Känslan i ett MMO. Vad tycker ni?

Permalänk
Skrivet av Inzanity:

De som oftast avskräcker nya spelare från eve är den extremt branta inlärningskurvan, men har man väl tagit sej förbi den första månaden och har nån att flyga med kan de bli jävligt kul..
Antar att du redan har fått en buddyinvite, annars kan ja fixa en

Förövrigt är ja en av c0ven's stridspiloter...
C0VEN Pilot details - PO3. Spikeman

Jo jag har fått mig en buddyinvite och har nåra nu att vara med. Har aldrig fattat det förr att man nästan måste vara med andra spelare för att det ska bli roligt. Att vara del av ett bra corp är en jäkla skön känsla.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Pre cu SWG är det som alltid kommer vara en förebild hur mmo ska vara för mig. Den känslan har jag aldrig upplevt i ett spel efter det.

Håller med, finns inget MMO just nu som är i närheten än vad det var, enligt mig. Visst det hade också sina problem, men det har väl alla MMOs.

Permalänk
Medlem

Dark age of Camelot var rent magiskt för mig, innehållet i spelet gjorde att folk bands ihop på ett helt annat sätt, communityn var helt underbar, man kände sig verkligen som om man gjorde sin del för sin faktion. Sen att det var mindre spelare än WoW hjälpte mycket. Styrningen och interfacet sög, det dödade nog spelet till slut tyvärr. Ser fortfarande tillbaka på min tid med Daoc med kärlek.

WoW hade perfekt interface och styrning men tyvärr skit innehåll för det mesta, men det var endå kul ett bra tag, alldeles för repetivt och communityn sög.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av Saven:

diablo 2 är det absolut bästa mmo jag någonsin spelat! 1.09 <3

Diablo 2 var aldrig något mmo och är likaså inte ett i dag.

Permalänk
Medlem

Dom 2 tyngsta MMO spelen idag tycker jag är Everquest 2 och WoW.
Everquest 2 är dock väldigt shaky just nu då SoE inte lägger ner tillräckligt med resurser på spelet.

Jag tycker dessa 2 spel har den bästa MMO känslan och jag har provat oändligt med MMO men inget har lyckats komma ens i närheten.
Vanguard var dock lovande men de sket ju sig ordentligt.

Ett MMO för mig är endgame raiding. Finns inte det så är spelet inget för mig.

Så jag undrar när det kommer ett nytt MMO som kan mäta sig med dessa 2 spel.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag säger SWG. Bästa craftingen hittills i MMORPGs.
Jag craftade nästan bara och några kompisar hjälpte till att bygga mitt ekonomiska imperium.
Många försökte komma upp i samma standard (det var nästan PvP a la crafting) på Naritus men lyckades inte.
Kommer ihåg att vi beställde feting-boxarna från USA (dyrt) och körde spelet en halvår innan andra kom igång (underbart med metaller och gas som andra inte hade).
Sålde kontot i rättan tid innan de förstörde spelet.
Mycket underbara minnen från SWG som man kan gotta sig åt än.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk

Jag säger nog Ultima Online, som det var från start. Bättre MMO finns inte enligt mig. Men som någon sa tidigare som kom trammel och all den skiten och då dog det ut allt mer och mer. Pvpn som var i UO i början var helt oslagbar.

Permalänk

Man blir lite ledsen att man inte fick prova på SWG innan dom förstörde spelet Verkar ha varit hästlängder bättre än alla andra MMOs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobokrull:

Jag säger nog Ultima Online, som det var från start. Bättre MMO finns inte enligt mig. Men som någon sa tidigare som kom trammel och all den skiten och då dog det ut allt mer och mer. Pvpn som var i UO i början var helt oslagbar.

Jag började spela Ultima Online väldigt tidigt, var faktiskt uttagen till Pre-Alpha och har fortfarande kvar min Betatest-cd.
Spelade några år och kommer aldrig uppleva den totalt annorlunda känslan som fanns i att spela ett Ultimaspel och samtidigt träffa andra spelare. Sensationellt.

Samma frihet som i Ultima 7 i stort sett, du kunde hugga ved från träden, använda verktyg och bygga möbler och pilar och andra grejer. Så var det med allt. På den tiden var den otroligt bra.
En väldigt stor värld (vid den tiden fanns väl möjligtvis Diablo 1, hur stor var markplan - minimal) i kombination med säregna städer och fantastisk pvp-möjlighet gjorde spelet svårslaget.

Har spelat WoW ett gäng år, men förutom det har jag inte orkat ge mig in på något annat mmorpg.

Även långt, långt in i min WoW-karriär kunde jag säga "Jo.. men på Ultima Online kunde man ju...". Det säger rätt mycket.
Bara en sån sak som gränslös pvp, inget trams att alliance inte kan anfalla alliance. Bara det förstörde en hel del - men så är ju WoW ett disneyliknande spel också.

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Jag säger SWG. Bästa craftingen hittills i MMORPGs.
Jag craftade nästan bara och några kompisar hjälpte till att bygga mitt ekonomiska imperium.
Många försökte komma upp i samma standard (det var nästan PvP a la crafting) på Naritus men lyckades inte.
Kommer ihåg att vi beställde feting-boxarna från USA (dyrt) och körde spelet en halvår innan andra kom igång (underbart med metaller och gas som andra inte hade).
Sålde kontot i rättan tid innan de förstörde spelet.
Mycket underbara minnen från SWG som man kan gotta sig åt än.

Jag bara måste veta nu. Vad va det som hände med SWG som gjorde det så illa? Hur kan man förstöra ett spel så mycket att alla börjar ogillar det?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag bara måste veta nu. Vad va det som hände med SWG som gjorde det så illa? Hur kan man förstöra ett spel så mycket att alla börjar ogillar det?

Två patcher, den ena kallades "Combat Upgrade" (CU), den senare "New Game Enhancement" (NGE). Finns massor av ställen där du kan läsa om vad dom gjorde. En del av ändringarna var att gå från ett klasslöst system med 36 professions utan några levlar till ett system med 80 (tror det var 80) levlar (som WoW) och 9 klasser. Det är bara en väldigt liten del av ändringarna i NGE, men det borde ju ge lite insikt i hur stora förändringarna var.

Permalänk
Skrivet av Goose7:

Två patcher, den ena kallades "Combat Upgrade" (CU), den senare "New Game Enhancement" (NGE). Finns massor av ställen där du kan läsa om vad dom gjorde. En del av ändringarna var att gå från ett klasslöst system med 36 professions utan några levlar till ett system med 80 (tror det var 80) levlar (som WoW) och 9 klasser. Det är bara en väldigt liten del av ändringarna i NGE, men det borde ju ge lite insikt i hur stora förändringarna var.

Man tycker ju att spelutvecklarna borde fått en hel del kritik för ändringarna och bytt tillbaka om så många ogillar det.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Man tycker ju att spelutvecklarna borde fått en hel del kritik för ändringarna och bytt tillbaka om så många ogillar det.

Du skulle ha sett vad mycket kritik dom fick, det var helt extremt, du skulle sett forumet och du skulle sett hur det såg ut in-game. Det stod folk och spammade överallt om att dom skulle ta tillbaka ändringarna. Själv spelade jag en dag efter NGE, efter det väntade jag nästan en månad innan jag loggade in igen och då hade i stort sett hela min guild slutat spela.

Hela CU och NGE idén var ett desperat försök att inte tappa folk till WoW - som verkligen misslyckades. Jag tror dom siktade på samma målgrupp som WoW gör, men dom gjorde ett spel som mer liknade Eve när det gäller svårighetsgrad (eller "learning curve"). Därför kom de radikala förändringarna vilket gjorde att dom tappade alla sina kunder som spelade för att spelet var komplicerat och för att man gillade craftingsystemet osv. Men dom tappade även de kunder som verkligen ville ha ett mer WoW-likt spel för att WoW helt enkelt var ett så mycket bättre spel än SWG med NGE.

Permalänk
Skrivet av Goose7:

Du skulle ha sett vad mycket kritik dom fick, det var helt extremt, du skulle sett forumet och du skulle sett hur det såg ut in-game. Det stod folk och spammade överallt om att dom skulle ta tillbaka ändringarna. Själv spelade jag en dag efter NGE, efter det väntade jag nästan en månad innan jag loggade in igen och då hade i stort sett hela min guild slutat spela.

Hela CU och NGE idén var ett desperat försök att inte tappa folk till WoW - som verkligen misslyckades. Jag tror dom siktade på samma målgrupp som WoW gör, men dom gjorde ett spel som mer liknade Eve när det gäller svårighetsgrad (eller "learning curve"). Därför kom de radikala förändringarna vilket gjorde att dom tappade alla sina kunder som spelade för att spelet var komplicerat och för att man gillade craftingsystemet osv. Men dom tappade även de kunder som verkligen ville ha ett mer WoW-likt spel för att WoW helt enkelt var ett så mycket bättre spel än SWG med NGE.

Låter tragiskt måste jag säga. Om spelet var lika invecklat som eve så hade jag gärna testat det. Tycker det bara blir roligare om det faktiskt krävs lite av spelare än att bara ha det bästa svärdet eller vad man nu har. Om SWG hade det djup som EvE har så har de verkligen förstört något bra genom att göra det till ett wow spel.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

För mig är det Tabula Rasa som är MMOt som alla andra hitintills misslyckats att mäta sig med.

Stridssystemet hade mera gemensamt med tredjepersonsskjutare än med sömniga klicka och vänta på cooldown spel, folk och monster DOG faktiskt när man anföll dom... Man slapp sitta och titta på att en hälsomätare sakta går ned under 30 sekunder för varje fiende.

Världen var dynamisk och fiende NPC:er kunde anfalla i stora grupper och ta över hela städer om det inte fanns tillräckligt med spelare för att stoppa dom... ville du sedan komma år quests i staden i fråga så var det bara att kavla upp armarna och börja rensa.

Världen och raserna var SCI-FI!!!! Inte någon fördömd Sagan om Ringen kopia som 99% av alla andra online spel.

Åhhh vad jag saknar min Spy och hennes instant-kill energisvärd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Har nu gått en tid sedan jag skapade tråden.
Kör ytterst lite Darkfall just nu då det känns som om spelet står still. Väldigt tyst på servern och folk grindar mest magi och crafting i sina klanstäder. Nästan aldrig några sieges. Får inte den rätta känslan av konstant skräck när man relativt säkert kan färdas i Agon.

Konstaterar att min main i WoW bara är på L81. Varför? Jo den rätta "levlingkänslan" vill inte infinna sig då det är spelare överallt... gillar inte "mobstress" när jag questar. Satsar mer på min L20 Worgen rouge och min L38 Dwarf Hunter då de är i lugnare regioner där jag kan uppleva questen som de skall upplevas.... inte i kö.

LOTRO! Min nya favorit. Har nu fått upp min Dwarf hunter till 22. Gått men i ett kin (Svenska Krigare). När man som jag lusläste Sagan Om ingen, Silmarillion och de andra samt spelade rollspelet (pappersvarianten) för 25 år sedan så är det underbart att stiga in i Tolkiens värld. Vackert, enkelt och och alldeles underbart!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

DAoC alla gånger, rätt sköna typer vart det där när det begav sig. Det fanns liksom nåt för alla, 1vs1, 8vs8, mass-RVR... relic raids, o ja den lite simpla men ändå PVEn för dom som ville raida med sånt... alts. etc. När en hel faktion i princip släppte vad de för händer och rusade till Keepsen för att försvara, eller när man planerade en 250-manna-raid och alla gjorde sin grej på ung. 10-15 min marginal, det var svettigt i "mottagande" ända vill jag lova.

Det var nog, eg. som allra bäst innan 8vs8 blev helt dominerande och alla började optimera o. min-maxa till tusen, communityn liksom tappade en del när mer och mer folk började bitcha på varandra om hur PVP skulle gå "rätt" till (bara GvG, en fight i taget, alla andra ska hålla sig undan), men i alla fall. I samma veva så mekade de om PVP-zonerna och stoppade in lite väl mycket byggnader och NPC-vakter för min smak förståss.

Spelet fick en liten renässans när Classic-servrarna dök upp och man skalade bort ToA och buffbots, men det vart ju ett tag sen det med förstås!

