Permalänk
Medlem

internet fel!

HEJSAN!

KANSKE FEL STÄLLE ATT SKRIVA PÅ VET INTE!

Jag undrar om någon kan något om Ping/ms osv...

Jag har 100/50 lina (comhem) deras typ "motagare" ligger ca 200 meter från mig, men min ping/ms ligger på mellan 20-40. medans min polare bor i samma område som har samma lina och han pingar 5 =S förstår inte varför och comhem säger bara att det är normal ping men förstår inte att jag pingar lika bra som när jag bodde 2 km här i från och hade 10/1 lina?
och dom säger att dom inte har ngt pingfilter på! '

Firewall Features Enable (X)
Ipsec PassThrough Enable (X)
PPTP PassThrough Enable (X)
Multicast Enable (X)
Port Scan Detection Enable
IP Flood Detection Enable

DOM MED (X) är ikryssade i mitt modem. någon som vet vad jag ska klicka bort för att få det att fungera bättre?

Permalänk
Medlem

Är pingen via spel? I så fall beror det helt på vart servern ligger. Dock kan det vara att du har lite mer störningar som påverkar responsen. Det kan även vara bakgrundsprogram som använder bandbredd som gör att du får lite mer responstid.

Visa signatur

System: Core 2 Quad Q9550@2.83GHz, Sapphire Radeon HD 4890, Crucial DDR2 800MHz, 1TB HDD, Maximus II Formula mobo, Win 7 64-bit, Prolimatech Megahalems, CM ATCS 840, Corsair TX 650W.

Permalänk
Medlem

okej... men det är spel det handlar om har inga bakrundsporgram på omformaterad dator! vi spelar på samma server som min polare o han pingar 1-5 o jag 20 konstigt alltså