WoW hittar inge internet.

Permalänk

WoW hittar inge internet.

Tjenare swec.

Har ett litet problem med World of Warcraft som jag inte lyckats lösa själv, och inte hittat något "fungerande" svar på google.

Dessa bilder är tagna vid första uppstart av WoW efter formatering av dator och då ren installation av WoW.

Launcher;

Wow-Repair;

Starta wow utan att gå genom launchern;

Någon som vet hur man gör med detta problem?
Och nej, det funkar inte att ominstallera, varför tror ni jag formaterade min dator?

Edit: Jahop, bilderna verkar inte fungera för mig, vet inte varför. Men högerklicka bara och kopiera adressen så borde det funka.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Uppstod detta nyss? Samma här och för 3 kompisar i så fall När det gick som bäst helvete

Permalänk

Märkte det igår, startade aldrig wow i tisdags. Men efter vad jag har hört så kan det möjligtvis vara Telia som har lite problem, använder du Telia?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Samma här Telia, och kan inte connecta till msn wow mm.

Visa signatur

blärg..

Permalänk

Nä, sitter o väntar i kö på telias chattsupport just nu, ska se vad som sägs!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

har samma problem, verkar vara nåt med telias dns... är min reaktion på hur felet verkar vara...

Permalänk
Medlem

från telias webbsida: Just nu har vi driftstörningar på bredbandsnätet. Felet yttrar sig med att det kan vara svårt att nå hemsidor. Felsökning pågår.

Permalänk
Medlem

Sitter med Tele2 och har samma problem, MSN och WoW dissar helt, medan t.ex. Facebook bara går apsegt... =/

Permalänk
Avstängd

MSN och wow funkar inte för mig nu, fan ja som suttit i queue in till min server i 2timmar nästan

skulle väldigt gärna vilja komma in på msn igen =(

edit: vissa sidor segar för mig men resten flyter på, samma sak händer på min laptop.

Permalänk
Medlem

Ändra DNS till 8.8.8.8 så funkar det, funkar här iallafall

Kontrollpanelen>Nätverksanslutningar>TCP/ipv4>egenskaper <---där

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Märker själv att internet är lite halvknasigt och hälften av sidorna laddar inte vid första försöket. Cataclysm blev för mycket för det?

Permalänk
Medlem

Haha sitter och svär över att mitt Telia internet segar som fan (sitter för bövelen på 100Mbit fiber!), inte kommer åt msn och visa sidor. Facebook fuckar sig. Men jag verkar inte vara ensam här ser jag

EDIT: testade att ändra DNS till 8.8.8.8 och nu fungera allt igen, haha. Igår fuckade Telia upp sina digitalboxar och idag DNS server?!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

Jo, telia verkar ha haft lite problem på sistonde minst sagt!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Glocalnet funkar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Glocalnet funkar !

Det där var lågt...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9