Permalänk
Medlem

ASROCK P67 EXTREME6

Nytt BIOS idag ver.1.33A: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P67%20Extreme6&o=Beta

Har inte ens kortet själv men köpnerven har börjat darra!
Åsikter om kortet ngn?

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Det fanns en 1.40 BIOS som försvann sen, den här betan verkar inte riktigt ha samma ändringar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Får moderkortet imorgon.. blir å testa efter jobbet

Permalänk
Medlem

Gött, skriv gärna om lite erfarenheter när du monterat/testat!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Beställde med detta kortet imorse efter att jag läst mycket om det, och tycker att det är mycket för pengarna.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Fick hem kortet igår och kan än så länge bara rekommendera det.. Även trevligt att man får med ett USB 3.0 bracket som man kan fästa ifronten. Nu är det bara att börja klocka för att se vad cpu'n & moderkortet går för

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på resultat!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Nytt BIOS idag ver.1.33A: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P67%20Extreme6&o=Beta

Har inte ens kortet själv men köpnerven har börjat darra!
Åsikter om kortet ngn?

Jag har en åsikt. Skit snyggt kort! H50/H70 går ej att montera. Älskar cmos knappen bak på kortet. Väl använd säger jag bara.
Riktigt bra temperaturer på brädan överlag.
En nackdel jag upplever. UEIF får jag inte till att fungerar. Vägrar boota. Allt annat funkar utom det.
Vet ej varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Väntar med spänning på resultat!

Så ja, glömde helt av tråden.. Är helt klart nöjd med kortet, Uppdaterat bios till version 1.4 vilket gör att det flyter helt klart mycket bättre. Än så länge har jag klockat processorn till 4.3 GHz utan några större vcore höjningar. Så kan bara rekommendera kortet!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Så ja, glömde helt av tråden.. Är helt klart nöjd med kortet, Uppdaterat bios till version 1.4 vilket gör att det flyter helt klart mycket bättre. Än så länge har jag klockat processorn till 4.3 GHz utan några större vcore höjningar. Så kan bara rekommendera kortet!

Jag har testat 1.4 & neråt i versionerna. Får bara inte det att funka. Men klockar just nu i Asrock extreme tuner & det funkar bra. 2600K orkar upp till 4.4 än sålänge utan att öka volten. Så det är bara tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Jag har testat 1.4 & neråt i versionerna. Får bara inte det att funka. Men klockar just nu i Asrock extreme tuner & det funkar bra. 2600K orkar upp till 4.4 än sålänge utan att öka volten. Så det är bara tummen upp!

Vilket är det du inte får att funka? Mitt bios hängde sig konstant innan jag uppdaterade det, men än så länge är det inga problem som tur är.. 4.4 är ju fint att nå utan vcore höjning!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

bios äver lag funkar inte alls. Testat 1.20 & 1.40 även att plocka ur batteriet & lägga in 1.20 & 1.40 igen. Men det vill sig inte. Trycker jag F2 eller Del i uppstarten får jag bara upp min muspekare. Sen får jag en stor pixel där musen varit. Inget mer händer. Det står AB i högra nedersta hörnet & jag kan röra musen. Resten är svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Vilket är det du inte får att funka? Mitt bios hängde sig konstant innan jag uppdaterade det, men än så länge är det inga problem som tur är.. 4.4 är ju fint att nå utan vcore höjning!

bios äver lag funkar inte alls. Testat 1.20 & 1.40 även att plocka ur batteriet & lägga in 1.20 & 1.40 igen. Men det vill sig inte. Trycker jag F2 eller Del i uppstarten får jag bara upp min muspekare. Sen får jag en stor pixel där musen varit. Inget mer händer. Det står AB i högra nedersta hörnet & jag kan röra musen. Resten är svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

bios äver lag funkar inte alls. Testat 1.20 & 1.40 även att plocka ur batteriet & lägga in 1.20 & 1.40 igen. Men det vill sig inte. Trycker jag F2 eller Del i uppstarten får jag bara upp min muspekare. Sen får jag en stor pixel där musen varit. Inget mer händer. Det står AB i högra nedersta hörnet & jag kan röra musen. Resten är svart.

