Duke Nukem Forever släpps i maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

haha va!? trodde dom lagt ner detta

det trodde jag med "man bear pig"

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

För att det kostar EXTRA att porta ett spel till flera platformar.
Dessa licenser från t.ex Microsoft (XBox 360) eller Sony PS3 är inte helt gratis + att det med all säkerhet tar några tusen man timmar.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Varför är PC versionen dyrare en konsolversionerna?
http://cdon.se/search?category=1769&q=Duke+nukem

Bokar ändå
Edit: oj, såg fel, varför är pc versionen billigare?

För att folk laddar ned sina spel idag Dom försöker locka piraterna till att köpa skulle jag tro.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Helvetet har fryst, och grisar flyger!!!!!!!! Hell it's about time! I am all out of gum!!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

För att det kostar EXTRA att porta ett spel till flera platformar.
Dessa licenser från t.ex Microsoft (XBox 360) eller Sony PS3 är inte helt gratis + att det med all säkerhet tar några tusen man timmar.

/Homer_S

Skrivet av KKay:

För att folk laddar ned sina spel idag Dom försöker locka piraterna till att köpa skulle jag tro.

Aha okey

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Det här kan ju inte stämma.
Släpps det här spelet så måste jag ju bygga om hela min värlsuppfattning. Det vore som om saker skulle börja falla uppåt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Haha så episkt, Duke Nukem 3D var mitt favoritspel i min ungdom

Kan inte mer än bli epic win! (hoppas jag)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Varför är PC versionen dyrare en konsolversionerna?
http://cdon.se/search?category=1769&q=Duke+nukem

Bokar ändå
Edit: oj, såg fel, varför är pc versionen billigare?

De svaren du fått är inte riktigt rätt.
Den största anledningen till att spel är dyrare till konsol är för att det tas ut en hutlös licensavgift där.
De flesta konsoler säljs till gravt underpris, hårdvaran kostar betydligt mer än konsolen i sig gör.
Den kostnaden täcks istället upp genom att man tar ut en licensavgift på spel som släpps till den.

Permalänk
Skrivet av flashen:

Hmm är väll bara positivt om de tjänar pengar

Ja, självklart är de det!
Konstaterade bara att det är det de kommer tjäna pengar på, inte att det skulle vara negativt

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av malici0us:

Ja, självklart är de det!
Konstaterade bara att det är det de kommer tjäna pengar på, inte att det skulle vara negativt

Hehe din betoning lät som det, aja what ever svårt att tolka ibland på ze intrawebz

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Hehe din betoning lät som det, aja what ever svårt att tolka ibland på ze intrawebz

Ah, jo...såg också det efteråt, men orkade inte ändra
Jo, helt klart lätt att missförstå varandra när man kommunicerar via text.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

haha äntligen!!:D

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk

Alians som kommer hit och snor våra brudar, dessa måste jag bara slåss emot. Så temat verkar roligt, likaså filmklippen, det blir väl ett spel att testa.

Jag stör mig dock på den P.K censuren, men det kommer väl en inofficiell fix till detta om spelet i övrigt är bra, jag tänker självklart inte bara på brudarna utan då han kissar ska censuren också bort.

Förhoppningsvis blir det ett spel som man kan säga följande: -Över 10års väntan, men det var det värt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Alians som kommer hit och snor våra brudar, dessa måste jag bara slåss emot. Så temat verkar roligt, likaså filmklippen, det blir väl ett spel att testa.

Jag stör mig dock på den P.K censuren, men det kommer väl en inofficiell fix till detta om spelet i övrigt är bra, jag tänker självklart inte bara på brudarna utan då han kissar ska censuren också bort.

Förhoppningsvis blir det ett spel som man kan säga följande: -Över 10års väntan, men det var det värt.

Yeah, har dem ingame censur så sätt hellre på kläder... Censur ser så sjukt fult ut.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Tvivlar innerligt på att det är ingame censur. De har nog bara censurerat i trailern för att folk lättare ska kunna visa den till den breda publiken.

3D realms lade ner sin spelstudio 2009 och i september 2010 meddelade 2K games att gearbox skulle utveckla spelet.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

det var inte så jag menar. för att göra den nya menar jag

Ja det nya Duke Nukem Forever har varit i utveckling sedan 1997.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Tvivlar innerligt på att det är ingame censur. De har nog bara censurerat i trailern för att folk lättare ska kunna visa den till den breda publiken.

3D realms lade ner sin spelstudio 2009 och i september 2010 meddelade 2K games att gearbox skulle utveckla spelet.

Aww, 3D Realms hade ett grymt kul spel som heter "Battle Realms". Bästa strategispelet någonsin, verkligt och roligt att man kan variera gubbarna mycket. Långt före sin tid i både grafik och spelsätt.

Edit: Det var visst Liquid Entertainment som gjort det spelet

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

nu har jag boka det här spelet

Permalänk
Medlem

gud vad jag längtat efter detta spel!

skratta som fan när datorn fråga:
-Well duke was the game any good?
-Yeah after 12 fucking years it has to be!

eller nåt sånt sjukt klockrent

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd

man får väl ha fäst när det kommer ut

Permalänk

It's about time!

<3

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

gud vad jag längtat efter detta spel!

skratta som fan när datorn fråga:
-Well duke was the game any good?
-Yeah after 12 fucking years it has to be!

eller nåt sånt sjukt klockrent

haha titta vid 08:20 http://www.youtube.com/watch?v=0-97N6jNKb4&feature=related

det är ingen dator som säger så ..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagge_:

fan vad kul det ser ut.

Permalänk
Avstängd

postal 2 + Duke Nukem 3D = Duke Nukem Forever

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast
Skrivet av Devildoll:

imponerande om de lyckas hålla sig fria från förseningar.

Va?

12 år är inte tillräckligt?

Permalänk
Medlem

Sjukt... kommer ihåg när man spelade Duke 3D när man var liten... till och med på Nintendo 64 var de kul.

Nu.. 100 år senare släpps ett nytt som ser ut att ha sjukt bra grafik, humor ( som vanligt i Duke spel ) m.m ! Undra när man kan boka det !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagge_:

Skrivet av opA:

Sjukt... kommer ihåg när man spelade Duke 3D när man var liten... till och med på Nintendo 64 var de kul.

Nu.. 100 år senare släpps ett nytt som ser ut att ha sjukt bra grafik, humor ( som vanligt i Duke spel ) m.m ! Undra när man kan boka det !

http://www.webhallen.com/spel/pc/2543-duke_nukem_forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Va?

12 år är inte tillräckligt?

ny utvecklare , gearbox måste också visa att de håller måttet.

lite småkul att folk från gearbox jobbade på 3d realms back in the day när forever föddes.
randy har ju till och med designat några av banorna i duke nukem 3D
sen hjälper ju även de gamla rävarna från 3D realms fortfarande till , via triptych

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

hahahahaha,
Helt otroligt,

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]