Diablo (första!) experience/leveling tips?

Permalänk
Avstängd

Diablo (första!) experience/leveling tips?

God afton.

Jag lirar första Diablo till PC. Gillar det spelet. Vanebildande...

Kör alltid rogue numera, för man är ganska överlägsen med pilbåge. Dock tar den rätt dåligt, så jag försöker nå så hög level på klassen som möjligt (högsta är ju level 50...).

Jag undrar om ni har några tips om hur man kan nå minst nivå 30-40+ innan "Hell"? (Dvs därikring Diablo är.)

För det känns som man är lite mer hårdhudad på en hög level.

För tillfället befinner jag mig nånstans mellan level 11-15, beroende på hur jag går vidare. Den på Level 11 har inte gått ner i andra labyrinten än och den på level 15 har jag massakrerat skelett i King Leoric's lair. Med nackdelen att när jag går vidare så ger få andra fiender nämnvärt höga exp poäng.

Taktiken jag har kört var att nå level 11 före jag gick ner i dungeon 2 första gången. Hårt arbete!
Sen fick jag för mig att jag kunde fortast, som sagt, samla poäng hos King Leoric (eftersom han återuppväcker skeletten), men, återigen, när jag går ut därifrån och till level 3-5 så ger fienderna där få eller inga poäng alls, så då kan jag inte klättra upp i den takt som behövs.

På ett sätt känns det som jag har två alternativ: att köra som jag gjort innan, med en dungeon i taget, tills fienderna ger i princip inga poäng längre eller ytterst få, eller att ta de två första och köra en handfull levels hos King Leoric, men för att sedan inte kunna få ihop så bra poäng i labyrinterna närmast efter det, vilket strular till det. Så en fråga är hur pass mycket man kan dra nytta av takten man kan samla hos skelettkungen. 1-2 levels kanske...
Eller?

Om nån har några experttips så mottages de med öppna armar. Annars får jag nöta på. Tar några timmar mellan varje level då fienderna ger bara sådär 10-40 exp poäng per styck, och man har t ex 50000 poäng till nästa.

Den stora haken är ju att stegen ökar drastiskt mellan varje nästa level. Från några tusen till en sådär 100.000 och mer.

Lite som med privatekonomi; priserna ökar, men inte inkomsten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Afton afton!

Jag var tvungen att tänka till lite här, det var inte igår det spelet lirades
Det bästa du kan göra, om du vill levela snabbt, är att rusha igenom ett par nivåer tills du antingen kommer ned till nivåerna med lava eller hela vägen ned till helvetet och sedan lägg upp en towngate därifrån. På det viset kan du levela flera steg på en och samma bana utan att förstöra allt för mycket av själva spelupplevelsen, samtidigt som du snabbt kan ta dig upp till byn för att köpa mer potions.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag dels i några veckor testat min metod som jag trodde var hållbar, tills jag testspelat för att se hur level-poängen ökar.
Min metod var att gå runt på låga nivåer och få så hög experience level som möjligt. Jag får upp till level 15 i de 2 första labyrinterna, tills det känns meningslöst att fortsätta så.
Tar jag din metod/förslag så ökar level avsevärt snabbare.

Men jag har märkt att man inte kan få fler poäng efter level 41, i princip. Och de poäng man behöver för de högre nivåerna, typ från nivå 30+ nånstans, är så höga att man verkar få sitta extremt länge för att nå en ny level.
För att nå nivå 40 krävs 169 miljoner poäng... Varje nivå ökar poängen man behöver med ca 30%.

Fördelen med att jag kört så länge och intensivt är att jag har samlat ihop 200 000 Golds och har hyggliga redskap/armor, för att bara ha varit på de första två nivåerna.
Här är mina stats:

För de som är intresserade lyckades jag komma fram till dessa data i Diablo (excel-blad konverterat till bild).

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Om du är rogue borde du expa i nm/caves med spells,kommer inte ihåg vilken level men du borde levla snabbt i caves om du laddar upp chainlightning+fireball+teleport och massa full mana potions. Det är det snabbaste sättet att levla.

Du kan försöka fixa book of teleport/fireball/chainlightning sen gå till level 1-8 och leta efter enchanted shrine,den höjer alla spell levels utom en (som tappar 1 level) med 1 level. Försök att köp alla böcker du kan så att oddsen för att tele eller cl/fb tappar en level minskar.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk

Mitt tips är nog att försöka köra Caves så mycket som möjligt, och börja spela NM så fort du kan för mer exp. Spara mycket pengar och gambla hos Wirt så ofta du kan på NM/Hell med..

Jag har förvisso inte kört Rogue så mycket, men på mina Sorcar så körde jag Caves tills jag klarade Hell utan problem. Sen är det bara att köra ner till Lazarus, döda honom och hans Advocates sen börja om igen.. Eftersom du verkar gilla siffror så kan jag rekomendera Jarulf's Guide to Diablo and Hellfire Den hjälper riktigt mycket, särskillt droprates och stats på prefix/suffix.

Men ja.. Kör så svår svårighetsgrad/dlvl du bara kan för att få maximal exp. En Advocate på Hell ger ju 23,872 exp, så det går rätt fort när man väl kommer dit..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Avstängd

Finns det ingen nackdel med att köra på nm då? Blir inte spelet överlag tuffare? Så att det spelar mindre roll att ha hög level, menar jag?
FPS-spel brukar ju göra allting svårare ju högre svårighetsgrad, t ex.

