Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 Plus Fråga

Snabb fråga, följer det med någon kylpasta när man köper denna kylare från Inet?
https://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-p...

Läste en av kommentarerna på Inet och då var det någon som nämnde att det gjorde det men det står inget i själva produkt-beskrivningen, inte vad jag kunde hitta i alla fall

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

ja det följer med

Permalänk
Medlem

Sweet!
Vad är det för kylpasta som följer med?

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Skrivet av Gipp3r:

Sweet!
Vad är det för kylpasta som följer med?

Är det så svårt att leta på en test från prisjakt eller Googla.;)
Recensioner av Cooler Master Hyper 212 Plus

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Poängen var ju att veta säkert om det var med det när man köpte den från Inet, vilket det inte står något om, visst, rent logiskt sett så ska det vara det, men better safe than sorry

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk

Det är ju rätt att man kan leta test osv själv.
Men detta är ju ett forum och det är ju fritt att fråga, eller hur?
Tycker det är många som får utskällningar för att dem inte googlar först, men det är inte alltid så lätt när man inte lärt sig att göra det.
När man istället ställer frågan som första alternativet. Då känns det taskigt att få slängt på sig att man skulle googlat.
Valet är ju fritt, eller hur? Du kan ju hjälpa honom istället och säga hur han ska googla så han lär sig. Kanske inte är så lätt att tänka i dem banerna för alla som första alternativet.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Skrivet av Mr Simpson:

Det är ju rätt att man kan leta test osv själv.
Men detta är ju ett forum och det är ju fritt att fråga, eller hur?
Tycker det är många som får utskällningar för att dem inte googlar först, men det är inte alltid så lätt när man inte lärt sig att göra det.
När man istället ställer frågan som första alternativet. Då känns det taskigt att få slängt på sig att man skulle googlat.
Valet är ju fritt, eller hur? Du kan ju hjälpa honom istället och säga hur han ska googla så han lär sig. Kanske inte är så lätt att tänka i dem banerna för alla som första alternativet.

Oj oj vad du tar i.
Här har inte skällts något över huvud taget.
Däremot har jag laggt upp en länk som TS kan följa, där han själv kan se vilket bra ställe prisjakt är om man söker information om olika produkter, med länkar till tester så att man själv kan ta reda på info.
Har även infogat bild så TS kan få se kylpastan med egna ögon.
Att sedan lägga till en smiely med ett blinkande öga=ett tips.
Jag gjorde allt utom att ringa upp killen och läsa testerna för honom i telefonen.
Förstår inte riktigt hur jag kunde bli the bad guy.;)

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Förstår inte riktigt hur jag kunde bli the bad guy.;)

Det måste nog bero på att du kommer ifrån borlänge

Som svar till TS.
Jag fick kylpasta när jag beställde 212an ifrån Inet.
mitt tips är att applicera denna är genom att lägga 4 tunna strängar. En på varje heatpipe. sen stoppa igenom armen innan du lägger kylaren över processorn. pressa på kylaren och skruva fast utan att lyfta och släppa in luft.
Det blev bäst för mig när jag gjorde så.

GL

Visa signatur

FD define r3, i5, 12gb ddr3 1600, Gtx 970, 3*acer gd245hq 24", windows 7 x64 Ultimate

Permalänk
Medlem

Skulle vara mycket intressant att se vad för temperaturer all får med 212+

man kanske skulle slå till och göra en tråd om detta?

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip.F:

Skulle vara mycket intressant att se vad för temperaturer all får med 212+

man kanske skulle slå till och göra en tråd om detta?

Min idle'ar i ~35C. Load vet jag inte riktigt, skulle gissa på ~50C.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

En 1055T klockad till 3,5Ghz ligger på 33-36C idle, efter några timmar i World of Warcraft så är temperaturen 38-42C. Jag minns inte vad tempen var i load sist, men någon med 50c.

Jag applicerade en klick kylpasta i mitten av processorn sen så juckade jag lite på kylaren för att sprida ut kylpastan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip.F:

Skulle vara mycket intressant att se vad för temperaturer all får med 212+

man kanske skulle slå till och göra en tråd om detta?