Hmm, du får inget felmeddelande på moderkortet? Och kan du inte använda tngntbordet i bios utan att det blir svart? Börjar nästan låta som att ditt kort är defekt?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Hmm, du får inget felmeddelande på moderkortet? Och kan du inte använda tngntbordet i bios utan att det blir svart? Börjar nästan låta som att ditt kort är defekt?

Tangentbordet funkar inte alls. Endast mus. Det är det enda jag ser på skärmen. Mus, 1st pixel lika stor som musen & texten AB i hörnet Något felmeddelande har jag inte fått. Allt startar normalt. Förutom bios när jag väl försöker nå det.
Men resten av datorn spökar inte.

Permalänk
Medlem

Och du kör med ett 6870?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Tangentbordet funkar inte alls. Endast mus. Det är det enda jag ser på skärmen. Mus, 1st pixel lika stor som musen & texten AB i hörnet Något felmeddelande har jag inte fått. Allt startar normalt. Förutom bios när jag väl försöker nå det.
Men resten av datorn spökar inte.

Det låter ju faktist skumt, Jag valde att bara använda tangentbordet eftersom det är mycket smidigare.. Eftersom problemet bara är i bios är det ju antagligen något fel på antingen din biosversion eller moderkortet..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Och du kör med ett 6870?

Har haft det kortet sen jag sålde av mitt 5970. Väntar på nästa dubbel gpu. Så var man ju tvungen att ha något så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Det låter ju faktist skumt, Jag valde att bara använda tangentbordet eftersom det är mycket smidigare.. Eftersom problemet bara är i bios är det ju antagligen något fel på antingen din biosversion eller moderkortet..

Biosversionen har jag tagit direkt från asrock.
Så troligen är det väl mobo det är fel på. Men jag måste hitta någon annan lösning på detta. Kan inte ge upp så lätt.
Har haft det i 2 dagar bara. Känns lite kasst & behöva skicka tillbaka det. Kommer ta veckor att få ut ett nytt ju efter RMA.

Permalänk
Medlem

Ajajaj, går H50/H70 ej att montera??? Är det samma sak med EXTREME4-kortet? Isf. kan dessa kort gå bort på grund av det!?

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Ajajaj, går H50/H70 ej att montera??? Är det samma sak med EXTREME4-kortet? Isf. kan dessa kort gå bort på grund av det!?

Kolla på extreme6 kortet http://www.inet.se/artikel/1901997/asrock-p67-extreme6

& jämför med extreme4 http://www.inet.se/artikel/1901992/asrock-p67-extreme-4

Runt socket platsen så sitter det en extra rad med kondensatorer på extreme6

Läste på ett engelskt forum om det. Eftersom jag har en H50 i min andra dator så tänkte jag ta den & sätta i. Men det fick bli min Noctua istället.
Har förvisso inte själv testat om det går så kanske ett ett lite hårt uttalande om det.
Jag låter det vara osagt istället. My bad om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Biosversionen har jag tagit direkt från asrock.
Så troligen är det väl mobo det är fel på. Men jag måste hitta någon annan lösning på detta. Kan inte ge upp så lätt.
Har haft det i 2 dagar bara. Känns lite kasst & behöva skicka tillbaka det. Kommer ta veckor att få ut ett nytt ju efter RMA.

Ja det är ju lite segt, Men kan även rekommendera till dig att stänga av så att inte Nätverksporten går ner i "vilo-läge" eftersom det kan ge en del problem.. Som jag fick. Bara in i enhetshanteraren -> nätverkskortet och stänga av det. För höll på att skicka tillbaka kortet även jag pga nätverksporten slutade funka, men det vara bara windowsbug.. Men hoppas det löser sig för dig

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Ja det är ju lite segt, Men kan även rekommendera till dig att stänga av så att inte Nätverksporten går ner i "vilo-läge" eftersom det kan ge en del problem.. Som jag fick. Bara in i enhetshanteraren -> nätverkskortet och stänga av det. För höll på att skicka tillbaka kortet även jag pga nätverksporten slutade funka, men det vara bara windowsbug.. Men hoppas det löser sig för dig

Ska testa det oxå. Tack!