Just nu har jag inte alla siffror i huvudet, men det jag gjorde efter jag skrev förra inlägget, var att gå ner ända till Diablo och döda alla fiender på vägen dit samt så många jag kunde hos just Diablo, innan jag skuttade upp igen. Och nu har jag börjat om.
Jag samlade också på mig alla böcker jag hittade och använde dem, så nu har jag rätt många spells. Just teleport har jag också precis fått. I övrigt använder jag inte så mycket magier, för jag har lite svårt att få det att bli effektivt. Jag är rätt låst med bågen. Ska lägga upp en screen på mina nya stats så fort jag kan.
Jag är just nu på Level 25, om jag inte minns fel. (Det var lite sen jag spelade.)
Jag använde också mina pengar till att köpa alla elixirs jag kom över och om jag kunde hitta bra utrustning i övrigt. Framför allt skydd mot magic/fire/lightning, samt ge mer i vitality. Eftersom jag inte fokuserat på att ge nåt i vitality vid något tillfälle.
Jag ser också till att besöka de shrines jag tycker är värdefulla, inklusive "mysterious", som ger +5 på någon, men -1 på de andra. Oftast har den valt att ge +5 på dexterity, och det har jag nöjt mig med, även om det gett -1 på t ex vitality då.

Som sagt, screens kommer snart.
Tack för länken, även om det var lite svårtolkat och avancerat på ett matematiskt sätt, de där tabellerna.

Menar du att en Advocate ger så många poäng i exp level 1? För har man typ exp lvl 30 eller mer så ger de bara nåt enstaka tusental. De där hell knights och liknande ger fler poäng och är avsevärt enklare att ta kol på, eftersom stackars rogue dör av bara några enstaka eldbollar från Advocates.

Jag har lite småfusk, så jag har gjort så hon kan se med infrarött hela tiden, med hjälmen. Samt att jag gett henne 255% extra light radius. Men jag kände inte att det var ett så enormt stort fusk i single player. Mest för att se alla föremål och se fortare om jag ev missat nån fiende innan jag drog vidare.

Förresten, hur går jag över från den nivå jag kör på nu till NM? Jag kör på normal, eftersom det ju är default. Visste inte att man ändrade svårighetsgrad själv.

EDIT:
Kom att tänka på en sak till. Eftersom ni föreslår att jag ska köra med magier, så betyder ju det att jag behöver lägga exp poäng på magic också, vilket gör att jag inte kan lägga de på dexterity istället. De första böckerna kräver typ 17 i magic och sen ökar det.

Kör jag från scratch så kan jag inte göra särskilt mycket mer avancerade saker heller än att gå inte alltför långt ner och döda halvsvåra fiender. Rogue kolar ju skapligt fort av ganska klena fiender i början.
Dessutom behöver jag ha minst level 20 för att starta NM och 30 för hell.

Screen:

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Vill bara understryka att det jag har svårast med nu är att från normal få min karaktär att spela på nightmare. Jag kör v1.00 av spelet för jag får grafikfel av 1.09 som jag inte verkar kunna göra nåt åt.

För att spela på nm gjorde jag följande:

Citat:

first start a multi player game with the chosen difficulty. Exit it, and then start a single player game without first quitting Diablo. It will be created according to the difficulty level you chose in your last multi player game.

Men när jag ska gå ur multiplayer så blir skärmen bara svart och jag får stänga ner diablo via aktivitetshanteraren.
Det verkar inte som att min karaktär är på nightmare, för när jag temporärt testade med v1.09 och följde instruktionerna för att spela på NM, varefter jag sparade karaktären och installerade v1.00 igen, så börjar jag inte få ex poäng förrän nere i caves/hell. Och då väldigt lite poäng. OBS att jag fortfarande är bara på lvl 25.

Finns det nån vinst med att installera Hellfire kanske? För där kan man ju välja nightmare... Dock vet jag inte om man kan det efter att ha startat en karaktär på normal och sen byta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Tredje inlägget gillt(?)

Jag tror att jag har kommit underfund nu med hur det funkar, för att få NM från början. Men eftersom spelet hänger sig i v1.00 när jag ska gå ur multiplayer, så måste jag först patcha till v1.09 för att kunna starta ett multiplayer-spel. Sen crackar jag karaktären så den har minst 20-30 i clvl. Därefter skapar jag en ny karaktär så den är i NM-mode. Efter det sparar jag den och installerar om spelet igen för att få v1.00 (utan grafikfel). Men NM gäller bara på den level jag är, går jag ner en nivå så blir det på normal igen. Därför behöver jag då göra om alla steg ovan för att få tillbaka på NM...... Och komma ihåg att göra det innan jag går ner till nästa dungeon, verkar det. Frågan är hur sjutton det funkar i praktiken.
Dvs vad gör jag när jag rensat en nivå? Går jag ner till nästa så blir spelet på normal igen – eftersom jag inte kör samma version av spelet!

Spara spelet på dungeon 1, v1.00 efter rensning, patcha till v1.09. Göra om alla steg för att få NM, samt gå ner till dungeon 2, spara där. Installera om till v1.00 och starta sparningen....

Extremt drygt. ._.

Jävligt lockande att fuska!

Hade v1.09 fungerat utan de förbaskade grafikfelen hade det varit en helt annan sak, men grafiken blir ju kass på win7! Och jag har inte hittat nån lösning på det!
Funkar inte att ändra kompatibilitet till t ex win 98/milennium, win 95 eller XP.
Hellfire krånglar redan från v1.00 och går inte heller ändra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Uh...
Jag kommer svagt ihåg något om att jag flyttade singelkaratärer till multiplayer och eventuellt tvärtom, gjorde det fasligt mycket enklare att levela. Måste du köra version 1.09? När jag spelade var man uppe i 1.03 eller som högst 1.05 fram mot slutet.

Permalänk
Avstängd

Flytta hur? Döpa om filnamn, eller...? Det är sent, jag har stretat länge med (det @!%$) Diablo och orkar inte tänka själv.
Har liksom testat så många metoder nu.

Var hittar man dessa patcher? Googla?
v1.04 följde med på skivan jag har, men JÄVLAR vad den pajade grafiken. Samt gav en massa konstig kod. Måste vara den sämsta versionen.

Jag måste dels köra en version där spelet inte hänger sig när jag går ur multiplayer, vilket v1.00 gör. Och dels vill jag såklart ha en version där det nyss nämnda funkar, samtidigt som grafiken inte avviker.

Det enda andra alternativ jag kommer på, är att köra multiplayer rätt av, konstant... Av nån anledning så lockar inte det. Bah.

Så det vore bra om jag kunde testa fler patchar.
Men också, som sagt, det vore enklare om jag kunde, som du säga, flytta sparningarna mellan single och multi. Men återigen, hur gör jag det då?
(Bergis är det lättare än jag nu inser.)

EDIT:
Jag har nu testat att uppgradera till v1.04, 1.05, 1.07 och 1.09, men alla ger samma typ av grafikfel.
Min v1.00 skapar inte filnamn i multiplayer eftersom jag måste stänga av spelet i aktivitetshanteraren. Så jag kan inte flytta nån fil så till MP.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Låter kanske helkorkat men du har inte funderat på att lägga in Win98 på någon minimal partition och köra Diablo därifrån? Kan tänka mig att Win7 krånglar lite. Jag kan inte minnas några grafikfel nämligen.
Det var några år sedan, milt sagt, sedan jag spelade Diablo så jag återkommer ikväll när jag fått tänka lite på det andra

edit:

Är det sådana här fel du får`?
http://www.facepunch.com/showthread.php?t=771483

Kompatibilitetsläge, 256 färger och adminrättigheter verkar vara den enda vettiga lösningen, om det ens hjälper.

Permalänk
Avstängd

Japp, det är såna fel jag får.
Jag använder truecrypt, så jag vet inte om jag lika enkelt kan skapa en partition då... jag har ju en systempartition som jag inte kan göra nåt med o en annan stor partition som borde gå att använda. Känner mig just nu dåligt påläst om TC.

Testade några varianter med kompatibilitetsläge, men inget gjorde saken bättre.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

Du har fått mig sugen på Diablo helt enkelt så jag installerade spelet och visst fick jag samma grafikfel som du Kör Windows 7 Ultimate på min laptop med ett Intel GMA3100 och version 1.08. Men det tog mig bara två minuter att fixa problemet också Lösningen är en riktig old school- lösning men jag är förvånad att det tog mig så lång tid att komma på (alltså inte dessa två minuter men tankeverksamheten sedan första inlägget...)

Först och främst,
Run this program in compatibility mode for Windows Server 2003 Service Pack 1
Vare sig XP, Win98/ME eller 95 fungerade. Alltid hävdat att Server 2003 är ett ultimat OS

Run in 256 colors
Run in 640x480
Disable visual themes
Disable desktop composition

Sedan kom dealbreakern, som var en dealbreaker 1998 också faktiskt. Enormt mycket problem med spel på den tiden med samma lösning faktiskt. 32bitars färgdjup fungerar inte med spel från den tiden, det gällde i stort alla spel - antingen blev det bara grafikfel eller så var prestandan så enormt mycket lägre. Doom, Quake, Unreal, Daggerfall, Outcast, Decent med flera spel blev ospelbara i 32bitars grafikläge men flöt på helt felfritt i 16bitars Så jag testade 16bitars grafik i desktopmiljön och nu spelar jag Diablo igen!

Edit:

Just det ja, du måste även stänga av bakgrundsbilden. Jag valde Windows Basic temat så var saken biff.

Permalänk
Avstängd

Tack för tipset!

Det fungerar. Även om det ibland ändå blir grafikfel så jag får starta om spelet.

Men nu återstår den slutgiltiga frågan: hur sjutton får jag tillbaka NM-läget när jag går från en dungeon till en längre ner?

Jag har nightmare på level 1, men går jag ner en nivå så nollställs det till normal igen. Det hjälpte inte att försöka bara följa stegen för att få NM. Utan det verkar som man varje gång måste starta ett spel från början. Men då kan man ju aldrig få nightmare utom i första dungeon?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

spela multiplayer istället och gå in på om jag minns rätt inte BATTLENET utan other multiplayer options,sen kan du spela mellan normal/nm/hell hur mycket du vill förutsatt att du möter lvl req. Mycket svårare att levla i multiplayer.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Avstängd

Jag testade förut att gå in på battle.net, men det stod att det var fel på min uppkoppling, dock i v1.00. Kan ju testa igen. Tidigare har jag spelat mp på local/lan. I vilket fall, jag testade att köra på hell från scratch och det var typ omöjligt. Säkert lika många hp på ett skeleton som på diablo...
Hursomhelst, det känns ju som att det är fusk att levla i mp, för jag tror att man ju gör det för att sedan köra samma karaktär på normal.
Men att köra multiplyer från scratch känns ju nästan lite meningslöst...?
OK att fienderna ger mer exp poäng, men de tar ju mer och ger mer stryk också.

Men är det ingen som vet hur man kan få nm/hell-nivån att stanna kvar eller fortsätta i ett single player-spel, även om man går ner en nivå?
Det verkar ju som att spelet delvis går tillbaka till normal bara man sparar och laddar om ett spel från att ha gått ur Diablo helt. Så nog märks det att det är en bugg att öht spela på svårare än normal i single player.
Dock frågar jag mig varför det alls finns upp till clvl 50, när man på normal bara kan få runt sådär clvl 30.
Jag tycker spelet kunde vara längre i så fall så att man kunde vara på clvl 50 när man möter Diablo, utan att han för den skull skulle vara svårare. Det känns mest som att fienderna "tar slut" för tidigt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Singleplayer?? Du ska naturligtvis spela med dina multiplayer-snubbar. Varför spela SP över huvud taget, människa!

Du måste patcha till 1.09 för att nå Bnet. Gå in i Eastern USA i kanalen "Diablo LE". Håll dig borta från fusk om du ska in i den kanalen bara, samt passa dig för open games. Där kryllar det av det som fick Diablo ett på knäna - fuskare och hackare.

Ses kanske i Diablo LE! Vi är ett gäng som fortfarande lirar då och då.

Alternativet är gateway Europe, i kanalen Diablo DEU-1. (Deu som i Deutschland, dvs Tyskland). Även Diablo POL-1 (Polen)är ganska aktiv, men då fattar man ingenting...

