Permalänk
Medlem

Bad Company 2 + Vietnam CTD

Ännu en klagosång....

Nu börjar man bli lite less på EA & DICE.
Jag har väl snart min 400h på detta, som många klassar "skit spelet". Men jag gillar det. End of story.
Efter ca 5min så åker man på en CTD.
Har varit i kontakt med EA Sverige & EA USA support utan några framsteg. Även gjort deras UO Trace test för att se om felet ligger hos mig eller servrarna. Men utan framsteg där heller. Fick aldrig något svar.
Detta hände precis i början när dom släppte Bc2. Sen efter par veckor & patchar var det löst.
Men nu när allt funkar fint igen så släpper dom Vietnam med samma problem. Även MoH lider av samma problem nu. Hade ingra problem i början. Det måste vara servrarna tror jag. Att dom är överbelastade.
Kan man bli mer trött på skiten.

Är det fler som har detta problemet?? Hur fan löser man det?? Ligger felet faktist hos mig lr dom??
Jag kan dra igång alla spel jag har som inte är gjorda av EA & spela dom online. Inget händer.

Permalänk
Medlem

EA Mainframe. Jag har pratat med de ansvariga och de medger att problemet ligger på deras front.

Deras system är från sent 1990-/tidigt 2000-tal så inte undra på att den inte pallar trycket när ett nytt spel släpps. Så har det varit med alla BF-seriens spel sen tidens gynnelse, så vitt som jag vet. Crysis MP fungerade inte heller, även om det inte är DICE som skapat detta, men det kördes på EAs Mainframe med stats etc och CTD uppstod även där..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Så med andra ord när Crysis 2 som jag har beställt landar i brevlådan så kan jag lika bra låta det ligga tills nästa jul tills trycket på deras system har lugnat sig. Även alla andra EA spel då.

Permalänk
Medlem

Jag inväntar ett svar från EA om huruvida de tänker gå tillväga med allting. Tycker de borde släppa taget om vissa gamla spel som inte spelas längre och låta någon annan sköta Mainframet för de.

Om detta fortsätter så kommer även Battlefield 3 ha enorma problem.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara problem med Bad Company 2. Det kan gå 5 ,10, 15 och ibland längre innan jag får en CTD. Vietnam däremot spelar jag timma efter timma utan några som helst problem. I mitt fall verkar det ha med att jag kör nvidia surround och med 3 skärmar. Verkar vara samma problem med dom som kör AMD Eyefinity.

Finns lite att läsa här, inte så många svar kanske men kan vara bra att följa den tråden en stund framöver. Hoppas innerligt att vi ska slippa detta så snart som möjligt: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Själv har jag bara problem med Bad Company 2. Det kan gå 5 ,10, 15 och ibland längre innan jag får en CTD. Vietnam däremot spelar jag timma efter timma utan några som helst problem. I mitt fall verkar det ha med att jag kör nvidia surround och med 3 skärmar. Verkar vara samma problem med dom som kör AMD Eyefinity.

Finns lite att läsa här, inte så många svar kanske men kan vara bra att följa den tråden en stund framöver. Hoppas innerligt att vi ska slippa detta så snart som möjligt: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Asså. Mycket intressant läsning detta. Ska prova att köra mina settings på low även DX versionen för att se om det ens hjälper något.
Men jag skulle inte tro det. Kan inte riktigt förstå hur mina settings kan orsaka CTD när det har funkat hur bra som helst tidigare i spelen. Har alltid kört en singel skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Jag inväntar ett svar från EA om huruvida de tänker gå tillväga med allting. Tycker de borde släppa taget om vissa gamla spel som inte spelas längre och låta någon annan sköta Mainframet för de.

Om detta fortsätter så kommer även Battlefield 3 ha enorma problem.

Ja, posta så fort du vet. Hade varit intressant att veta.
Känns liksom inte så roligt att sitta med ett par rätt bra speltitlar som ej går att spela.

Permalänk
Medlem

Vad står CTD för?
Mitt enda problem är att statsen inte sparas ofta, antar det har med mycket serverload på EA's servrar.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Vad står CTD för?
Mitt enda problem är att statsen inte sparas ofta, antar det har med mycket serverload på EA's servrar.

Crash To Desk, alltså spelet stängs av och man kommer till skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

EA Mainframe. Jag har pratat med de ansvariga och de medger att problemet ligger på deras front.

