Permalänk
Medlem

Tvhörnan [Projekt]

Innehåller lite bilder från det att jag tröttnade på all kabelhärva och oreda i rummet och fixade till det.

Datorspecifikationer;

Chassi; Fractal Design Define R3, Svart
Processor: Intel Core i7 920 2.66 GHz
Processorkylning; Noctua NH-U12P SE2
Moderkort: Asus P6T Deluxe V2
Grafikkort: Leadtek GeForce GTX 260 Extreme+
Nätagg: Corsair HX 750W 80+
Minnen: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz XMS3-12800

HDD1; 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2
HDD2: Western Digital Caviar Green 2TB
HDD3: Western Digital Caviar Green 2TB
HDD4: Random skräp 500gb

Monitor: LG 42" Full-hd

Tvhörnan [Projekt]

Permalänk
Inaktiv

blev ju en riktigt bra skillnad, men har du datorn inkopplad till tv;n hela tiden?.. ledsen om jag möjligtvis missat det nånstans.. 4/5 iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144532:

blev ju en riktigt bra skillnad, men har du datorn inkopplad till tv;n hela tiden?.. ledsen om jag möjligtvis missat det nånstans.. 4/5 iaf

Är kanonnöjd såhär i efterhand, man förstår inte hur man kunde ha det som det såg ut tidigare!

Inga problem, precis som du säger så är TVn ikopplad till datorn hela tiden och det är också min "standard-skärm". Så jag ligger i sängen med trådlöst tbord och mus, men efter några månader så känner jag att det börjar bli lite påfrestande för ryggen så jag ska fixa en till skärm + tbord/mus vid den gamla "datorhörnan" så man kan sitta där och sen kolla på film vid TVn. Gamla datorhörnan fungerar numera som förråd dock, haha.

http://img444.imageshack.us/img444/1569/imag0010o.jpg

Men det får fixas nästa löning! :- )

Permalänk
Medlem

Jävligt nice gallleri. Fan nu blev man avis.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Svårt att få kabeldragningen bättre.

5p

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

Snyggt och enorm skilldnad

Får mig att göra nåt åt min hörna....... och då mest av skam

4p snyggt och rent minst sagt

Permalänk

riktigt bra resultat !:)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Riktigt nice galleri

Jag vill bara komma med en idé för att göra det ännu mer nice och det är att tapetsera om med mörka tapeter så kommer det blir mkt snyggare än vad det redan är.

Permalänk
Medlem

Tack alla!

Bjarnstedt; Bra idé, det skulle vara snyggt, fast isåfall blir det bara på en vägg.

Har fixat med den vita maskeringstejpen idag så om ni vill se slutresultatet är det bara kika in igen!

Permalänk
Medlem

smart med kablarna! Letar efter lösning till mitt skrivbord. Har kanske kommit fram till en lösning

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Väldigt vacker kabeldragning.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Väldigt fet dator att ha till film och surf ...

Permalänk
Proffsmoddare

De vart ju stor skillnad. Good Job!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Ur fint! Bra jobbat gleen!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

smart med kablarna! Letar efter lösning till mitt skrivbord. Har kanske kommit fram till en lösning

Lycka till Ska fixa mitt datorskrivbord om en månad också, blir garanterat samma lösning där!

Skrivet av Lambi:

Väldigt fet dator att ha till film och surf ...

Hade 260 SLI ett tag, men ett av dom grafikkorten har landat i mor och fars HTPC. Hehe!

Men jag spelar faktiskt på den också, det mesta jag kan komma åt, tråkigt nog släpps det inte så många bra spel nuförtiden :/

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bra jobbat!
Alltid kul att se när folk lägger ner lite tanke i sina makeovers.

Permalänk
Medlem

Väldigt fint!
Ett annat tips än maskeringstejpen är att ha en list där, enligt mig blir det nog lite finare.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe13:

Väldigt fint!
Ett annat tips än maskeringstejpen är att ha en list där, enligt mig blir det nog lite finare.

Att jag inte tänkte på det! Bra tips

Permalänk
Medlem

vad använde du som fäste till gallret? vart är det "lilla" xbox aget?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Funkar fjärren till högtalarna med ?

Tummen up !

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

vad använde du som fäste till gallret? vart är det "lilla" xbox aget?

Under bordet, på den bilden kan du också se upphänget.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMAG0086-1.jpg

Närbild på upphänget;

http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMAG0088-1.jpg

Hänger du inte riktigt med är det bara fråga så förklarar jag lite bättre

Permalänk

Men nu har ju inte ormarna någon stans att bo

Permalänk
Medlem

Snyggt och cleant blev det, men sitter inte TVn onödigt högt upp eller brukar du stå upp när du använder den?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Det är många många människor där ute som har en kabelhärva. Hade du använt dig av snygga kabelkanaler hade jag gett dig en femma, får räcka med en fyra för din vilja att lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Det är många många människor där ute som har en kabelhärva. Hade du använt dig av snygga kabelkanaler hade jag gett dig en femma, får räcka med en fyra för din vilja att lösa problemet.

Är inne på samma spår, det enda som stör mig litet är din ghettolösning på kablarna vid listen. Antingen kabelkanal eller list med inbyggd sådan.

I övrigt har du lyckats väl med enkla medel och briljanta lösningar. Trevligt galleri att vila ögonen på!

Permalänk
Medlem

Hej,

Hur gör ni när ni slänger upp tven i väggen och inte kopplar in en elkabel och eventuellt en hdmi kabel. Kabeln blir helt enkelt osynlig. Jag ser inte att det kommer ner någon kabel ifrån tven. Jag har exempelvis gömt mina kablar med hjälp av en lister, men det ser jag inte här. Gör man hål i väggen och tappetserar om? Är förvirrad.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Hur gör ni när ni slänger upp tven i väggen och inte kopplar in en elkabel och eventuellt en hdmi kabel. Kabeln blir helt enkelt osynlig. Jag ser inte att det kommer ner någon kabel ifrån tven. Jag har exempelvis gömt mina kablar med hjälp av en lister, men det ser jag inte här. Gör man hål i väggen och tappetserar om? Är förvirrad.

Finns lite olika varianter att göra det på. Men tex dessa:

1. Ett hål i väggen bakom tv'n och sedan ett hål längre ner, så får man dra kabeln genom där. (Förutsatt att man har gipsvägg eller något tunt.)

2. Ett hål i väggen bakom tv'n och sedan skruva isär vägguttagget och klippa av strömkontakten på kabeln till tv'n och skruva ihop dessa med en kopplingsplint eller direkt i uttagget.

Permalänk

Mycket snyggare efter makeover
Smart lösning med korgar under skivan för ormarna att kramas i.

Skrivet av OnlyCasanova:

Finns lite olika varianter att göra det på. Men tex dessa:

1. Ett hål i väggen bakom tv'n och sedan ett hål längre ner, så får man dra kabeln genom där. (Förutsatt att man har gipsvägg eller något tunt.)

2. Ett hål i väggen bakom tv'n och sedan skruva isär vägguttagget och klippa av strömkontakten på kabeln till tv'n och skruva ihop dessa med en kopplingsplint eller direkt i uttagget.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:YeR93mnvEH1kqM:http://www....

2 hål i väggen och dra ut kabeln på osynligt ställe skulle jag rösta på.
Är väldigt skeptisk till att koppla in strömsladden direkt på vägguttagets matning. Skulle inte vilja ha en sådan "ghetto-mod" om huset brinner ner, ur försäkringssynpunkt alltså.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Ge oss nightshot =3

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! 5 poäng för ett bra arbete