Mvh Jimmy
3x lvl 50 + massor av lvl 40+ sen 1996 ...

Permalänk
Avstängd

Tjena Jimmy.

Trodde inte jag skulle få mer svar här, hehe.

Hursomhelst. Jag kör fortfarande SP, för att det är svårare på MP att döda fiender samt att man tar så mkt mer stryk.

För övrigt så har jag dock fortsatt att streta på med min Rogue, som nu är på clvl 32:

Men efter ett tag fick jag för mig att jag ville testa att köra sorcerer istället. Jag installerade då också Hellfire. Som är dock ännu svårare än Diablo. Samt innehåller mer "strunt" så det blir glesare mellan shrines och sådant. Nu kör jag sorcerer i Diablo istället. Har precis typ peakat med min karaktär på clvl 24, så nu bör jag börja köra på NM.

Men vad är fördelarna med att köra MP då? Jag har inte spelat Diablo online, eller nåt liknande spel. Bara FPS:er.

En nackdel jag ser med MP är att när man dör så måste man dels börja om i stan samt att man ju tappar allt som man samlat ihop eller köpt. Man kan dessutom inte spela lika defensivt genom att t ex spara ofta som jag gör.

PS.: vad räknas eg. som fusk? Att spela med en karaktär som nått en viss clvl genom att köra Diablo i NM är ju enligt en del lite "fusk", eftersom det inte ska gå att spela SP på annat än normal.
Självklart har jag inga crackade items, dock. Förutom att jag på min Rogue gav henne Infravision på sin hjälm. Men bara som skrivet ovan som en hjälp när man kör ensam o vill se alla fiender innan man drar vidare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Tjena Jimmy.

Trodde inte jag skulle få mer svar här, hehe.

Hursomhelst. Jag kör fortfarande SP, för att det är svårare på MP att döda fiender samt att man tar så mkt mer stryk.

För övrigt så har jag dock fortsatt att streta på med min Rogue, som nu är på clvl 32:
http://img838.imageshack.us/img838/9666/screen38.jpg

Men efter ett tag fick jag för mig att jag ville testa att köra sorcerer istället. Jag installerade då också Hellfire. Som är dock ännu svårare än Diablo. Samt innehåller mer "strunt" så det blir glesare mellan shrines och sådant. Nu kör jag sorcerer i Diablo istället. Har precis typ peakat med min karaktär på clvl 24, så nu bör jag börja köra på NM.
http://img204.imageshack.us/img204/596/screen39m.jpg

Men vad är fördelarna med att köra MP då? Jag har inte spelat Diablo online, eller nåt liknande spel. Bara FPS:er.

En nackdel jag ser med MP är att när man dör så måste man dels börja om i stan samt att man ju tappar allt som man samlat ihop eller köpt. Man kan dessutom inte spela lika defensivt genom att t ex spara ofta som jag gör.

PS.: vad räknas eg. som fusk? Att spela med en karaktär som nått en viss clvl genom att köra Diablo i NM är ju enligt en del lite "fusk", eftersom det inte ska gå att spela SP på annat än normal.
Självklart har jag inga crackade items, dock. Förutom att jag på min Rogue gav henne Infravision på sin hjälm. Men bara som skrivet ovan som en hjälp när man kör ensam o vill se alla fiender innan man drar vidare.

Hej,

För det första bör man väl vara kring clvl 26-28 när man spöar Diablo i singleplayer. Det är "inte tänkt" att man ska komma mycket längre än så, så efter dina lvl 32 så lär det ta tid om du ska komma längre. Till slut får du ingen experience alls då ration clvl/mlvl är för stor.

NM i singleplayer är egentligen en bugg, och är inte menat att användas. Det finns således inget stöd för det, därav dina problem vid avslut o.d.

Grejen med att köra MP själv är just att det är bra mycket svårare, och istället för att spara så är det ett tips att ta backup på filerna om det skulle råka bli strömavbrott precis när du fått däng av en jättemobb och står naken och utfattig ii staden...

Återspelbarheten (finns det något svenskt ord som heter så?) är gigantisk om du kör MP, då det finns så oerhört mycket mer prylar att hämta, levels att nå och framför allt trevligt folk att spela med.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag spelat ett tag... Inte för att jag kört fast, men det börjar kännas som jag skulle prova MP.
Det intressanta är att jag har en karaktär för alla tre klasserna som jag spelat upp.
Och jag vet inte riktigt vilken jag ska köra. Sorcerer är mäktig när han kör sin magi, men är usel på att spela defensivt och stöter på problem med trippelimmuna fiender.
Warrior må vara stark, men han klarar inte av projektiler vidare bra. Och Rogue är som sagt suverän med bågen och kan lite magi, men även hon har problem med projektiler.
Här är lite screens för mina klasser. (Varning för många bilder...)

Sorcerer:

Warrior:

Rogue:

Just det. Skulle ju fråga om det går att få över dessa till MP? Känns drygt minst sagt att börja om från noll så länge som jag suttit och sitter.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Sorry för halvt offtopic nu. Men damn.. Vilka flashbacks man får! Minns när man satt och gjorde kopior på saker Vart ett par musklick då

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Nu har jag spelat ett tag... Inte för att jag kört fast, men det börjar kännas som jag skulle prova MP.
Det intressanta är att jag har en karaktär för alla tre klasserna som jag spelat upp.
Och jag vet inte riktigt vilken jag ska köra. Sorcerer är mäktig när han kör sin magi, men är usel på att spela defensivt och stöter på problem med trippelimmuna fiender.
Warrior må vara stark, men han klarar inte av projektiler vidare bra. Och Rogue är som sagt suverän med bågen och kan lite magi, men även hon har problem med projektiler.
Här är lite screens för mina klasser. (Varning för många bilder...)

<snippade bilder>

Just det. Skulle ju fråga om det går att få över dessa till MP? Känns drygt minst sagt att börja om från noll så länge som jag suttit och sitter.

