Permalänk
Medlem

WoW + youtube = Lagg

När jag har spelar ett youtubeklipp och är inne i wow så blir det hackigt, när jag stänger av youtubeklippet så blir det som vanligt igen. Kan man fixa detta på nåt sätt?

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Medlem

antingen så är något inte installerat rätt eller så är ditt internet segt

kolla enhetshanteraren om allt ser lungt ut först

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

är ett känt problem med Flash.

Blizzard säger: Try turning off Flash hardware acceleration. You can get to it quickly by right-clicking the Youtube video and then clicking Settings, then unchecking the Hardware Acceleration checkbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

är ett känt problem med Flash.

Blizzard säger: Try turning off Flash hardware acceleration. You can get to it quickly by right-clicking the Youtube video and then clicking Settings, then unchecking the Hardware Acceleration checkbox.

Antar att det inte går det att komma undan problemet om man sätter en kärna att jobba på flash och dom andra på wow?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

är ett känt problem med Flash.

Blizzard säger: Try turning off Flash hardware acceleration. You can get to it quickly by right-clicking the Youtube video and then clicking Settings, then unchecking the Hardware Acceleration checkbox.

tackar

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Medlem

Har fått samma problem efter jag installerade om Datorn.Har Också fått problem med att grafikkorts drivisarna (ATI) ger error message "the drivers stopped working and restarted succsesfully" när jag är inne på youtube i bland. Kan det vara samma problem?

Permalänk
Medlem

Detta gäller ATI kort:

När du kollar på Youtube så klockas kortet upp eller ned beroende på vad du gör till Video mode som i mitt fall (5850) är 400 core/800mem. Detta förklarar varför det plötsligt hackar till (då mina normal clocks är 725/1000). Tidigare låstes clocks till Video mode även om man stängde ned webbläsaren och en omstart av WoW var det enda alternativet. Men med nyare drivrutiner räcker det att du stänger webbläsaren för att clocks skall återgå till gaming mode.

Detta kan tyvärr göra så att ATI drivisen får fnatt och startar om vilket ger felmeddelandet "Driver has stopped responding and was restarted" eller likanande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Detta gäller ATI kort:

När du kollar på Youtube så klockas kortet upp eller ned beroende på vad du gör till Video mode som i mitt fall (5850) är 400 core/800mem. Detta förklarar varför det plötsligt hackar till (då mina normal clocks är 725/1000). Tidigare låstes clocks till Video mode även om man stängde ned webbläsaren och en omstart av WoW var det enda alternativet. Men med nyare drivrutiner räcker det att du stänger webbläsaren för att clocks skall återgå till gaming mode.

Detta kan tyvärr göra så att ATI drivisen får fnatt och startar om vilket ger felmeddelandet "Driver has stopped responding and was restarted" eller likanande.

Har inte fått problemet efter jag stängde av "Flash hardware acceleration".

Permalänk
Medlem
Skrivet av papadus:

Har inte fått problemet efter jag stängde av "Flash hardware acceleration".

Intressant, ska testa det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag får nedsatt prestanda i alla spel om jag har youtube videos öppet, inte bara WoW. I crysis har jag runt 55-60 fps utan en video öppen och 30-35 fps med

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Jag får nedsatt prestanda i alla spel om jag har youtube videos öppet, inte bara WoW. I crysis har jag runt 55-60 fps utan en video öppen och 30-35 fps med

Ja, det är just för att grafikkortet klockar ner sig när du sätter på flash... som de andra sa tidigare. -.-

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.