Ahh, good times!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Star Trek Online är faktiskt det enda MMO som lyckades hålla mig intresserad, mycket tack vare grymt community och hederliga spelare
Älskade systemet att man automatiskt joinades i samma grupp med andra i samma instans inom visst område och på så sätt automatiskt hade folk att spela med, och lätt kunde hjälpas åt utan joina guilds och liknande först.
Sen sög väl allt utom rymdstrider riktigt hård tysk julekorv, men det är en helt annan historia. Trevliga spelare, coola rymdstrider och bra system för oss något associala gjorde det till min bästa MMO-upplevelse.
WoW och liknande tyckte jag tyvärr sög, mycket pga folk sket helt i övriga spelare. Det var som singelplayer fast för 1 000 000 spelare parallellt

Permalänk
Medlem

Kul tråd Främlingen.
Jag har också gått igenom WoW, DAoC, LotRO, D&D, EVE, Darkfall, Entropia, APB, RIFT, SUN, Wizard 101, Runescape, Runes of Magic, Warhammer, Windlords, Allods, Alganon, Mortal Online, Second Life (inte riktigt ett spel), Aion, FFIX, Fallen Earth, HoN, Anarchy Online, Archlord, Atlantica, Blade and Soul, DAoC, Everquest, Star Trek mfl mfl

De spelen som jag har trivts bäst i är Vanguard, Wow och Fallen Earth och det mycket på grund av spelarna jag har haft turen att träffa på i just de spelen. För handen på hjärtat så är de flesta mmorpg´s väldigt snarlika :). Vanguard är spelet som jag håller högst upp då så många questlines är byggda på grupperingar (unicorn quest´et som sträckte sig över ca 15 levels tex).

Just i skrivande stund känns det som om många mmo-spelare hypar ett spel till skyarna och sen släpps spelet och de flesta gnäller då sönder spelet och hoppar på ett nytt hypetåg. Lite som om det bedrivs en hetsjakt på den där känslan som ens allra första mmo gav när man tågade in i en gigantisk värld med sin karaktär och insåg "holy shit. Jag spelar med andra spelare".

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Kul tråd Främlingen.
Jag har också gått igenom WoW, DAoC, LotRO, D&D, EVE, Darkfall, Entropia, APB, RIFT, SUN, Wizard 101, Runescape, Runes of Magic, Warhammer, Windlords, Allods, Alganon, Mortal Online, Second Life (inte riktigt ett spel), Aion, FFIX, Fallen Earth, HoN, Anarchy Online, Archlord, Atlantica, Blade and Soul, DAoC, Everquest, Star Trek mfl mfl

De spelen som jag har trivts bäst i är Vanguard, Wow och Fallen Earth och det mycket på grund av spelarna jag har haft turen att träffa på i just de spelen. För handen på hjärtat så är de flesta mmorpg´s väldigt snarlika :). Vanguard är spelet som jag håller högst upp då så många questlines är byggda på grupperingar (unicorn quest´et som sträckte sig över ca 15 levels tex).

Just i skrivande stund känns det som om många mmo-spelare hypar ett spel till skyarna och sen släpps spelet och de flesta gnäller då sönder spelet och hoppar på ett nytt hypetåg. Lite som om det bedrivs en hetsjakt på den där känslan som ens allra första mmo gav när man tågade in i en gigantisk värld med sin karaktär och insåg "holy shit. Jag spelar med andra spelare".

Har missat Vanguard (nu har jag att göra i helgen, 14 dagars trial beställt). Jag har haft otur i WoW och inte hittat en community jag trivs i (kanske är för gammal) men gillar att questa runt och även köra battle fields. Spelade Fallen Earth under bara några veckor och gillade det verkligen... men jag är fantasyfrälst så...
Faktum är att Darkfall communityn är den bästa jag hittat hitintills, Förmodligen pga den höga medelåldern och det faktum att full loot och pvp överallt gör att man måste vara lite ödmjuk. Av någon anledning är det precis tvärtom på Darkfall Forum som har den värsta community jag stött på.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Låter tragiskt måste jag säga. Om spelet var lika invecklat som eve så hade jag gärna testat det. Tycker det bara blir roligare om det faktiskt krävs lite av spelare än att bara ha det bästa svärdet eller vad man nu har. Om SWG hade det djup som EvE har så har de verkligen förstört något bra genom att göra det till ett wow spel.

Spelet var så sjukt fritt om man jämför med den wow kopian de gjorde det till.

Jag tog mitt första combat baserade proffession ca 2 månader efter jag började spela. Innan dess var det bara doctor och entertainer. Liknande finns helt enkelt inte i wow.

Och crafting.. herregud! det var fan det bästa med spelet. Inget annat spel kräver att du sätter upp stora mängder harvesters som harvestar metal eller trä eller vad det nu kan vara när en viss typ var i spawn. Krävdes så mycket kunskap för att skapa allt det bästa och det krävde 0% combat. Man kunde alltid välja vad man ville göra.

jag spelade i ca 4 år och spelade även NGE i typ 3 månader innan jag gav upp hoppet helt.

En liten bild från swgemu
Kan ju hoppas det blir bra men kommer aldrig vara samma sak

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har missat Vanguard (nu har jag att göra i helgen, 14 dagars trial beställt). Jag har haft otur i WoW och inte hittat en community jag trivs i (kanske är för gammal) men gillar att questa runt och även köra battle fields. Spelade Fallen Earth under bara några veckor och gillade det verkligen... men jag är fantasyfrälst så...
Faktum är att Darkfall communityn är den bästa jag hittat hitintills, Förmodligen pga den höga medelåldern och det faktum att full loot och pvp överallt gör att man måste vara lite ödmjuk. Av någon anledning är det precis tvärtom på Darkfall Forum som har den värsta community jag stött på.

Vanguard i ett nötskal. http://www.youtube.com/watch?v=7l0cabOpaeg&feature=related

Hoppas du har kul med spelet och glöm inte att levela crafting/diplomati/adventure när du är i isle of dawn

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag får hänga på de flesta och säga SWG.
Spela de inte alldeles för mycket faktiskt, men tillräckligt för att sakna de =D

Var rätt "ung" när tiden begavs för det.
Men kommer allt ihåg de, de var stort, öppet och fritt.
Hände även att farsan med noll koll och intresse satt brevid för att se på när vi höll på bygga våran stad.
Tog även "jobb" av andra spelare, där jag fick betalt för att harvesta deras saker. Jag kort och gott åkte runt och plocka, ju mer jag plocka ju mer fick jag betalt. Och de sluta med fin fina summor

Kommer starkt ihåg ett hunt party när vi jaga Krayt dragon, skjukt skoj!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Jag får hänga på de flesta och säga SWG.
Spela de inte alldeles för mycket faktiskt, men tillräckligt för att sakna de =D

Var rätt "ung" när tiden begavs för det.
Men kommer allt ihåg de, de var stort, öppet och fritt.
Hände även att farsan med noll koll och intresse satt brevid för att se på när vi höll på bygga våran stad.
Tog även "jobb" av andra spelare, där jag fick betalt för att harvesta deras saker. Jag kort och gott åkte runt och plocka, ju mer jag plocka ju mer fick jag betalt. Och de sluta med fin fina summor

Kommer starkt ihåg ett hunt party när vi jaga Krayt dragon, skjukt skoj!

Vilka minnen du drar fram.
Jag kommer också ihåg ett hunting party som jag var med på av en Krayt... vi var riktigt mycket folk. (infinity servern tror jag)
Det bara vimlade på skärmen av olika speeders och bikes.
När vi var klara så åkte vi tillbaka till vårt Guild Hall och umgicks.Där var bl a en nisse som hade en DewBack som hette Weener. Tyckte det var extra kul då den några gånger gick och satte sig i en stor brasa (fanns ju ingen kollisionsgrej för grafik)

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Just i skrivande stund känns det som om många mmo-spelare hypar ett spel till skyarna och sen släpps spelet och de flesta gnäller då sönder spelet och hoppar på ett nytt hypetåg. Lite som om det bedrivs en hetsjakt på den där känslan som ens allra första mmo gav när man tågade in i en gigantisk värld med sin karaktär och insåg "holy shit. Jag spelar med andra spelare".

Håller fullständigt med på denna punkten, och jag tror det håller på att hända med SW:TOR m.fl. spel under utveckling.

Tidigare har det visats gång på gång att MMO spel är ganska lika sina "föregångare", kanske med några små nya innovationer och såklart fetare grafik. Men ofta höjs spelen till orealistiska nivåer, och när de sedan släpps är det en besvikelse för väldigt många.

Ang. det som skrivit som SWG så hade även jag velat testat detta innan CU+NGE, körde ett tag på det "nya" men det höll inte måttet så länge. Jag kan inte heller förstå att de inte gått tillbaka till originalet efter den massiva kritik som uppgraderingarna fick, eller åtminstone satte upp parallella servrar med det gamla så man kunde valt vilken version man ville köra...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Hej, jag spelar WoW i mängder i en guild med ca 20 andra svenskar, mer än hälften av dem känner jag från den riktiga världen.
Vi dödade Halfus Wyrmbreaker förra veckan på heroic mode vilket förde in oss under top 200 placeringen i världen bland 10-mannagrupper.
Krävdes 120 st försök innan han dog och jag kan meddela att Blizzard definitivt gjort det mesta, som har med att döda bossar att göra, svårare än vad det varit i tidigare expansioner.
Förutom att en del av klasserna är lite sämre än de andra och att blizzard har svårt att separera pvp från pve när dem balanserar så är det mesta toppen när det gäller WoW. Blir svårt att hitta ett bättre spel om de skulle lägga ner WoW helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Jag kan inte heller förstå att de inte gått tillbaka till originalet efter den massiva kritik som uppgraderingarna fick, eller åtminstone satte upp parallella servrar med det gamla så man kunde valt vilken version man ville köra...

Inte jag heller Hoppas verkligen att swgemu blir bra! Dock så är det inte samma ska men ändå ^^

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Anarchy Online var mitt första, köpte alla expansioner (Alien Invasion var den senaste då). Kanske var det nyhetens behag men spelet tog mig med storm. Trots kass grafik, dålig motor och buggig mekanik (finns "rubber band"-effekten i Adonis kvar?) var spelet charmigt i sin komplexitet. Fick gräva fram min gamla miniräknare från universitetet och sitta och räkna på skill-points när jag skulle försöka fixa in mina implats. Tog mig tre dagar (efter jag fått alla delar) att hitta alla som kunde hjälpa mig fixa ihop min SPB och sen ge mig de buffs jag behövde för att använda det.

Började med WoW sen (patch 1.9) och har kört sedan dess. Även om AO fortfarande har en plats i mitt hjärta så är nog WoW det bästa vi ser i MMORPG-väg än så länge. Det känns genomarbetat (lite i överkant kanske när de försöker febrilt lyssna på alla gnällspikar som tycker att just deras class behöver buffs). Har testat både WAR, GW, AoC. Bra spel i sig men inte tillräckligt för att få mig att skippa WoW. Endast AO kommer kunna göra det, kanske i framtiden.

Har dock höga förväntningar på SW:OR. Får se om Bioware kan leverera.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

WoW kommer alltid vara det spel som fick att känna just "WOW!". Jag kommer aldrig få uppleva den känslan som infann sig när jag först började spela spelet. Och det är sorgligt, men kanske även tur, för gudarna ska veta att jag spenderat på tok för mycket tid med det spelet.

Det som jag tyckte var absolut bäst med just WoW var att man fick utforska den värld som man spelat i i wc2 och wc3 och att det var mer substans i den, att man fick uppleva saker som man inte upplevt i de tidigare spelen. Det gav en unik känsla som jag tror många andra MMO kommer att ha svårt med. Just att man äntligen fick besöka den världen själv, och inte bara vara en förutbestämd hjälte. Tyvärr försvann mycket av den känslan i BC och WotLK, men lite av den har kommit tillbaka nu i Cataclysm. För mig kändes det helt fel att man skulle slå ihjäl de hjältar som spelat så stor roll i de tidigare spelen. Men jaja... hursomhelst: Det kommer aldrig få tillbaka den känslan det hade i början, och jag kommer aldrig få en sån upplevelse igen.

Sen ser jag fram emot att prova SW:TOR, men jag tror inte jag kommer fastna så som jag gjorde med WoW.

Permalänk
Medlem

Lite SWG minnen:

Att man kunde sitta i cantinan medan dedikerade entertainers spelade, dansade osv medan en del raggade folk till jakt grupper eller bara snackade skit.

Ute på jakt var det inte som i andra mmoer att djuren bara trallade runt lite sporadiskt utan man fick leta rätt på deras bo och utplåna dom. Efteråt satt man återigen sig ner i ett tält som rangern hade slagit upp och snackade lite skit innan man gick vidare.

Första gången det kom en Teras Kasi Master.. Han sprintade fram till en tjomme i vårt jakt lag som hade glömt sin imperial flagga på, 2 sek och ett par spark kombination senare var det bara och ressa medans munken sätter sig och mediterar...

Första gången man såg en Jedi, ett yrke som tog ohyggligt mycket tid att skaffa sig, dom var sjukt ovanliga och ruggigt starka. Det var bara och glömma för en sporadisk spelare som jag.

När vi byggde vår stad och folk strömmade in för att handla eller när rebellerna attackerade lite då och då.

Squill jakt, Rancor jakt och sand people

Men framför allt, alla kunde vara med det var inga levels som skiljde dom som spelade mycket med oss som spelade lite mindre!