Permalänk
Medlem

SCAM mail?

Hej
Har börjat mail kring en beställning av en bungallow på en ö i malaysia. Så här är det:

Dom har en riktig paypal logga på sidan. när man klickar på den kommer man in på: https://www.paypal.com/my/mrb/pal=A9J6P4ZGZTWY2

Jag har fått ett mail om betalningen som ser ut så här:

Jan 26, 2011 21:30:25 GMT+08:00

Hello micke_stella91@hotmail.com,

Deborah O'Sullivan would like to be paid through PayPal.

----------------------------------------------------------------

Merchant:
Deborah O'Sullivan
debbie.osullivan@gmail.com

Note from merchant:
Deposit for 2 chalets from the 26th July - 2nd August at Petani Beach House

-----------------------------------
Details
-----------------------------------

Description: Service
Amount: €100.00 EUR

Total: €100.00 EUR

Deborah O'Sullivan would like you to use PayPal - the safer, easier way to pay and get paid online.
To send Deborah O'Sullivan your payment and see the details of this invoice, copy and paste this link into your web browser:

https://www.paypal.com/my/cmd=_prq&id="XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX...

----------------------------------------------------------------
Questions? Go to the Help Center at: www.paypal.com/my/help.

Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and click Help in the top right corner of any PayPal page.

To receive email notifications in plain text instead of HTML, log in to your PayPal account and go to your Profile to update your settings.

----------------------------------------------------------------
Copyright © 1999-2011 PayPal. All rights reserved.

Consumer advisory- PayPal Pte. Ltd., the holder of PayPal’s stored value
facility, does not require the approval of the Monetary Authority of Singapore.
Users are advised to read the terms and conditions carefully.

XXXX XXNNN

Komprimerade lite och satte dit lite "X" och "N" efter som jag inte vet man kan göra med den informationen.
Grejen som får mig att tveka är att det kommer från service@intl.paypal.com, har googlat men hittar massa olika svar. Dock om man trycker på betalnings länken kommer man till paypals riktiga sida. Kan det vara så att man utsätts för en SCAM fast genom paypals riktiga sida? att dom själva inte vet att mottaggaren blåser en?

Micke

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av baldrach:

Hej
Har börjat mail kring en beställning av en bungallow på en ö i malaysia. Så här är det:

Dom har en riktig paypal logga på sidan. när man klickar på den kommer man in på: https://www.paypal.com/my/mrb/pal=A9J6P4ZGZTWY2

Jag har fått ett mail om betalningen som ser ut så här:

Jan 26, 2011 21:30:25 GMT+08:00

Hello micke_stella91@hotmail.com,

Deborah O'Sullivan would like to be paid through PayPal.

----------------------------------------------------------------

Merchant:
Deborah O'Sullivan
debbie.osullivan@gmail.com

Note from merchant:
Deposit for 2 chalets from the 26th July - 2nd August at Petani Beach House

-----------------------------------
Details
-----------------------------------

Description: Service
Amount: €100.00 EUR

Total: €100.00 EUR

Deborah O'Sullivan would like you to use PayPal - the safer, easier way to pay and get paid online.
To send Deborah O'Sullivan your payment and see the details of this invoice, copy and paste this link into your web browser:

https://www.paypal.com/my/cmd=_prq&id="XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX...

----------------------------------------------------------------
Questions? Go to the Help Center at: www.paypal.com/my/help.

Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and click Help in the top right corner of any PayPal page.

To receive email notifications in plain text instead of HTML, log in to your PayPal account and go to your Profile to update your settings.

----------------------------------------------------------------
Copyright © 1999-2011 PayPal. All rights reserved.

Consumer advisory- PayPal Pte. Ltd., the holder of PayPal’s stored value
facility, does not require the approval of the Monetary Authority of Singapore.
Users are advised to read the terms and conditions carefully.

XXXX XXNNN

Komprimerade lite och satte dit lite "X" och "N" efter som jag inte vet man kan göra med den informationen.
Grejen som får mig att tveka är att det kommer från service@intl.paypal.com, har googlat men hittar massa olika svar. Dock om man trycker på betalnings länken kommer man till paypals riktiga sida. Kan det vara så att man utsätts för en SCAM fast genom paypals riktiga sida? att dom själva inte vet att mottaggaren blåser en?

Micke

Maila och fråga PayPal.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

nytt mail

jag frågade paypal men dom gnatade om att man måste ha konto och grejer och att det nu tar 72h att få svar, eftersom det är lite bråttom med bokningen frågar jag här. mailet från paypal kom från webform@intl.paypal.com så då kan det väl inte vara nån som fuskat med mailadressen? det jag undrar är om man kan ta betalt genom paypal och sedan komma dit utan att få det man betalat för. om paypal liksom har någon koll eller man bara betalar därigenom