"Creative Sound Blaster Arena surround" ljud problem...

Permalänk
Medlem

"Creative Sound Blaster Arena surround" ljud problem...

Igår fick jag mitt nya USB headset "Creative Sound Blaster Arena surround". Till min besvikelse märkte jag att det hackar till ibland när jag lyssnar på musik eller spelar spel. Till en början varierade ljudet också, det blev lägre, högre osv utan att jag gjorde nåt. Det har slutat nu men just det där att ljudet hackar till då och då irriterar mig något så fruktansvärt. Visserligen kostade de bara 900kr men iallafall...

Vad jag har gjort för att försöka fixa detta problem:
-Installerat all drivrutiner som finns, även via creative's hemsida.
-Ominstallerat.
-Testat olika usb uttag.
-Har även lekt med ljudinställningarna (är inte jätte hajj på dessa så kan ha missat nåt här).

Någon som har haft samma problem eller har något tips så vore det kanon om ni kunde dela med er!
Tack på förhand / MvH //Peter

Permalänk
Medlem

Headsetet fungerar kanon på brorsans laptop så något problem med datorn är det.

Har googlat lite och sett att folk som har liknande problem har köpt en usb-hub med strömtillförsel och det ska tydligen ha funkat. De sa att det var något med jordningen etc. Förstår inte ett dugg av vad som menas med detta dock.
Är det någon som är insatt i detta och vet att det är möjligt att det kan vara därför ljudet hackar/laggar till ibland.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har dessa lurar jag med och har problem med micken.
Då och då så blir det ett högt distorderat pip-ljud när man spelar in ljud med detta headset.
Man märker det inte förräns man spelar upp ljudet.
Det låter ungefär som om det skulle vara rundgång, ni vet när man har en mikrofon för nära en högtalare.
Jag tycker inte dessa lurar är värt priset alls.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk

Jag har också detta. Mitt problem är att min dator inte verkar känna av dom. Jag har använt dem i en månad utan problem, men nu helt plötslig så känner inte datorn av enheten. Det är inget fel på dem då dem funkar fint på brorsans dator. Vad är problemet? Jag kan tillägga att jag råkade slå till usb ingången så att den blev lite sne, men då det funkar på en annan dator än min bör inte det här påverka mitt problem. Jag har också provat flera USB ingångar på datorn.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4