Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En mindre summa drogs från kreditkortet - betala in?

Permalänk
Medlem

En mindre summa drogs från kreditkortet - betala in?

Blev lite överraskad nyss när jag såg att det har dragits pengar från kreditkortet. Inga stora summor, utan ca. 2-3 spänn som drogs 2010-11-12 som ränta stod det. Jag har nu 9 997,37 kr kvar att utnyttja av 10.000. Måste jag betala in de dära 2-3 spännen?! Sist jag använde kortet så var det i Oktober, och samma månad betalade jag in ca 5.500 kr för att betala in allting på kreditkortet.

Jag har då inte fått något brev om att jag ska betala in, men jag vet ju då inte om brevet hamnat fel eller något. Väntar de kanske att skicka ut en faktura när man förbrukat en lite större summa? Vill ju fan inte ha betalningsanmärkning.

Bör tillägas att jag har kreditkort från Mastercard hos Swedbank.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

du måste ju bli underrättad om din skuld och få en påminelse sedan går det ill inkasso och först därefter till kronkalle.

betalningsanmärkning är ganska långt bort

Permalänk
Medlem

Det jag är rädd om är att brevbäraren, i orten där jag bodde innan jag flyttade upplevde jag som "slarvig" och jag kan hitta grannens post. Så brev från inkasso och liknande kan ha hamnat i fel byggnad eller fel brevinkast...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Antagligen har du betalt till din bank utan att veta om storleken på räntan som också skall betalas för den kredit du nyttjat.

Vanligt är att man kan ha betalfria månader, men hör med din bank för att höra hur det är med just ditt kort.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Dras så ibland från mitt visa också. Det är någon kostnad eller liknande för innehav av korten. Aldrig fått någon faktura eller anmärkning av alla de år jag har haft ett visa kort iaf. det är väl en tio år nu.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!