Permalänk

vad tycker ni som är kunniga

Hej helt ny här på swec så hoppas det är ok att jag skapar en ny tråd om mitt köp .det är nämligen så här att jag satte i hop en burk med en i5 prolle hd5870 grafikkort 4gigg ram. blev verkligen nöjd med prestandan på burken.men har funderat på crossfire ett tag så jag skaffade ett 5870 till för att bli lite "framtidssäker"innan 5870 försvinner från marknaden.men blev lite besviken på på prestandan i crossfire.kan det bero på att i5 är en sämmre prolle en t.e.x i7.för det borde väll vara större skillnad på ett eller två kort.

lite siffror med crossfire å klockad prolle
1. 3dmark 06 25700
2.3dmark vantage 23500

med ett kort å klockad prolle
1.3dmark 06 23000
2.3dmark vantage 17000

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk

Sen är det ett kännt problem tyvärr att CFx innan 6xxx skalar inte så bra för vissa, det kan vara det som är spöket men att det skulle vara CPU'ns fel tror jag inte speciellt inte om du klockat den

Permalänk
Medlem

3dmark är ju inte så pålitligt heller testa spela så märker du nog fps skillnaden.

Permalänk

Jaha så det är korten som är för dåliga för bra prestanda i crossfire det var ju lite synd det.
Läsre i pc för alla sep numr. där byggde dom en gammer burk för ca 16k med i7 2st 5850.
trode dom viste vad dom pratade om.men...men...får vara lite besviken å lira på å köpa bättre kort lite tidigare en man hoppats på"hört det kan va knepigt att bygga framtidssäkert..kanske det stämmer"

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk
Medlem

Det viktiga är ju vad du får i gpu score då i5 drar ner din score.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalle-kula:

Jaha så det är korten som är för dåliga för bra prestanda i crossfire det var ju lite synd det.
Läsre i pc för alla sep numr. där byggde dom en gammer burk för ca 16k med i7 2st 5850.
trode dom viste vad dom pratade om.men...men...

Förväntade du dig dubbla prestandan?
Även om crossfire inte skalar jättebra så ska du ändå få ut mycket ur det andra kortet med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Some ceogar, kolla din GPU-Score i Vantage. 06 är väl inget att lita på? Speciellt inte när det kommer till multi-GPU?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Först tack för alla svar! naj dubbelt hadde jag nog inte trott men lite mer kräm hadde jag hoppats på
för som jag ser det så når jag inte ens 50 procent men som tidigare skrev att det är korten som skalar dåligt vilket jag inte kände till.men man får ta det som det är tänkte mest om det fans någon här med samma system som fått mer prestanda.kanske jag som har ett eller två dåliga kort eller annat fel i burken eller framför.lol

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk

Ok ska kolla gpu score har glömt vad jag fick återkommer med resultat i kväll:)

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalle-kula:

Först tack för alla svar! naj dubbelt hadde jag nog inte trott men lite mer kräm hadde jag hoppats på
för som jag ser det så når jag inte ens 50 procent men som tidigare skrev att det är korten som skalar dåligt vilket jag inte kände till.men man får ta det som det är tänkte mest om det fans någon här med samma system som fått mer prestanda.kanske jag som har ett eller två dåliga kort eller annat fel i burken eller framför.lol

Det skalar inte dåligt i den bemärkelsen. Men du ska få definitivt mer än 50%.

Testa Unigine Heaven eller liknande också så du kan uttöka resultaten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det skalar inte dåligt i den bemärkelsen. Men du ska få definitivt mer än 50%.

Testa Unigine Heaven eller liknande också så du kan uttöka resultaten.

Tack det ska jag göra ska bara jobba klart så ska jag fixa lite gpu score. Unigine Heaven. vad är ok siffror för min burk ca om du har någon aning:)

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk

Ja nu har man knegat klart för dagen:)
lite siffror Unigine Heaven 1339 p min fps 4.7 max 150 låter ok. på men 4.7på lägsta?
3dmark vantage gpu 26230 här är jag lite osäker men det låter mycket i mina öron?
så om någon kan säga om det ska se ut så här eller om något verkar fel så är jag tacksam:)

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro

Permalänk
Medlem

jag fick ca 30k med mina överklockade 5850 sli så det låter väl ganska rimligt. De var överklockade en bra bit över 5870's nivåer.

Så det kan nog stämma mycket bra

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

jag fick ca 30k med mina överklockade 5850 sli så det låter väl ganska rimligt. De var överklockade en bra bit över 5870's nivåer.

Så det kan nog stämma mycket bra

ok nu har jag fixat felet trodde mitt moderkort suportade crossfire men det var bara 16x4.
så nu har jag köpt nytt å alla spel flyter på med otrolig skillnad:)

Visa signatur

core i5 3.8mhz 2x5870 p755dpro