Permalänk
Medlem

problem med micken

Hej :), installerade precis Windows 7 på datorn. När jag skulle in i skype och snacka lite märkte jag att den
piper och gör konstiga ljud, väldigt irriterande, har haft Vista innan och då funkade allt som det skulle.
Jag har installerat drivrutinerna (Realteks), är det något mer jag borde göra?
Jag har SteelSeries Siberia v2, inte usb.
ingen aning om vad detta skulle kunna vara, så söker lite hjälp här
tack på förhand

Permalänk

Hör du ljudet i dina hörlurar också?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem

Jag har också problem i Skype.

Jag har ett par Creative fatality ej usb och kan inte få igång micken alls
Jag har ett par billiga usb lurar och dom funkar men dom är klart sämre an Creativelurarna.
Konstigt nog funkade det med 3,5 mm lurar när jag körde med vista..!! Jag hör ljud men kan alltså inte använda micken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

Hör du ljudet i dina hörlurar också?

nej jag hör inte ljudet i hörlurarna, hör bara det när jag spelar in, och i skype så hör personen jag pratar med detta :/

Permalänk
Skrivet av 01marre:

nej jag hör inte ljudet i hörlurarna, hör bara det när jag spelar in, och i skype så hör personen jag pratar med detta :/

Kan vara så att jag har lika dant som du. Dock så hör jag ljuder i mina hörlurar också, plus att andra hör det i skype t.ex.

Uppkommer ljudet enbart i uttagen i fram på datorn eller är det i uttagen på moderkortet i bak på datorn också?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

Kan vara så att jag har lika dant som du. Dock så hör jag ljuder i mina hörlurar också, plus att andra hör det i skype t.ex.

Uppkommer ljudet enbart i uttagen i fram på datorn eller är det i uttagen på moderkortet i bak på datorn också?

det kommer på både fram och bak