Datorn visar ingen bild "Belöning!!" CODE RED!!!!

Permalänk
Medlem

Har 19'' skärmen en VGA-port? Har du testat att koppla med DVI/VGA-adapter till den porten?
Får du känslan att datorn postar som den ska och tar sig fram till Windows inloggningsskärm?
Testa sedan windowsknappen+P och sedan höger pil och enter

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom alla svar, men jag skulle tippa på att det är problem med nätdelen, för lite ström = svart skärm då inte nätdelen orkar driva grafikkortet och därmed inte heller ge nog med ström så att skärmen/TV'n slår på (känner av att datorn är på). Försök låna en nätdel av en kompis om du inte har någon mer liggandes.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Prövat med att starta skärmen?

Permalänk
Medlem

stängde du av datorn med hdmi kablen tvn? isf kan tvn skickat ut en fel signal in i själva grafikkortet, prova resta grafikkortets bios.

För det är nästan omöjligt att ditt nätagg som är gjord av corsair bara gå sönder sådär. och det händer inte helt utan själ. dock går det bara resta biosen i grafikkortet med nvidia vet ej om det går med ATI, prova också med ett nytt grafikkort om det funkar vet du att ditt gamla grafikkort har fått en fel signal från hdmi uttaget.

Eftersom tvn har med watt så kan det vara så att det blir en statisk bildning som skjuter ut mellan uttagen. Dock så är det väldigt själsynt och när det väll händer så ser man inte det med blotta ögat. Men det låter som något som kan ha hänt med dig.

GLÖM ALDRIG ATT TA UT HDMI KABLEN FRÅN TVN EFTER DU HAR STÄNGT AV DATORN..

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

stängde du av datorn med hdmi kablen tvn? isf kan tvn skickat ut en fel signal in i själva grafikkortet, prova resta grafikkortets bios.

För det är nästan omöjligt att ditt nätagg som är gjord av corsair bara gå sönder sådär. och det händer inte helt utan själ. dock går det bara resta biosen i grafikkortet med nvidia vet ej om det går med ATI, prova också med ett nytt grafikkort om det funkar vet du att ditt gamla grafikkort har fått en fel signal från hdmi uttaget.

Eftersom tvn har med watt så kan det vara så att det blir en statisk bildning som skjuter ut mellan uttagen. Dock så är det väldigt själsynt och när det väll händer så ser man inte det med blotta ögat. Men det låter som något som kan ha hänt med dig.

GLÖM ALDRIG ATT TA UT HDMI KABLEN FRÅN TVN EFTER DU HAR STÄNGT AV DATORN..

Hur säker är du på det du säger?, Jag har nämligen min dator kopplad till tvn med hdmi 24/7 även om den bara används till och från.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

dom nya tv har skydd mot detta men det är dom nyaste tv. ja jag är helt säker, dom nya tv är jordade i alla utag nu förtiden men har du en tv som är 2-3 år gammal så ska du inte göra det. OBS det är väldigt sällsynt men det kan hända så va uppmärksamma för det går inte på försäkringen.

Och köp aldrig en budget hdmi kabel. Det höjer risken!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

dom nya tv har skydd mot detta men det är dom nyaste tv. ja jag är helt säker, dom nya tv är jordade i alla utag nu förtiden men har du en tv som är 2-3 år gammal så ska du inte göra det. OBS det är väldigt sällsynt men det kan hända så va uppmärksamma för det går inte på försäkringen.

Och köp aldrig en budget hdmi kabel. Det höjer risken!

OOch detta uppstår efter 24/7 usage i mer än 6mån på en tv som är helt ny?

Sry men låter väldigt osannolikt.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

va inte så otacksam, jag kan gärna gå och göra annat om du så vill, Jag sa att det kan vara och inte behöver vara. och efter som din tv är helt ny behöver den inte vara släppt för 6 månader sen? exakt nu får du fan ta och lista ut problemet själv.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Tror det är mobot som rykt. prova med ett annat om du har!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

va inte så otacksam, jag kan gärna gå och göra annat om du så vill, Jag sa att det kan vara och inte behöver vara. och efter som din tv är helt ny behöver den inte vara släppt för 6 månader sen? exakt nu får du fan ta och lista ut problemet själv.

Är inte otacksam men jag tror starkt på att det inte är felet

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe9301:

Om de ska göras måste jag väl ändå ha Grafikkortet isatt då det inte finns något inbyggt i moderkortet, annars blir det lite svårt att se om det funkar?

Ja, det är klart. Meningen är att köra datorn med minimalt antal komponenter för att kunna dra igång en felsökning. Går det inte ändå är det helt enkelt någon av grejerna det är fel på som tillhör "basic"-setupen. Nätagg eller moderkort ligger väl närmast till hands här; inte helt vanligt att CPU'er går och torskar och minnena har du redan testat, och dessutom med andra grafikkort. Går datorn dock igång som den verkar göra för dig, men faila på bilden, är det nog mer sannolikt att det är moderkortet. Visst, det kan vara nätagget som är såpass dugligt att det klarar att dra igång datorn men såpass dåligt att det inte levererar kräm till grafikkortet.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Ja, det är klart. Meningen är att köra datorn med minimalt antal komponenter för att kunna dra igång en felsökning. Går det inte ändå är det helt enkelt någon av grejerna det är fel på som tillhör "basic"-setupen. Nätagg eller moderkort ligger väl närmast till hands här; inte helt vanligt att CPU'er går och torskar och minnena har du redan testat, och dessutom med andra grafikkort. Går datorn dock igång som den verkar göra för dig, men faila på bilden, är det nog mer sannolikt att det är moderkortet. Visst, det kan vara nätagget som är såpass dugligt att det klarar att dra igång datorn men såpass dåligt att det inte levererar kräm till grafikkortet.

Mjo ska testa med ett annat nätagg och funkar det inte då så åker moderkortet tillbaka till komplett:)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

tror inte att det är morderkortet men skicka du in det

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

tror inte att det är morderkortet men skicka du in det

Men det är inte grafikkortet heller som du påstår då jag redan bekräftat att det inte är de.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stoffe9301:

Men det är inte grafikkortet heller som du påstår då jag redan bekräftat att det inte är de.

99% säker på att det är Nätagget eller moderkortet. Så testa och kör med andra sådana först.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

har du en multimeter? i sånna fall testa dina volts på samtliga linor på nätaget och efter det så kan du titta lite volts på moderkortet (när du testar nätaget ska du köra med en liten tråd/nått annat strömförande mellan den gröna kabeln och en utav dom svarta på 24pins kontakten då startar nätaget av sig själv utan att du har nått inkopplat)

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

Min kompis hade samma problem, jag med i mitt senaste datorbygge. Det som hade hänt då var att moderkortet hade gett sig. Vet inte vad som hände med min kompis men mitt kortslöts helt random. Kolla om du kan fixa ett moderkort på något sett och tryck in allt. Hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

Dödens dag då jag insåg att man inte kommer ifrån bluescreen. Det heter bara kernel panic. Helvete

Permalänk
Medlem

Kolla sladdarna till moderkortet, både den stora och lilla. De kan hända att de "glappar". Dra ut båda, se så att inget är direkt trasigt, och sätt sedan i dem igen. Se till att de sitter i riktigt bra.

Detta löste mitt problem när min dator hade liknande symptom.

Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av ultimadriver:

har du en multimeter? i sånna fall testa dina volts på samtliga linor på nätaget och efter det så kan du titta lite volts på moderkortet (när du testar nätaget ska du köra med en liten tråd/nått annat strömförande mellan den gröna kabeln och en utav dom svarta på 24pins kontakten då startar nätaget av sig själv utan att du har nått inkopplat)

Skrivet av brietlin:

Min kompis hade samma problem, jag med i mitt senaste datorbygge. Det som hade hänt då var att moderkortet hade gett sig. Vet inte vad som hände med min kompis men mitt kortslöts helt random. Kolla om du kan fixa ett moderkort på något sett och tryck in allt. Hoppas det löser sig för dig!

Skrivet av Eddy:

Kolla sladdarna till moderkortet, både den stora och lilla. De kan hända att de "glappar". Dra ut båda, se så att inget är direkt trasigt, och sätt sedan i dem igen. Se till att de sitter i riktigt bra.

Detta löste mitt problem när min dator hade liknande symptom.

Lycka till!

Har testat att dra ut mobo, nätagg, grafikkort,minnen och cpu och separerat dessa från övriga delar = måste vara någon av dessa delar.
Testade en kompis grafikkort på moderkortet och det funkade inte, sedan testade jag mitt eget grafikkort på en annan polares mobo och det funkade = grafikkortet funkar.
Testade även denne polarens nätagg i min dator (Corsair Tx750) detta funkade inte heller = inget fel på nätagget.
Testade att köra mina 3 ram-minnen var för sig och i par om 2 och det funkade inte = inget fel på dem heller.

Detta gör att endast cpu och mobo är kvar och inget av dem kan jag felsöka ytterligare då jag inte har tillgång till någon annan 1366-socket processor och eftersom att chansen är så pass liten att det är min cpu som är bränd så ska jag nog sätta mina pengar på moderkortet och skicka in det till komplett för garanti byte.

Låter detta fel så meddela mig gärna då jag ska ringa till dem imorgon och få min fraktsedel, om inte tack för hjälpen allihopa och jag kollar upp vilken som får belöningen så fort som min dator är up and runnin igen!

//Stoffe

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk

men titta vad för volt som går i moderkortet också

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(