Deras system är från sent 1990-/tidigt 2000-tal så inte undra på att den inte pallar trycket när ett nytt spel släpps. Så har det varit med alla BF-seriens spel sen tidens gynnelse, så vitt som jag vet. Crysis MP fungerade inte heller, även om det inte är DICE som skapat detta, men det kördes på EAs Mainframe med stats etc och CTD uppstod även där..

Intressant. Antar att det även gäller NHL- och Fifaserien på konsoller eftersom man använder samma EA-konto? Samma skit där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Crash To Desk, alltså spelet stängs av och man kommer till skrivbordet.

afaik så har det aldrig hänt mig.
min skärm flimrar däremot svart ibland (tror det har med nvidia kort att göra) och så är hitboxen värdelös.
måste också skaffa ny router då min nuvarande verkar stänga ner tjänster ibland så jag droppar ifrån servrar eller får en helt galen lagspike (999 ping)

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

enda problemen jag haft var att det var lite bökligt att logga in när vietnam var nytt. har inte haft några ctd alls , lirat sedan bc2 beta.

undrar lite om ctd verkligen ligger i deras ende. du kör windows 7 hoppas jag?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

enda problemen jag haft var att det var lite bökligt att logga in när vietnam var nytt. har inte haft några ctd alls , lirat sedan bc2 beta.

undrar lite om ctd verkligen ligger i deras ende. du kör windows 7 hoppas jag?

Vista 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Vista 64-bit

ah , har en del polare som sitter på xp , och de gnäller på att deras spel crashar lite då och då.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Aldrig hänt mig.
Haft problem att logga in två gånger bara.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

ah , har en del polare som sitter på xp , och de gnäller på att deras spel crashar lite då och då.

Skulle aldrig få för mig att köra xp. Haha stenålder för fan. Hade win 7 innan. Vet igentligen inte riktigt varför jag gick tillbaka till vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Skulle aldrig få för mig att köra xp. Haha stenålder för fan. Hade win 7 innan. Vet igentligen inte riktigt varför jag gick tillbaka till vista.

nejnej , skulle inte föreslå att byta till xp .
men mm gå från 7 till vista låter mäkta märkligt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Vi kan väl försöka hålla oss till CTD av olika slag och försöka beskriva så gott vi kan hur, var och när det sker. Jag är så mäkta trött på alla CTD.

1. Sker endast i BFBC och inte i BFBCV.
2. Har bättre FPS i BFBCV än i BFBC och tycker att Vietnamn lixom flyter på bättre.
3. Mina CTD sker ofta när jag tabbar/ECS för att se resultat listan i spelet men får även CTD random.
4. Kopplar jag bort 2 av skärmarna så har jag inga problem men vet andra i min clan (=BF30=) som har.
5. Spelar jag BFBC squad deathmatch så får jag mycket mycket sällan CTD med 3 skärmar.
6. Mina CTD sker oftare på servrar som är fulla och mycket sällan på servrar som har ca 10-15 spelare som allt.
7. Ställer jag inställningarna på det lägsta vill jag nog påstå att mina CTD sker mer sällan. Men det sker.

Försök att lägga på minnet som sagt när det sker och posta det här så kanske man kan hitta den röda tråden för detta enerverande problem.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag måste få tillägga. Det är det som är det mest enerverande.
Alla min CTD är helt random. Både i Bc2 + Vietnam. Senaste CTD jag får är att skärmen blir vit & man ser endas muspekaren i gul färg. Körde en runda Medal of Honor. Efter ca 5min. Exakt samma CTD. Vit skärm & gul muspekare.
Tog även en testrunda på en clanserver i Bc2 Vietnam där endas jag & han spelade mot varandra. Funkade kanon i ca 15min. Sen CTD. & det på en tom server.
Även testat att gå ner i AA & AF för att se. Samma visa. Ska prova ändra DX & gå från high till low osv.
Måste finna en lösning på detta.

EDIT: Nix. Även ändrat allt till low & AA, AF till lägsta x1. DX10 & även DX9. Funkade inte riktigt.
Även provat att installera om HELA spelet. Även installerat om OS.
Nu blir det papperskorgen.

Permalänk
Medlem

Låntar tråden lite, är vietnam en EXPANSION till BC2? Utspelar sig inte Bad Company 2 i nutid? Är förvirrad här

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Låntar tråden lite, är vietnam en EXPANSION till BC2? Utspelar sig inte Bad Company 2 i nutid? Är förvirrad här

Yes det stämmer. Det är ett expansion pack.