ännu bättre hade det blivit om dom hade gett fan i att sluta tillverka Logitech UltraX Media Desktop! (ett svart tangentbord med mus, trådlöst). För det tangebordet gick sönder för mig för några veckor sedan, och det var fan det bästa tangentbordet jag någonsin haft!

Nu sitter man istället med ett lika skönt, men något fulare, och trådbundet Logitech UltraX Premium... bah..

Permalänk

jag gillar iaf mina laptoptangenter älskar när knapparna sitter nära och är platta man missar inte lita mycket då... fast jag skriver mest på laptopen. resten får den stationära datorn sköta med ett compaq tangentbord som är mkt gammalt. minns dock inte hru gammalt det är.

Permalänk

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ CAPSLOCKTANGENTEN?

Permalänk
Medlem

Haha seriöst, ni som klagar på att insert inte finns - använder ni den? Enda gången jag använder den är jag måste stänga det, efter att av misstag aktiverat skiten så jag skriver över det det jag redan skrivit. Insert känns ungefär lika viktig som Scroll lock. Eller nej, vänta. Scroll Lock kan man ju faktiskt använda i Excel. Insert är bara onödig

Häftigt pris dock. Hoppas det sjunker lite. Har dock ett gammalt UltraX (PS2-varianten utan den svarta konstiga listen) liggande oanvänt i kartong och använder ett nu. Helt sanslöst sköna är dom. Enda felet på mitt nuvarande är att färgen försvunnit framför mellanslag och högra ctrl. Det förra råkade ut för min allmänna IT-vrede.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som råkar trycka ner flera tagenter samtidigt på platta tagentbord?
Det går säkert att vänja sig för mig också, men varför ska man behöva all denna precision när det handlar om att bara trycka ner tagenter.
All koncentration ska gå till musens rörelser.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Logitech plattar till det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Razer Lycosa

Razer Lycosa, instämmer

Är det nåt att ha, är i super behov av ett tangentbord som inte låter som en airstrike

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Detta ser trevligt ut, men efter att haft Logitech G15 och nu G19 klarar jag mig inte utan att ha klockan/temp/fps på skärmen och många binds till extraknapparna som förgyller vardagen. Att man dessutom kan välja vilken färg som helst på bakgrundsbelysningen så får man den att matcha andra ljus från skärm/dator och få det riktigt tydligt i mörker så man inte skriver fel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Detta ser trevligt ut, men efter att haft Logitech G15 och nu G19 klarar jag mig inte utan att ha klockan/temp/fps på skärmen och många binds till extraknapparna som förgyller vardagen. Att man dessutom kan välja vilken färg som helst på bakgrundsbelysningen så får man den att matcha andra ljus från skärm/dator och få det riktigt tydligt i mörker så man inte skriver fel.

Härligt! Dra igång en tråd som är 2 år (24 månader) gammal!!!!!!!

SNÄLLA moderatorer, kan ni inte skapa en varnar när någon ska svara på en tråd där det är över 12 månader det senaste inlägget skrevs...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Knashatt:

Härligt! Dra igång en tråd som är 2 år (24 månader) gammal!!!!!!!

SNÄLLA moderatorer, kan ni inte skapa en varnar när någon ska svara på en tråd där det är över 12 månader det senaste inlägget skrevs...

Rapportera istället för att gnälla i tråden

Eftersom det är lördag delar jag inte ut nån varning.

Men låt bli att skriva i den här tråden om ni inte har något mer vettigt att tillägga.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||