36 grader i idle
48-51 grader i load

Har en AMD 955BE oc till 3.8ghz

Riktigt bra kylare för pengarna, kör dock med två fläktar så den tar upp en del plats

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av JonnyRocker:

Oj oj vad du tar i.
Här har inte skällts något över huvud taget.
Däremot har jag laggt upp en länk som TS kan följa, där han själv kan se vilket bra ställe prisjakt är om man söker information om olika produkter, med länkar till tester så att man själv kan ta reda på info.
Har även infogat bild så TS kan få se kylpastan med egna ögon.
Att sedan lägga till en smiely med ett blinkande öga=ett tips.
Jag gjorde allt utom att ringa upp killen och läsa testerna för honom i telefonen.
Förstår inte riktigt hur jag kunde bli the bad guy.;)

Sorry, såg inte ditt blinkande öga, eller reflekterade över det.
Har bara sett tidigare på forumet andra som också sagt samma sak, och nu så reagerade jag så på kommentaren att folk frågar innan dem googlar själv.
Som jag skrev, finns förklaringar till det, säkert annars hade dem gjort det, eller hur.
Du googlar och ger länken, och tycker det är konstigt att dem själva inte lägger dem 10 s det tar, jag med.
Men alla kan inte det, men bättre och lära dem istället.
Borde finnas en länk, om hur man googlar, hmm, hur svårt det nu kan vara?
Sorry från mig till dig från mig ang min ton, vaknat på fel sida tydligen......

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem

Får snart hem min hoppas den är tystare än stockkylaren bara -.-'

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Får snart hem min hoppas den är tystare än stockkylaren bara -.-'

För att få den tyst lär du byta ut fläkten man får med..

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

36 grader i idle
48-51 grader i load

Har en AMD 955BE oc till 3.8ghz

Riktigt bra kylare för pengarna, kör dock med två fläktar så den tar upp en del plats

Har faktiskt samma men utan OC :S Har alltid haft lite höga grader med datorn.....får se om saker och ting blir bättre nu när jag byter chassi till fractal design define r3 från Xigmatek Asgard.

Följande tester är testade med Prime 95, max heat.

Hardware monitor:
42 - 53 grader i stock
45 - 57 Turbo unlocker på (3.6ghz)

Asus Sensor Recorder (AI Suite II)
40 - 48 grader i stock

41-42 - 55 Turbo unlocker på (3.6ghz)

EDIT: Olika värden!

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Får snart hem min hoppas den är tystare än stockkylaren bara -.-'

Vågar nog påstå att den är bra mycket tystare än stockkylaren. Sitter en större fläkt på den, vilket generellt sett brukar betyda att den kan flytta mer luft utan att låta lika mycket.

Om du inte har tänkt att överklocka en massa och vill ha fläkten gåendes på högsta så behöver du inte byta fläkten. Själv har jag originalfläkt samt en till.

Eftersom den kyler riktigt bra så behöver inte fläkten varva upp så mycket.

Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

recensionerna får tala lite för sig själva

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

I7 950 oklockad. 1st Gt fläkt som max snurrar 900rpm håller 35-40 idle och 58 load. Helt ok med tanke på att fläkten inte ens hörs.
Stockkylaren har tendens att låta lite, speciellt på högre varv. Absolut inget som överöstar en normal dator men bygger man tyst är det ide att byta mot en tystare.

Visa signatur

FD define r3, i5, 12gb ddr3 1600, Gtx 970, 3*acer gd245hq 24", windows 7 x64 Ultimate

Permalänk

Har också en 212 hyper (plus). kör den i en ganska trång låda med en 965 BE. (ej överklockad än)
har en idle på ca 37-38 grader med orginalpastan. var dock lite meckigt att sätta på kylaren så den släppte några gånger från processorn.
Undrar om jag ska behöva oroa mig och även vilken kylpasta jag ska köpa om jag ska montera om kylaren.

Permalänk
Skrivet av PC-Hybris:

Har också en 212 hyper (plus). kör den i en ganska trång låda med en 965 BE. (ej överklockad än)
har en idle på ca 37-38 grader med orginalpastan. var dock lite meckigt att sätta på kylaren så den släppte några gånger från processorn.
Undrar om jag ska behöva oroa mig och även vilken kylpasta jag ska köpa om jag ska montera om kylaren.

Använd den som medföljde. För du har väl inte lyckats förbruka hela tuben?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk

Ungefär halva, kanske lite till. (blushing smiley)

Permalänk

Normen är ett riskorn eller en ärta. Inte mer än så. Till denna processorkylare kan man tänja på gränserna då undersidan inte är helt slät.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE