Permalänk

Tips på nytt tangentbord och mus

Hej!
Är inne på att köpa nytt då det gamla gett upp mellanslag fungerar inte mm...
Har ett billigt skräp tangentbord och en Logitech MX500 mus, har gillat musen men vill ha en ny nu.
Har kollat runt lite och fastnat lite för logitech MX5500 paketet med mus och tangentbord.

Musen är riktigt skön likaså tangentbordet, frågan är bara är det värt 1200:-???
Funkar det bra eller finns det andra liknande alternativ? spelar ingen större roll om det är tråd eller ej.
Spelar lite spel, dock endast singelplayer så ingen storspelare.

Har även känt på Logitech Performance Mouse MX vilken kändes snäppet skönare än MX5500 musen , men också lite dyrare...

Någon som vet liknande möss med samma handfattning är detta välkommet...

Permalänk

Tror jag kör på detta tangentbordet i stället och väntar med mus till senare.
Tror det får bli med sladd då MX5500 verkar gammal och dyr, även hört att folk haft problem med detta..
Tangentbordet jag funderar på är Logitech Illuminated Tips på andra tangentbord är också välkomna, Beställer senare idag eller i morgon bitti..

Permalänk
Avstängd

`Trådlöst brukar inte vara ngn hit...Tangentbordet verkar nice men jag skulle ha valt en annan mus, beroende på vad du gillar...vad spelar du?

Permalänk
Medlem

sitter på ett illuminated. riktigt trevligt tangentbord, kanske inte ultimat för spel men...

Permalänk

Har själv ett logitech g15 v2. Jag gillar det men många tycker att knapparna är svåra att trycka ner (de kanske var lite klena..) Själv stör jag mig inte alls på det. Jag har också en qpad I5K mus. Absolut den skönaste som jag har använt. Har även en mionix 1800 som alla sa var jätteskön. Inget om man jämför med qpaden. Tar kanske en timme innan man är helt fast i känslan av de. Kan rekommendera den starkt. Dock kostar den 700kr+

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

Steelseries 6g v2 kombinerat med Wheel Mouse Optical från Microsoft.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?