Permalänk

Spelet laggar med ny dator.. :(

HeyHey! byggde ihop en ny dator idag, de är en AMD phenom 2 x4 3.4Ghz, Sparkle 460OC å 4gb ram.

När jag ska lira Blac ops så laggar de :S tycker de verkar sjukt bär man har en rätt så bra dator, är de nån mer som har nå liknande dator som de laggar för, eller är de bara mig?, nån som vet hur jag ska få bort lagget?

Mvh Danielsson!

Permalänk
Medlem

Prova om det är lika mycket lagg på alla olika upplösningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du tankat ner dom nyaste drivrutinerna till grafikkortet?

Permalänk

Tjena, jo jag har testat, de lägsta går, men de laggar litegrann då...

ska kolla om de är dom senaste drivisarna

Permalänk

Hmm är det i multiplayer?

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Tjena, ja de är i multiplayer, har installerat nya drivrutiner å allt, men fortfarande de där lilla lagget som kommer ibland, de är värst i början när man ska spela, då laggar de till i ca 5-6sekunder, jag vet att de inte är så jobbigt med bara så lite men endå, har ju köpt en ganska bra dator som ska klara iaf medium inställningar

Permalänk
Medlem

Den datorn borde klara spelet på högsta inställningarna på iallafall 1680x1050. Det klarar till och med min dator i sign Dock ingen AA

Permalänk

In i options i spelet och sätt shader warming till on. Då bör "lagget" försvinna. För ännu bättre spelupplevelse, gå in i settingsfilen (steam > steamapps > common > black ops > players > config_mp) och ändra seta r_multithreaded_device till 1, seta r_multiGpu till 0 och cl_maxpackets till 100, sen spara och stäng.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Testa i andra spel, just det spelet du nämner har ju kända problem med hack/lagg. Sedan är det ingen "rätt så bra dator" utan en modern budgetdator

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

testade de där rickard11 blir bara nå fel med steam när man är inne på black ops :S har inga andra spel just nu å testa..

Permalänk
Medlem

ta anti aliasing på off eller 2x, det behöfs igentligen inte.

Permalänk

har de på off, fortfarande lagg :S helt sjukt :S

Permalänk
Medlem

Kolla tempen på CPU, är den rejält hög så är det nog kylaren som är dåligt monterad

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

men tempen går typ aldrig över ~60grader, så de verkar skumt :S

Permalänk
Medlem

ja det e inte lätt men pröva kasta datan från balkongen?

Permalänk

Men jag läste nånstans att datorn kan lira på h55 chipset, hur kollar man de? :S