Inte konstigt alls att du har problem med "projektiler"! Du har ju 0% resist på din warrior och sorcereror, vilket ger att alla de blir "stunnade" av alla projektiler (förutom pilar, som räknas som fysiska - där behövs Armor Class, vilken jag ser också är väldigt låg).

Trippelimmuna fiender finns inte i normal svårighetsgrad, bara Hell. När du når dit (i MP) med sorceror så får du använda Stone Curse, vilket inte räknas som någon magi, och sen använda Golem, eller helt sonika slå ihjäl dem. Gärna med hjälp av Civerb's Cudgel (som ger +200% skada mot arketypen Demons. Det är +200% HELA karaktärens skada, inte bara +200% på vapnet). Tredje alternativet är att använda någon Staff of Apocalypse, som inte heller räknas som verkar Magic, Lightning eller Fire. Fjärde, och bästa, sättet är att teama med en warrior

Du kan inte föra över dina SP-karaktärer till MP utan att fuska. Det finns en del SP-items som inte finns i MP, som definitivt kommer att få folk att reagera om du tar dem med dig på Battle.Net.

Permalänk
Avstängd

MyRus: ja jag förstår inte dem som inte diggar det här liret åtminstone lite, hehe.
Men jag har lite att klaga på, såsom spelkontroll och att så många rutor i spelet liksom inte räknas, när man attackerar. Så skadan uteblir. Hmm. Längtar efter 3an!!

Nilzohn:
Jo jag vet. Warrior är ganska färsk. Den har jag bara jobbat nån dag på. Rogue har jag kört i flera veckor så hon har det mesta som synes.
Men Warrior saknar en hel massa magi så sånt är bara att glömma. Har inte hittat några fina grejer till honom heller än.
Och sorceror är så jäkla klen så han kan inte få på många rustningar, så jag satsade helhjärtat på magin där. Behöver väl hitta några grejer med bra attribut för resistance.
Civerb's Cudgel har jag inte hittat än nånstans, liksom många andra bra grejer jag söker. Typ en Arch-Angel's staff of Wizardry och thinking cap, m.m.

Använde det där med stone curse och Golem på några trippelimmuna, enda sättet att ta kol på dem, men ändå var det extremt drygt.

Finns det mindre alltså på MP? Eller finns det annorlunda?
Känns apdrygt att köra om MP från scratch när jag stretat så hårt med mina på SP...
Vet helelr inte vilken klass jag ska köra eftersom alla har klara nackdelar. Faktum är att jag upplever Warrior klenast av klasserna. Han gör väldigt små framsteg. Kommer det ett gäng bågskytteskelett så kolar han raskt. Fånigt...

Men har du några generella rekommendationer då för hur jag bör spela för respektive klass? Jag gillar alla tre på ett sätt (men drömmer mest om att Warrior verkligen vore lite tuffare och brutalare). Vad ska man lägga energi på för dem?
Går det på nåt sätt att få 255 i magi för Rogue? Isf skulle hon äga allt...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Skrivet av hajdeff:

MyRus: ja jag förstår inte dem som inte diggar det här liret åtminstone lite, hehe.
Men jag har lite att klaga på, såsom spelkontroll och att så många rutor i spelet liksom inte räknas, när man attackerar. Så skadan uteblir. Hmm. Längtar efter 3an!!

Nilzohn:
Jo jag vet. Warrior är ganska färsk. Den har jag bara jobbat nån dag på. Rogue har jag kört i flera veckor så hon har det mesta som synes.
Men Warrior saknar en hel massa magi så sånt är bara att glömma. Har inte hittat några fina grejer till honom heller än.
Och sorceror är så jäkla klen så han kan inte få på många rustningar, så jag satsade helhjärtat på magin där. Behöver väl hitta några grejer med bra attribut för resistance.
Civerb's Cudgel har jag inte hittat än nånstans, liksom många andra bra grejer jag söker. Typ en Arch-Angel's staff of Wizardry och thinking cap, m.m.

Använde det där med stone curse och Golem på några trippelimmuna, enda sättet att ta kol på dem, men ändå var det extremt drygt.

Finns det mindre alltså på MP? Eller finns det annorlunda?
Känns apdrygt att köra om MP från scratch när jag stretat så hårt med mina på SP...
Vet helelr inte vilken klass jag ska köra eftersom alla har klara nackdelar. Faktum är att jag upplever Warrior klenast av klasserna. Han gör väldigt små framsteg. Kommer det ett gäng bågskytteskelett så kolar han raskt. Fånigt...

Men har du några generella rekommendationer då för hur jag bör spela för respektive klass? Jag gillar alla tre på ett sätt (men drömmer mest om att Warrior verkligen vore lite tuffare och brutalare). Vad ska man lägga energi på för dem?
Går det på nåt sätt att få 255 i magi för Rogue? Isf skulle hon äga allt...

Hur kommer det sig att du spelar ett så gammalt spel, varför inte bara köra diablo 2 istället:O?

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eriand08a:

Hur kommer det sig att du spelar ett så gammalt spel, varför inte bara köra diablo 2 istället:O?

För att jag aldrig känt mig lockad av Diablo 2. Det fick sämre kritik också. Dessutom är Diablo 2 gammalt det med.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

MyRus: ja jag förstår inte dem som inte diggar det här liret åtminstone lite, hehe.
Men jag har lite att klaga på, såsom spelkontroll och att så många rutor i spelet liksom inte räknas, när man attackerar. Så skadan uteblir. Hmm. Längtar efter 3an!!

Nilzohn:
Jo jag vet. Warrior är ganska färsk. Den har jag bara jobbat nån dag på. Rogue har jag kört i flera veckor så hon har det mesta som synes.
Men Warrior saknar en hel massa magi så sånt är bara att glömma. Har inte hittat några fina grejer till honom heller än.

Min absoluta favorit är warrior, som är oerhört stark om du bygger och utrustar honom rätt:
Armor Class (AC): ett måste för en orutinerad warrior, då AC gör att monsterna missar (gäller fysiska vapen, inte spells).
Chance to hit: ett måste för både en rutinerad och orutinerad warrior Utan hög CTH missar DU, eftersom monsterna har tämligen hög AC. På Hell/Hell behöver du ha ca 200% beroende på level för att vara ok. Detta gäller även rogue, men med tanke på hennes höga naturliga dexterity är det lättare att nå hit.
Resist över ca 70%: Nåja, lightning klarar man väl sig utan såvida du inte co-op'ar med en Chain Lightning-älskande sorceror. Fire och magic, däremot, är ett måste eftersom Advocates (fire) och de olika succubi-tanterna (magic) äter dig till frukost annars. Gäller för övrigt alla klasser egentligen.

Skrivet av hajdeff:

Och sorceror är så jäkla klen så han kan inte få på många rustningar, så jag satsade helhjärtat på magin där. Behöver väl hitta några grejer med bra attribut för resistance.
Civerb's Cudgel har jag inte hittat än nånstans, liksom många andra bra grejer jag söker. Typ en Arch-Angel's staff of Wizardry och thinking cap, m.m.

Du tänker rätt här.

Skrivet av hajdeff:

Använde det där med stone curse och Golem på några trippelimmuna, enda sättet att ta kol på dem, men ändå var det extremt drygt.

Finns det mindre alltså på MP? Eller finns det annorlunda?

Det finns några saker som bara finns i SP, bland annat Griswold's Edge och Lightforge. Däremot finns det TONVIS med roliga prylar som bara finns i MP....

Skrivet av hajdeff:

Känns apdrygt att köra om MP från scratch när jag stretat så hårt med mina på SP...
Vet helelr inte vilken klass jag ska köra eftersom alla har klara nackdelar. Faktum är att jag upplever Warrior klenast av klasserna. Han gör väldigt små framsteg. Kommer det ett gäng bågskytteskelett så kolar han raskt. Fånigt...

PM'a din MSN så kanske vi kan lira någon dag. Min tid online är väldigt begränsad, men någon timme eller två senaer på kvällen ska vi förhoppningsvis kunna ordna.

Skrivet av hajdeff:

Men har du några generella rekommendationer då för hur jag bör spela för respektive klass? Jag gillar alla tre på ett sätt (men drömmer mest om att Warrior verkligen vore lite tuffare och brutalare). Vad ska man lägga energi på för dem?
Går det på nåt sätt att få 255 i magi för Rogue? Isf skulle hon äga allt...

255 Magic på rogue går inte. Warrior är verkligen brutal om du bygger honom rätt.

Det kommer ta mig hundra år att gå igenom alla karaktärerna, så jag tar bara warrior, som du verkar ha svårast med:

Warrior är, likt du skrev, något en av en slow starter. Rätt klen i början då han blir massakrerad av det mesta om man bygger honom fel. Ett tips är att maxa dexterity så fort som möjligt, då skillnaden i blocking, armor class och inte minst chance to hit är rätt stor i början.
När du väl är igång med honom, är han i mitt tycke - och många andras! - faktiskt fullkomligt överlägsen efter ett tag (efter ca lvl 40). I synnerhet i hell/hell mot triple immunes. Det finns inga rätt eller fel, men kortfattat har JAG min lvl 43 warrior såhär (har två st lvl 50 och ett antal över 40):

Googla beteckningarna så ser du vad dem gör.

Hjälm: Royal Circlet, eller Helm of Sprits, båda två är unique items. Val beroende på om jag behöver mer AC (isåfall Royal Circlet) eller inte.
Plate: Prefix med +AC (Awesome, Saintly, Blessed...) och suffix +allt (Stars) eller +liv (Vigor, Tiger, Lion...)
Som alternativ använder jag Scavenger's Carapace (unique)
Vapen: Enhandssvärd med prefix med +chance to hit och +damage (King's, Champion's, Master's...) och +hastighet (Haste, Speed). Byter detta beroende på monstertyp till samma fast med Vampires suffix (5% av skada utförd blir till mana)
Sköld: Prefix +Resist all (Emerald, Obsidian...) med suffix +liv (Tiger).
Ringar/Amulett: +mana (Dragon's, Drake's, Serpent's...) och +all (Zodiac, Heavens, Stars...) på alla utom en eller två, där jag har +Resist all istället för +mana. Detta beroende på om jag har +Resist all på skölden eller inte.

I ett scenario där jag möter monster som enbart har distansattacker, t.ex witches och olika former av magiker, så behöver jag ju ingen nämnvärd AC. Då är det kombinationen Helm of Sprits, som ger 5% av utförd skada tillbaka till liv + Emerald Shield of the Tiger, som i mitt fall ger +47% resist all och +50 life, + King's Sword of Speed, som ger +99% chance to hit och +170% damage, samt max attackhastighet. Utöver detta snör jag på mig en Scavenger's Carapace, som ger MINUS i AC, men också -15 damage. Detta är i -15 PER BLOODSTAR, vilket är gigantiskt mycket. Runt halsen har jag en Obsidian Amulet of the Heavens med +40% resist all och +14 till allt, och för övrigt två +mana +all på fingrarna. Denna kombination ger att jag princip kan gå igenom en sådan level utan att heala mig själv en enda gång, förutsatt att jag hålla mig rörlig (zick-zackande) och teleporterar så mycket som möjligt. När manan börjar gå ner byter jag kvickt till King's Sword of the Vampires, slår några gånger och så är manan full igen.

Om man däremot träffar på t.ex Azure Drakes, Lava Maws och Blood Knights, som alla är rätt elaka om de kommer tätt inpå - vilket de ju naturligtvis gör när man kör warrior - så är det så mycket AC som bara gäller. Gärna över 270. Då är det Royal Circlet, som är en hjälm som bl.a ger 40 AC och +10 all, samt en Awesome Plate of the Stars med AC 74, +147% AC och +11 all. Till detta har jag samma sköld som ovan, alternativt om jag vore lite lägre level, en Awesome Shield of the Tiger som ger +AC och +48 health. Eftersom jag nu inte har någon +resist all på skölden, måste jag byta ut en av +mana +all-ringarna till en med +resist all istället. Jag vill alltid ha så nära max resist all som möjligt, även om jag möter närstridsmonster. Detta för man aldrig vet vad sina kompanjoner hittar på bak ryggen. En lvl 20 fireball med 1400 i max-skada gör ont om man inte har hög resist...

Warrior är slö på att kasta spells, så vi skiter i det? Eller? Nej! det är en nyckel till framgång. Du SKA ha minst level 8 teleport (efter lvl 8 sjunker inte manakostnaden mer) samt max level (15) i Healing. Chain Lightning är inte fel heller, dock rekommenderar jag pga sprite-limit i Diablo, att man har max lvl 10. Annars blir den FÖR tät, och blir hål i den när där är mycket på skärmen.

För att nå till spell levels du inte kan läsa, så tar du Enchanted Shrines, som ger +1 spell level till alla spells, utom en, som blir -1. Googla/Binga/whatever vad alla shrines gör, så du inte använder några som inte är bra för dig och din lille warrior..

Och passa dig för Black Deaths. En träff från dessa hemska, gula, slöa Apple-användande zombies gör att du förlorar 1 hp. Permanent. Yay!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nilzohn:

Min absoluta favorit är warrior, som är oerhört stark om du bygger och utrustar honom rätt:
Armor Class (AC): ett måste för en orutinerad warrior, då AC gör att monsterna missar (gäller fysiska vapen, inte spells).
Chance to hit: ett måste för både en rutinerad och orutinerad warrior Utan hög CTH missar DU, eftersom monsterna har tämligen hög AC. På Hell/Hell behöver du ha ca 200% beroende på level för att vara ok. Detta gäller även rogue, men med tanke på hennes höga naturliga dexterity är det lättare att nå hit.
Resist över ca 70%: Nåja, lightning klarar man väl sig utan såvida du inte co-op'ar med en Chain Lightning-älskande sorceror. Fire och magic, däremot, är ett måste eftersom Advocates (fire) och de olika succubi-tanterna (magic) äter dig till frukost annars. Gäller för övrigt alla klasser egentligen.

Ok. Jag har som sagt just börjat med Warrior efter mycket lirande för jag började fundera om inte han borde vara den starkaste i slutet, trots närstrider. Det fåniga är ju att även han behöver kunna använda magi. Ibland önskar jag att han hade en slangbella med sig eller en bunt stenar han kunde kasta på somliga fiender. Därför går jag faktiskt runt med en båge vid sidan om mitt svärd + sköld. Därav Gav jag honom direkt högsta dexterity, eftersom han behöver hög cth och för att kunna använda svärden och bågarna.
Det som lockar med Rogue är att hon är så väldigt snabb på att ta kol på många fiender snabbt. Och sorceror med mana shield tål relativt mycket samt att hans magier är väldigt starka mot slutet.
Men jag ska testa warrior mer då.

Skrivet av Nilzohn:

Du tänker rätt här.

OK, fast jag började fundera om det verkligen var så nödvändigt med civerb's cudgel, eftersom på låga nivåer låter jag golem gå runt och spöa skiten ur de som jag inte orkar med. Har honom på level 17, så han klarar av rätt mycket, även på Hell (vilket är den enda svårighetsgrad jag kör eftersom det ger allting fortare).

Skrivet av Nilzohn:

Det finns några saker som bara finns i SP, bland annat Griswold's Edge och Lightforge. Däremot finns det TONVIS med roliga prylar som bara finns i MP....

All right. Låter intressant.

Skrivet av Nilzohn:

PM'a din MSN så kanske vi kan lira någon dag. Min tid online är väldigt begränsad, men någon timme eller två senaer på kvällen ska vi förhoppningsvis kunna ordna.

Hmm, jag kör inte MSN så mkt, men jag använde bitwise ibland, eller torchat. Annars kan vi ju bara försöka sätta upp en tid. Jag spelar rätt mycket, men på olika tider och olika länge.

Skrivet av Nilzohn:

255 Magic på rogue går inte. Warrior är verkligen brutal om du bygger honom rätt.

Darn it. Men jag antog det. Tänkte om det gick i teorin, ifall hon skulle hitta amuletter, ringar, ett svärd, en sköld och armor som kunde boosta upp hennes magi. Rent matematiskt går det. Hennes max magi är ju 70. Då saknas det 185 från max. Hon har plats för 7 saker att ta på sig, vilket betyder att dessa behöver ge minst 26-27 i attribut för magic. Frågan är vilka saker det skulle kunna vara då... Det finns ju iaf en del saker som heter "...of wizardry". Men det är klart, 26-27 per item är extremt högt.

Skrivet av Nilzohn:

Det kommer ta mig hundra år att gå igenom alla karaktärerna, så jag tar bara warrior, som du verkar ha svårast med:

Warrior är, likt du skrev, något en av en slow starter. Rätt klen i början då han blir massakrerad av det mesta om man bygger honom fel. Ett tips är att maxa dexterity så fort som möjligt, då skillnaden i blocking, armor class och inte minst chance to hit är rätt stor i början.
När du väl är igång med honom, är han i mitt tycke - och många andras! - faktiskt fullkomligt överlägsen efter ett tag (efter ca lvl 40). I synnerhet i hell/hell mot triple immunes. Det finns inga rätt eller fel, men kortfattat har JAG min lvl 43 warrior såhär (har två st lvl 50 och ett antal över 40):

Googla beteckningarna så ser du vad dem gör.

Hundra år? LoL. Jag skulle gärna veta mer dock även om Rogue och sorceror, eftersom de ju har sina klara fördelar på sina sätt. Det lite tråkiga med första Diablo är att klasserna är lite för lika. Jag tror starkt att Diablo 3 kommer vara annorlunda där med helt oberoende karaktärer. T ex så som Barbarian mot den där voodoo-karaktären. (Dock lockar mest barbarian och demon hunter-tjejen för mig... har alltid varit mest förtjust i typ Rogue/pilbåge, alt supermäktig magi eller brutal slagkraft.)

Mjo, jag läste mig till rätt fort att man skulle satsa på dexterity. Plus att jag förstod det då han behöver använda svärd och sköld mycket. Slå snabbt och blocka lika fort.
Det dryga är att jag börjar lite i slutet på SP. Jag använder mig av buggen som finns och spelar min Warrior från början på Hell-difficulty. Så det krävs inte mycket för att han ska gå ner på knä och det enda som gäller är pilbåge på allt och alla. Jag har fått honom där han är nu genom att bara spela de första 3 nivåerna faktiskt... Men efter det är det stopp, då det kommer bågskyttar. Inte så rewarding – eller förtroendeingivande... Men det är klart, han har inte mycket till skydd just nu.

Skrivet av Nilzohn:

I ett scenario där jag möter monster som enbart har distansattacker, t.ex witches och olika former av magiker, så behöver jag ju ingen nämnvärd AC. Då är det kombinationen Helm of Sprits, som ger 5% av utförd skada tillbaka till liv + Emerald Shield of the Tiger, som i mitt fall ger +47% resist all och +50 life, + King's Sword of Speed, som ger +99% chance to hit och +170% damage, samt max attackhastighet. Utöver detta snör jag på mig en Scavenger's Carapace, som ger MINUS i AC, men också -15 damage. Detta är i -15 PER BLOODSTAR, vilket är gigantiskt mycket. Runt halsen har jag en Obsidian Amulet of the Heavens med +40% resist all och +14 till allt, och för övrigt två +mana +all på fingrarna. Denna kombination ger att jag princip kan gå igenom en sådan level utan att heala mig själv en enda gång, förutsatt att jag hålla mig rörlig (zick-zackande) och teleporterar så mycket som möjligt. När manan börjar gå ner byter jag kvickt till King's Sword of the Vampires, slår några gånger och så är manan full igen.

Det låter som du går runt med en rätt full inventory av items?

Skrivet av Nilzohn:

Warrior är slö på att kasta spells, så vi skiter i det? Eller? Nej! det är en nyckel till framgång. Du SKA ha minst level 8 teleport (efter lvl 8 sjunker inte manakostnaden mer) samt max level (15) i Healing. Chain Lightning är inte fel heller, dock rekommenderar jag pga sprite-limit i Diablo, att man har max lvl 10. Annars blir den FÖR tät, och blir hål i den när där är mycket på skärmen.

För att nå till spell levels du inte kan läsa, så tar du Enchanted Shrines, som ger +1 spell level till alla spells, utom en, som blir -1. Googla/Binga/whatever vad alla shrines gör, så du inte använder några som inte är bra för dig och din lille warrior..

Och passa dig för Black Deaths. En träff från dessa hemska, gula, slöa Apple-användande zombies gör att du förlorar 1 hp. Permanent. Yay!

Ja han verkar ju då behöva en hel massa magier. Hur ska jag kunna få dem? Känns inte som jag vill lägga mina level up-poäng på magi. Och han kan inte läsa vidare många böcker. Teleport är ju en rätt avancerad magi till att börja med. Inte ens min sorceror har så högt där än. Men det är mest för att böckerna kostar 20K per styck.
Jag har läst om det där om magierna. Har bokmärkt lite Diablo-sidor som förklarar "buggarna" med många magier, samt när man kan sluta öka deras levlar för att man inte tjänar på det.
Det stora kruxet är då som sagt att hur kan min Warrior med så dåliga magikunskaper få dessa avancerade magier? Mina favoriter är fireball förstås, samt stone curse, golem och teleport. Det blir väl till att köra igenom ner till Hell, se till att ha en hög med pengar då och köpa en bok av varje bra magi. Sedan köra shrine runs i "några veckor"... Kanske bra att ta även dåliga magier så minskar riskerna att den stjäl av de bra hela tiden. T ex flash, phasing, inferno, holy bolt, osv.
Jag har skrivit ut en lista på alla skrines, men det jobbiga blir med goat shrines och cauldrons som inte är namngivna. Eftersom man inte kan spara på MP heller så får jag antingen låta bli dem eller ta en backup innan.

Jag känner till de där Black deaths och jag skyr dem som pesten. Fördelen då med sorceror och rogue är att de inte har mycket att frukta av dem eftersom de lätt tar kol på dem innan de ens hinner ta mer än fem steg typ. Och i SP brukar jag spara extremt ofta. Något man inte kan i MP dessvärre. Så då får man ta desto fler backuper, vilket är mödosamt eftersom går jag ur spelet med alt-tab så pajar grafiken och jag behöver starta om. Finns det nån netikett som säger att man inte får sno andras prylar då som man samlat ihop, när man dör? Vore ju sunk annars.
Jag tror jag behöver lira lite mer SP innan jag känner mig redo att kasta mig ut på battle.net. Så man har en bra plan, eller flera. Just nu är ju min Warrior fortfarande i blöjstadiet också. Iofs är ju alla där i början, men han är en slow learner. Trodde inte det om den karaktären. Lite trist faktiskt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Skrivet av hajdeff:

För att jag aldrig känt mig lockad av Diablo 2. Det fick sämre kritik också. Dessutom är Diablo 2 gammalt det med.

Coolt själv har jag bara spelat diablo 2, tyckte de var sjukt grymt och trodde de var bättre än 1:an men jag kanske har fel!

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriand08a:

Coolt själv har jag bara spelat diablo 2, tyckte de var sjukt grymt och trodde de var bättre än 1:an men jag kanske har fel!

Hardcore diablo 2 ladder, är det roligaste som finns

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

D1 börjar på lvl 40+, allt innan det är bara learning curve. Gäller inte sorc! han är likadan hela tiden.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,