Asus Xonar D1 vs Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Permalänk
Medlem

Asus Xonar D1 vs Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Ska köpa ett ljudkort men är inte så insatt i kvaliten på olika märken osv. De jag har läst på lite om är dessa två och jag undrar vilket ni anser är det bästa?? Eller ni kanske har tips på andra kort.

Tackar.

Permalänk
Medlem

Asus Xonar D1. Billigare.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Med 20 kronor på inet =P hehe. Tänkte mer om det är någon prestanda skillnad och kvalitetsskillnad på dem??

Permalänk
Medlem

folk brukar genereltt sett rekomendera asusen, kommer inte ihåg om det var för buggiga drivrutiner eller om det var för bättrekvalitet

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Ska köpa ett ljudkort men är inte så insatt i kvaliten på olika märken osv. De jag har läst på lite om är dessa två och jag undrar vilket ni anser är det bästa?? Eller ni kanske har tips på andra kort.

Tackar.

Asus Xonar DX är låter helt klart bättre än X-Fi Titanium både i spel och film. Sedan är klart vad det får kosta. Har uppgraderat nu till Asus Xonar Xense och det är ju rent hi-fi kort för spel främst.

Permalänk
Medlem

Då får det blir Asus kortet om folk vanligtvis rekommenderar den
Bör jag tänka på hur många watt ett sånt här kort drar. Jag ska beställa ett GTX 470 SOC ifrån Gigabyte och har även beställt ett Corsair 650W PUS som förmodligen ska orka ge kräm åt min överklockade q6600 och resten.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite!

Asus Xonar Xense vs. Asus essence STX

Ska användas tillsammans med ett QPAD 1339-headset!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ligger till med Xense, men STX har en inbyggd hörlursförstärkare. Råder dig att kolla runt på sidor som minhembio etc.

Permalänk
Medlem

Har fått hem mitt Xonar D1 och installerat det. Allting fungerar som det ska men det är sjukt mycket inställningar som man kan pilla på. Är det någon som har några tips på vad jag kan ställa in sampling sekvenser och liknande saker på??

Tack

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Lånar tråden lite!

Asus Xonar Xense vs. Asus essence STX

Ska användas tillsammans med ett QPAD 1339-headset!

Xense =spel
ST/STX =musik med hörlurar

så har jag förstått det iallafall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThePreToriaN:

Asus Xonar DX är låter helt klart bättre än X-Fi Titanium både i spel och film. Sedan är klart vad det får kosta. Har uppgraderat nu till Asus Xonar Xense och det är ju rent hi-fi kort för spel främst.

Skulle inte säga i spel om man använder sig av EAX. Asus emulering av EAX lämnar mycket kvar att önska..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

tjena, förlåt för att jag bara hoppar in i tråden så här, men jag måste bara veta om du är nöjd med ditt Xonar Xense och hur låter basen i lurarna .. för på många tester som har gjorts så har de flesta klagat på att basen inte är tillräkligt bra i lurarna ... vad tycker du sj då?

// E

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR