Co-op för någon med begränsad tid

Permalänk
Medlem

Co-op för någon med begränsad tid

Hej!

Jag har tittat igenom diverse coop-trådar, men eftersom min fråga är konkret startar jag ett nytt ämne.

Eftersom det är mörkt, kallt och jävligt ute har spelsäsongen börjat igen. Min tid är dock väldigt begränsad eftersom min 2½-årige son snart blir storebror. Jag har alltså inte tid att sätta mig in i något spel som tar väldigt mycket tid, som t.ex någon av de stora rollspelen.

Jag har heller ingen lust att få fetdäng av alla lvl 99-tonåringar med för mycket tid och för låga betyg ,i något nytt versus-spel varenda gång jag väl visar mig, så därför håller jag mig till spel jag är bra på (Call of Duty 1). Jag spelar co-op med gamla Diablo 1 då och då, men vill gärna hitta något nytt.

Så, mina vänner, vad finns där för mig? Har funderat på Serious Sam HD, Left 4 Dead, Borderlands... finns där fler? Körde gamla Serious Sam co-op, men hur är det med uppslutningen sedan HD kom? Finns det folk att lira med? Var och kikade på Valves forum och det verkar inte vara överaktivt precis.

CoD - World at War + MW2 har jag singlat igenom, men var väl sådär imponerad måste jag säga...co-op lockar inte direkt.

Kriterier:
* Co-op är ett krav.
* Ska inte ta för mycket tid!!! World of WarCraft, kommande Diablo 3 etc går därför bort.
* Hjärndött som gamla Doom, Duke Nukem eller Serious Sam eller mer realistiskt med mål att uppfylla? Spelar ingen större roll! Bara det, som sagt, inte tar flera timmar per gång.
* FPS är inget krav. Tredjeperson eller realtidsstrategi m.fl går också bra.

Alla tips tages tacksamt mot! Tack!

Permalänk
Medlem

Om du inte har något emot att se uppifrån (2D/Fake 3D) så säger jag Alien Swarm, det är skitkul iaf och funkar skitbra. Krävs mycket samarbete för dom svårare banorna/högre svårighetsgraderna. Kan spelas mellan 1-4 personer, du hittar det via steam.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 är bland de bästa co op liren jag spelt! de bör du prova.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Moderator
Moderator

Left 4 Dead låter lämpligt, inget långsiktigt utan man kan ploppa in när som helst och lira med vem som helst utan konstigheter.

Borderlands är inte lika lätt att bara hoppa in och köra eftersom det är RPG-orienterat och man får specifika uppdrag osv, blir mer att sätta sig in i och betydligt mer "jobb" för att lira med andra på något vettigt vis.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Killing Floor och Alien Swarm är två co-op spel som inte kräver att man spelar mycket för att ha roligt. Alien Swarm är också gratis.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Många tack för förslagen!

Permalänk

HD-versionerna av Serious Sam kan du se som förbättringar av de gamla Serious Sam på alla punkter.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Killing Floor utan tvekan. Det är de co-op jag spelar mest. Stäng av hjärnan å kötta zombies.....roligt och du bestämmer själv tiden du spelar

Visa signatur
Permalänk

^ killing floor definitivt, helt hjärndött, helt awesome. verkligen roligt spel

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 skulle jag inte rekommendera då det är ett av de sämsta spelen jag har spelat.

Killing floor
Left 4 dead
Alien swarm.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Skulle också rekommendera Killing Floor och Alien Swarm. KF är riktigt skoj enligt mig

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Jag har heller ingen lust att få fetdäng av alla lvl 99-tonåringar med för mycket tid och för låga betyg

Hahaha klockren!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Citat:

Resident Evil 5 skulle jag inte rekommendera då det är ett av de sämsta spelen jag har spelat.

Det är du nog ganska ensam om att tycka. Resident Evil 5 är ett bra spel som blir ännu bättre i CO-OP. Det är det övriga omdömen och spelrecensioner säger också.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Swat 4.

Kör igenom uppdragen i co-op.. du kan hoppa in när som helst och en bana behöver inte ta speciellt lång tid.
Uppdragen innebär oftast att rädda gisslan och arrestera/skjuta skurkar/terrorister/rånare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=106470

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Swat 4.

Kör igenom uppdragen i co-op.. du kan hoppa in när som helst och en bana behöver inte ta speciellt lång tid.
Uppdragen innebär oftast att rädda gisslan och arrestera/skjuta skurkar/terrorister/rånare.

SWAT 4 - Gold Edition - Hitta lägsta pris, omdömen och information om PC-spel
http://www.elit-bg.com/torrentimg/s23e248ca0829dc3ce425a7d3f2...

Vilket hemskt spel! Här sitter en magsjuk man och spyr, och vad händer? Ett helg gäng svartklädda machopojkar sparkar in dörren, pekar k-pistar i ryggen och sätter på handklovar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Vilket hemskt spel! Här sitter en magsjuk man och spyr, och vad händer? Ett helg gäng svartklädda machopojkar sparkar in dörren, pekar k-pistar i ryggen och sätter på handklovar!

Hahaha, den enda meningen jag skulle använda ordet hemskt i om Swat är att det är hemskt kul

Vad som inte framgår av bilden är att mannen på knä nyligen kallblodigt avrättat en gisslan, så han ska vara glad att han kom undan levande, givetvis fick han smaka på tazer och tårgas innan de förde bort honom!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Ser att det är ett rätt gammalt spel. Finns det folk att lira med ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Ser att det är ett rätt gammalt spel. Finns det folk att lira med ännu?

Jo det har några år på nacken men sist jag spelade (för några månader sedan) fanns det ingen brist på spelare direkt.

Enligt denna sidan är det fortfarande ingen brist på spelare/servers ->SWAT 4 Server List | Search Swat4 Stats, Rankings, and Banners - Game Tracker

Kan varmt rekommendera det och hojta till om du väljer att börja lira det så spelar jag gärna några rundor med!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk

Rainbow Six 3 Ravenshield.
Det är ett ganska gammalt spel men INGET spel har överträffat rvs än i mitt tycke, det släpptes 2003 och jag spelar det fortfarande dagligen
Hehe det är helt otroligt hur långlivat det är, det är verkligen ett fantastiskt spel tycker jag.
Det är lite samma stil som SWAT4 fast RVS är 800 gånger bättre.

Det kanske inte är ett så jättebra spel för folk som har ont om tid men vafan, du kan ju testa det och se vad du tycker om det..
Känner en massa gamla familjepappor som spelar rvs.

I vissa servrar som SAS och NTF t.ex. så spelar poängen ingen som helst roll, det finns verkligen inga vl 99-tonåringar med för mycket tid och för låga betyg där, utan det är teamplay och taktik som spelar roll, och det brukar vara trevlig atmosfär i servrarna, och speltempot är inte så in i helsike högt som i alla andra fjortis spel som CoD, CS, BFBC2 etc.

Permalänk
Medlem

Tack än en gång för alla tips. Såg på steampowered.com att L4D2 går för 5 € nu, så ett sånt får det bli till att börja med. Alien Swarm är ju dessutom gratis, så där har jag ju lite till...

Blackbird_CaD_, jag funderade lite kring Ravenshield - hur är det nyare Vegas 2? Vill minnas att kritiken var väl "sådär" när det släpptes.

Permalänk
Medlem

Jag vill också säga att Killing Floor är väldigt bra och passar bra in på det du söker efter.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Skrivet av Nilzohn:

Tack än en gång för alla tips. Såg på steampowered.com att L4D2 går för 5 € nu, så ett sånt får det bli till att börja med. Alien Swarm är ju dessutom gratis, så där har jag ju lite till...

Blackbird_CaD_, jag funderade lite kring Ravenshield - hur är det nyare Vegas 2? Vill minnas att kritiken var väl "sådär" när det släpptes.

Personligen gillar jag inte L4D, konceptet låter bra men jag tycker det är för "arkadigt", för orealistiskt och barnsligt, för primitivt. Men visst, vissa gillar L4D.

Har spelat Vegas 2 också, och jag tycker det är ett skämt jämfört med Ravenshield, rvs är 500 gånger bättre..
Tyvärr så tenderar dagens spel bli sämre och sämre. Om 15 år kommer väl spelen vara så urkassa att man kommer spy så fort man spelar ett modernt spel.

Permalänk

Jag spelar med samma tidsaspekt som du gör. Bli farsa till tvillingar i april och gör en hel del annat på fritiden än att sitta vid datorn. Vill dock kunna gå in och koppla bort hjärnan i 30 minuter ibland.

För mig fungerar Call of duty black ops (samt dess föregångare) utmärkt till detta.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Om du gillar Serious Sam så borde du ta en titt på Serious Sam 2... Snyggare än Serious Sam HD (som bara är remakes av de gamla spelen) och minst lika knäppt. Högt tempo och horder av saker att skjuta! Hela kampanjen går att spela igenom co-op.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om SWAT 4, gammal goding som fortfarande står sig bra, relativt mkt spelare kvar samt lagom speltempo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkificator:

Jag spelar med samma tidsaspekt som du gör. Bli farsa till tvillingar i april och gör en hel del annat på fritiden än att sitta vid datorn. Vill dock kunna gå in och koppla bort hjärnan i 30 minuter ibland.

För mig fungerar Call of duty black ops (samt dess föregångare) utmärkt till detta.

Call of Duty är ju PvP, så det går bort. Har helt enkelt inte tiden att sitta och nöta så man låser upp alla perks och vapen.

Perks, ja, ... min högst personliga åsikt är att det fördärvade CoD4 och efterföljande CoD något enormt. Vet att de flesta gillar det, men eftersom jag är en gammal sate som tycker allt minsann var bättre förr, så håller jag mig till CoD 1, för där är alla åtminstone på samma nivå utrustningsmässigt.

Permalänk
Medlem

Killing floor fins på steam för 6,12€
har du tid är ju borderlands väldigt kul också
Inte riktigt coop spel men project reality är grymt kul. Du och dina polare kan ju gå in i samma squad och så.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag