Blizzard arga på Valve, "kopierar" namn.

Permalänk
Avstängd

Blizzard arga på Valve, "kopierar" namn.

Skrivet av Blizzard:

StarCraft II: Wings of Liberty fans may have to wait a little longer than they thought for the next Zerg rush. Heart of the Swarm, the next installment in the three-part StarCraft II series, most likely won’t be released any time next year.

Chris Sigaty of Blizzard told IGN, “We will be very hard pressed to bring it out next year. I don’t have a date, but it’s more ambitious, it’s bigger than what Warcraft: The Frozen Throne was to Reign of Chaos and I don’t anticipate it being done in that one year time frame.”

It may be worth the wait if Heart of the Swarm will be so epic even Blizzard doesn’t know its limits of awesomeness yet.

“We’re making pretty significant changes and still figuring things out,” Sigaty said. “As far as the multiplayer game goes, we’ll definitely see changes across all three races. What those changes are… if I knew I couldn’t tell you, but we don’t know. We’re going to continue to look at the game and see where the holes are and see what makes the best sense for the game… we’re very, very early in the process for Heart of the Swarm.”

But fear not, Terrans – at Blizzcon, Blizzard announced four new internally-developed mods are in development for StarCraft II, titled StarJeweled, Left 2 Die, Aiur Chef, and Blizzard DOTA.

Despite the trademark controversy surrounding Valve’s hostile takeover of the “DOTA” acronym, Sigaty said Blizzard DOTA will be the largest of the mods and is expected to be released last. Left 2 Die may be Blizzard’s way of publicly poking back at Valve, as it features hordes of undead and, obviously, a similar title to Left 4 Dead. StarJeweled is a version of a Bejeweled tower defense game, and Auir Chef is best described as Iron Chef for a Protoss cook.

All mods are expected to be released “within the next few months” for free download.

Will these mods tide you over until Heart of the Swarm is released sometime after next year? Which one are you looking forward to, or should Blizzard just focus on finishing the full games? Let’s hear it in the comments!

StarCraft II: Heart of the Swarm out after 2011, mods Bite Back at Valve News | Video Game Event News, Latest Trailers | GameTrailers.com

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

arga? låter inte direkt som att dom är arga. mer att dom gör en rolig grej utav hela dota grejen

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emildooooo:

arga? låter inte direkt som att dom är arga. mer att dom gör en rolig grej utav hela dota grejen

Rolig grej? Knappast.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Fan vad långsökt. Rimmligare vore det att "stämma" valve för att någon tomte gjorde wc3-mod till cs

Permalänk

Grejen är att valve har ansökt om att registrera namnet DOTA. Dom äger det inte än så länge. Ska bli intressant detta.... Dom är nog varken arga eller roliga, varför skulle blizzard vara arga? Dom äger inte äns DOTA.

Men dom är nog väldigt konfunderade över Valves sätt...

Permalänk

Jag kollade på Blizzcon live och på mig lätt det bara som att blizzard ville hylla dessa fantastiska spel. geek mellan geek emellan. för mig är detta bara en rolig grej.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk

Som jag förstått det är de inte arga, men de tycker precis som Riot Games att DotA tillhör communityn och att man inte ska kunna ha trademark på DotA. Av den anledningen ansökte Riot Games trademark på Defense of the ancient (att ingen ondsindt ska kunna ta det) iirc. Eftersom Valve alltid stött communityn tidigare anser de att det är en oroväckande utveckling.

Tbh håller jag med både Blizzard och Riot Games på den punkten, jag hade förstått om det bara gällde att stoppa andra både tillverkare och moddare att göra en titel med DotA 2, men att ta trademark på DotA innebär i princip att man inte kan släppa fler titlar som innehåller "DotA". Det är i alla fall så jag tolkat problemet (och jag kan ha missförstått det).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

men de tycker precis som Riot Games att DotA tillhör communityn och att man inte ska kunna ha trademark på DotA. Av den anledningen ansökte Riot Games trademark på Defense of the ancient (att ingen ondsindt ska kunna ta det) iirc.

Och för detta har vi bara deras ord.. Har ytterst svårt att tro på det också. Varför ska vi lita mer på Riot än på Valve? Eller varför ska vi lita på vad något FÖRETAG som är ute efter att tjäna pengar säger?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.