media hotkeys till spotify

Permalänk
Medlem

media hotkeys till spotify

Hej! Jag sitter på en Asus X64JA-JX011V med win7 64bit och denna dator har några hotkeys för mediaspelning (play, pause, prev, next, stop etc) och dessa fungerar utan besvär för windows media player.

Finns det något sätt att få dessa knappar att fungera för spotify och VLC? Det skönaste vore om de fungerade för spotify, då man skulle kunna byta låt etc när man spelar spel eller dylikt med ett tryck. Spotify har ju ett kommando att byta låt (Ctrl+höger/vänster-pil), detta fungerar dock bara när Spotify fönstret är öppet och aktiverat.

har sökt i forumet men hittar inget vettigt (eller så är jag bara dålig på att söka).

tacksam för svar!

Permalänk

Själv har jag ett Logitech G15 tangentbord, och då använder jag bara knapparna som är inbyggda i tangentbordet.
Så på något sätt borde det väl funka att ställa om det? Vet dock inte hur, men google har säkert något vettigt svar om ingen här på swec har det, lycka till med det iaf!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Moderator
Moderator

För mig har alla mediaknappar på alla tangentbord jag haft fungerat fint till både Spotify och VLC (även stereofjärrkontrollen har funkat till allt ^_^), låter konstigt att det skulle vara annorlunda för dig, mediaknappar som mediaknappar tycker man.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.