Test utav Bigfoot Killer 2100. Tips?

Permalänk
Medlem

Test utav Bigfoot Killer 2100. Tips?

Tjena!

Köpte ett Bigfoot Killer 2100 för 100 spänn utav en kompis som vunnit det i nån sc2 tävling.

Nu. Hur kan jag jämföra skillnaden mellan det här nätverkskortet och det integrerade i moderkortet?

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk

Kör en Ping i CMD till routern, eller bencha pingen på nästa lokala Lan. Kortet kommer inte ge dig någon direkt förbättring online.

Start --> [skriv "CMD" i sökfältet och tryck Retur] --> [skriv "ping din routers IP"] och kolla hur snabbt paketen skickas och tas emot (y)

För 100:- var det en bra deal, men jag kan inte förstå att någon köper såna produkter

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Om man laddar ner många torrents samtidigt och har kanske 5000 anslutningar samtidigt och ladda ner/upp i totalt 150Mbit, hjälper då ett sånt här kort att avlasta datorn (CPUn) eller är det något annat som nord/syd bryggan som tar hand om det om man kör ett inbyggt nätverkskort? Utan router då hade jag tänkt.

Om det påverkar på så sätt kan du kanske testa även med torrent trafik. Eller testa spela samtidigt som du laddar ner väldigt mycket och se om du får 1-3ms mindre eller något.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |