Permalänk

Som Ewizion undrade, ingen SSD disk till denna dual riggen? Det skulle vara för 1on1 gaming, då är det OS+ spel som är det man vill ha. då borde det ju räcka med 2 var i raid SSD diskar, eller fick du inte sponsrat de? Tycker bara det ser lite udda ut eftersom att du är en sån stor moddare, så man tycker att du borde kunna fixa det

Visa signatur

Fractal Design North, Intel i7 14700K, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, MSI Radeon RX 6900 XT 16GB GAMING X TRIO, Kingston 64GB 5200MHz DDR5, EK-AIO Elite 360 D-RGB, Corsair RM1200x Shift 1200W, WD Black SN850X 2TB Gen 4, Samsung 980 NVMe 1TB, Samsung 960 EVO 500GB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cocain94:

Som Ewizion undrade, ingen SSD disk till denna dual riggen? Det skulle vara för 1on1 gaming, då är det OS+ spel som är det man vill ha. då borde det ju räcka med 2 var i raid SSD diskar, eller fick du inte sponsrat de? Tycker bara det ser lite udda ut eftersom att du är en sån stor moddare, så man tycker att du borde kunna fixa det

Spelar ingen roll hur stor moddare man är det kräver en del tur med och tbh har jag inte lagt ner speciellt mycket krut på SSD det kanske blir det men om inte så sörjer jag inte det. Det ger inte tillräckligt med extra omph för att jag ska orka lägga ner en massa energi på det. Båda riggarna kommer att hantera det dom ska göra mer än väl så. Just nu är det stora att få grafikkort och vattenblock till dessa klara allt annat får vänta.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag du borde slänga in två lika datorer som du har i sign haha skämt osido.
Kan faktiskt tycka att det inte är något stort behov av ssd i dessa två maskiner då det känns som om det inte riktigt extrem hårdvara du är ute efter utan mer två normala gaming riggar som funkar bra till dom nyare spelen.

Sedan kan jag tro att bara för att man är en duktig/proffsmoddare så betyder ju inte det att man bara får två i7 980x för att göra två datorer utan verkar ju mer vara att det är ett företag som har beställt datorn då för att ställa ut eller liknande.
Men jag kanske har fel. men släpper det nu.

En fråga skall du klocka sakerna då i slut ändan?

Och kan säga att det skall bli ballt att se hur chassiet och datorerna blir när dom är klara och att din hårdisk hållare vart riktigt nice

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dahl1n:

Själv tycker jag du borde slänga in två lika datorer som du har i sign haha skämt osido.
Kan faktiskt tycka att det inte är något stort behov av ssd i dessa två maskiner då det känns som om det inte riktigt extrem hårdvara du är ute efter utan mer två normala gaming riggar som funkar bra till dom nyare spelen.

Sedan kan jag tro att bara för att man är en duktig/proffsmoddare så betyder ju inte det att man bara får två i7 980x för att göra två datorer utan verkar ju mer vara att det är ett företag som har beställt datorn då för att ställa ut eller liknande.
Men jag kanske har fel. men släpper det nu.

En fråga skall du klocka sakerna då i slut ändan?

Och kan säga att det skall bli ballt att se hur chassiet och datorerna blir när dom är klara och att din hårdisk hållare vart riktigt nice

//Dahl1n

Faktum är att själva hårdvaran är inte så viktig för mig nu längre utan nu handlar det mer om byggandet, riggen hade ju inte sett varken sämre eller bättre ut med annat kisel under blocken Jag har redan lekt så mycket med extrem hårdvara att jag förmodligen blivit en smula avtrubbad. Detta bygget är ingen beställning utan bara en tokig ide jag fick som jag hade nöjet att få göra till verklighet, och exakt som du sa detta blir 2st kapabla gamingriggar även om riggarna i sig inte är extrema så hoppas jag att förpackningen blir det Angående klockningen så vet jag inte än jag är inte ett stort fan av överklockning utan ser hellre till att skaffa prylar som gör det jag vill att dom ska göra utan att jag behöver klocka.

Trots att jag gjort en vansinnig massa byggen och har en hel hög med trogna sponsorer får man inte glömma det faktum att jag trots allt gör detta för att jag älskar byggandet och inget annat. Jag har inga ambitioner att vara störst och bäst utan jag är bara en dåre som sågar isär chassin i en liten källare i Skåne allt handlar om hårt arbete och en stor portion tur.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10698191']Faktum är att själva hårdvaran är inte så viktig för mig nu längre utan nu handlar det mer om byggandet, riggen hade ju inte sett varken sämre eller bättre ut med annat kisel under blocken Jag har redan lekt så mycket med extrem hårdvara att jag förmodligen blivit en smula avtrubbad. Detta bygget är ingen beställning utan bara en tokig ide jag fick som jag hade nöjet att få göra till verklighet, och exakt som du sa detta blir 2st kapabla gamingriggar även om riggarna i sig inte är extrema så hoppas jag att förpackningen blir det Angående klockningen så vet jag inte än jag är inte ett stort fan av överklockning utan ser hellre till att skaffa prylar som gör det jag vill att dom ska göra utan att jag behöver klocka.

Trots att jag gjort en vansinnig massa byggen och har en hel hög med trogna sponsorer får man inte glömma det faktum att jag trots allt gör detta för att jag älskar byggandet och inget annat. Jag har inga ambitioner att vara störst och bäst utan jag är bara en dåre som sågar isär chassin i en liten källare i Skåne allt handlar om hårt arbete och en stor portion tur.

Ja det klart man mest gör det för byggandet och för att få vissa sin kreativa och händiga sida men alltid kul att få den sjuk hårdvara och (vara störst bäst och vackrast) haha

Och jag gillar det med dåre som sågar i chassin i en liten källare i skåne för vissa moddare känns som ibland får storhets sinne ;S

men fortsätt modda och vissa det du är grym på

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dahl1n:

..för vissa moddare känns som ibland får storhets sinne ;S

//Dahl1n

Haha, fuuuuuuu

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

DATOR* Ursäkta för det onödiga inlägget i wolverines tråd men var tvungen :<

Jag är precis som du, står inte ut med att folk säger data när dem menar dator, vet inte hur många gånger jag har dumförklarat min flickvän för detta ^^

Annars helt sjukt nice bygge!
10/10

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

ojojoj vad bra det kommer bli! Kul att se

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av Jumdude:

Jag är precis som du, står inte ut med att folk säger data när dem menar dator, vet inte hur många gånger jag har dumförklarat min flickvän för detta ^^

Annars helt sjukt nice bygge!
10/10

+1

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Proffsmoddare

Grafikkorts problemen lösta!!! Asus kommer in som en räddare i nöden med 2st 6870 kort ! Räkna med fet update under kommande vecka då leveranser från Asus, Indomo,EK och Sheet PLastics anländer

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10701517']Grafikkorts problemen lösta!!! Asus kommer in som en räddare i nöden med 2st 6870 kort ! Räkna med fet update under kommande vecka då leveranser från Asus, Indomo,EK och Sheet PLastics anländer

Najs, men höll inte du på med några GTX460 elller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Najs, men höll inte du på med några GTX460 elller är jag ute och cyklar?

jo jag hade annan spons men dom använde custom pcbs till sina kort vilket innebar att inget kylblock i universum passade. Jag hade ingen aning om detta i början så det kom som en liten överaskning. så borta är gamla grafiksponsorn och in kommer moddarens bästa vän Asus och räddar bygget

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10701533']jo jag hade annan spons men dom använde custom pcbs till sina kort vilket innebar att inget kylblock i universum passade. Jag hade ingen aning om detta i början så det kom som en liten överaskning. så borta är gamla grafiksponsorn och in kommer moddarens bästa vän Asus och räddar bygget

Okej, då förstår jag. Härligt att Asus kunde ställa upp alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10701517']Grafikkorts problemen lösta!!! Asus kommer in som en räddare i nöden med 2st 6870 kort ! Räkna med fet update under kommande vecka då leveranser från Asus, Indomo,EK och Sheet PLastics anländer

härligt med update!

Permalänk
Medlem

härlig maskin du bygger ! en sådan skulle man ju haft i källaren när polarna är på besök!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10701517']Grafikkorts problemen lösta!!! Asus kommer in som en räddare i nöden med 2st 6870 kort ! Räkna med fet update under kommande vecka då leveranser från Asus, Indomo,EK och Sheet PLastics anländer

Så vad ska du göra med gtx460 korten nu då, eller tänker du skicka tillbaka dem till kfa2?

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10701517']Grafikkorts problemen lösta!!! Asus kommer in som en räddare i nöden med 2st 6870 kort ! Räkna med fet update under kommande vecka då leveranser från Asus, Indomo,EK och Sheet PLastics anländer

Asus <3

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10701517']Grafikkorts problemen lösta!!! Asus kommer in som en räddare i nöden med 2st 6870 kort ! Räkna med fet update under kommande vecka då leveranser från Asus, Indomo,EK och Sheet PLastics anländer

Varför inte 69xx ? :l
Sick bygge annars, gör ett galleri istället så man slipper läsa alla kommentarer

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sajmon37:

Varför inte 69xx ? :l
Sick bygge annars, gör ett galleri istället så man slipper läsa alla kommentarer

Jag vet inte vad folk tror men jag har inte en container full med all existerande hårdvara på planeten och bara för att man har sponsor innebär det inte att man har full obegränsad tillgång till allt som finns. Jag fick 6870 and thats it jag är jävligt nöjd med korten och ser ingen vits alls med att jaga annat. Som jag skrev innan bryr jag mig inte ett dugg om hurvida jag har brutalaste hårdvaran utan detta handlar om ett custombygge som jag gör för att jag gillar att bygga inte för att jag ska visa upp diverser hårdvara.

Galleri blir det sen när bygget är klart.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10702517']Jag vet inte vad folk tror men jag har inte en container full med all existerande hårdvara på planeten och bara för att man har sponsor innebär det inte att man har full obegränsad tillgång till allt som finns. Jag fick 6870 and thats it jag är jävligt nöjd med korten och ser ingen vits alls med att jaga annat. Som jag skrev innan bryr jag mig inte ett dugg om hurvida jag har brutalaste hårdvaran utan detta handlar om ett custombygge som jag gör för att jag gillar att bygga inte för att jag ska visa upp diverser hårdvara.

Galleri blir det sen när bygget är klart.

''U Mad?''
Nej, men galleri förstår jag då. Men varför blir du så jävla sur när nån frågar dig en sak...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sajmon37:

''U Mad?''
Nej, men galleri förstår jag då. Men varför blir du så jävla sur när nån frågar dig en sak...

Jag blir inte alls sur så fort någon frågar mig om något men just frågan om varför jag inte avänder en viss hårdvara har jag fått och svarat på ca 1500ggr och då blir det lätt så att man blir en smula trött. Dessutom har jag redan förklarat att hårvaran inte är så viktig ett par inlägg längre upp.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10702589']Jag blir inte alls sur så fort någon frågar mig om något men just frågan om varför jag inte avänder en viss hårdvara har jag fått och svarat på ca 1500ggr och då blir det lätt så att man blir en smula trött. Dessutom har jag redan förklarat att hårvaran inte är så viktig ett par inlägg längre upp.

''k''

Permalänk
Medlem

Drama..

Otroligt schysst och intressant bygge
Keep up the good work!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Tror någon är avundsjuk här i tråden

Kul att det går framåt Wolverine!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe13:

Väldigt omogen kommentar..
Du förstår väl själv att han inte kan få vad han vill? Nu fick han 6870 och det är helt klart ett bra grafikkort.

Riktigt omogen kommentar mhm, vad ska jag skriva. Ok eller?
Samma jävla sak och 6870 är ett bra grafikkort ja, men det finns nya i 69xx serien som är bättre. Eftersom att det är en GAMING låda så borde den ha det bästa då han dessutom blir sponsrad. Kan han inte få tag i delarna, Fine I DONT CARE. Får man inte påpeka saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

Riktigt omogen kommentar mhm, vad ska jag skriva. Ok eller?
Samma jävla sak och 6870 är ett bra grafikkort ja, men det finns nya i 69xx serien som är bättre. Eftersom att det är en GAMING låda så borde den ha det bästa då han dessutom blir sponsrad. Kan han inte få tag i delarna, Fine I DONT CARE. Får man inte påpeka saker?

jo klart man få kommentera. men kan du inte läsa och är ställer dumma frågor så kan du vara tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe13:

Självklart får du påpeka saker, men jag förstår inte vad du påpekar när du endast skriver "K"..

När jag förstår vad han menar, vad ska jag skriva då? OKEJ KTHX BAIIIIIIIIIIIII :PPPPPPPP
K = Okej eller hur, så varför ska jag inte få skriva det. Skriver jag okej till han så förstår jag vad han menar eller hur...

Permalänk
Medlem

back to topic?

kommer du ha ljus i burken? dioder osv?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av pokelia:

back to topic?

kommer du ha ljus i burken? dioder osv?

Jag kommer ha vita ccfl i chassit men hur och var vet jag inte än. Kommande vecka blir fylld av byggande och massor av bilder och som vanligt vet jag inte mycket alls om hur slutresultatet blir. Det blir lika mycket överaskning för mig som för er tbh

ps
Allmänt Mess

Inget mer onödigt tjafs i tråden skriv gärna mängder men håll det trevligt och on topic plz

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Kommer du gör fler projekt med Air chassit? För det verkar bli väldigt intressant

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum