Permalänk

Ps3 Hdmi Problem

Har precis köpt ett begagnat ps3 och kopplade in allt så snabbt som möjligt, men när jag kör med HDMI kabel så får jag varken bild eller ljud. Kör jag via scart får jag bild men ingen vill väl köra scart, eller hur.

Kör jag både scart och hdmi så har jag bild på scart-kanalen och då kommer det upp en ruta att ps3an har hittat en hdmi-kompatibel enhet. "Vill du använda den?" står det. Testar trycka på ja, men då blir det svart både på scart (30sec sen går den tillbaks till scart) och hdmi-kanalen, trycker jag nej så har jag kvar bilden på scart...

Jag har provat på morsans philips och där funkar det med HDMI, men när det kommer till Samsung så funkar det inte. Har letat runt lite överallt och där står det att dom flesta har haft samma problem tidigare, men inte kommit fram till någon lösning.

Har googlat runt och kollat i Ps3 manualen att man ska kolla hålla inne on/off knappen 5sec så att man återställer alla inställningar. För vissa har det funkat men inte har det gjort det för mig.

Så om någon kan hjälp mig, vad är problemet?
Hur ska jag få bild på hdmi-kanalen?
Köpt en alldeles ny hdmi-kabel för att ha till ps3an, så det kan inte vara problemet. Även testat två andra.

MVH trisslott

Permalänk
Medlem

Du måste nollställa videoinställningar för att du ska få bild via HDMI kabeln. Håller ner Power knappen i ca 5 sekunder när du startar upp den så bör den pipa 2 gånger och nollställa inställningen.

EDIT: Missade att du testat det, ingen aning vad problemet kan vara då faktiskt.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

100Hz? Prova stänga av den funktionen så den körs i 60Hz.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

klarar samsung´en av DHCP eller vad de heter?

EDIT. Vissa Tv apparater har så man kan välja lite inställningar i menyn, men själv har jag inte stött på detta när de handlar om HDMI utan mer om TVn har en vga port som kan användas som composit, men de kan ju vara värt att kolla iaf