Permalänk
Medlem

Hackintosh monster

Hej!

Jag undrar om det är nån på forumet som byggt ett riktigt monster till hackintosh och skulle vara villig att guida mig lite.

Har såklart jagat runt på nätet en hel del efter olika byggen, men inte hittat ngt som jag blir klok på.
Jag kommer främst att använda datorn till videoredigering och bildredigering med tunga bildfiler (500mb->).

Skulle vilja landa på runt 24-32gb RAM. med intel i7 processor. Grafikkort på minst 1gb.

alla tips, länkar osv är mycket välkomna

mvh
Petter

Permalänk
Avstängd

Budget= obegränsad?

Permalänk
Hjälpsam

Upp till 24GB får du på ett i7 1366 system, och det behöver inte ens kosta skjortan. Skall du över 24GB behöver du ett server/workstations moderkort för dubbla processorer, och då landar vi på en HELT annan prislapp.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska ha ett monster och lägga massa pengar . Och prompt vill ha osx varför köper du inte ett äpple med en gång? Vad jag förstått kan ha fel så är det lite om inte väldigt trixigt att få till hackintosh med vissa komponenter speciellt grafikkort verkar det som. Och om du ändå som det verkar ska jobba rätt hårt med den varför inte köpa det du försöker krypa runt för att få direkt?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Köp en mac PRO ?:p

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det ser ut med nuvarande mac pro, men förr iaf har det inte skiljt speciellt mycket i pris mellan den och en pc med samma spec.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

så som jag ser de så får de inte hackintosh att fungera på alla datorer eller alla olika konfigs av delar.
de ska gå fint att köra med en i7 av nått slag (1366 socket dvs) och ett 5770 allafall (då mac's fanns att köpa med 5770 förut så är de la lättare att köra med de då)
sen finns de inget som säger att de ska fungera perfekt heller, googla på hackintosh och leta upp någon setup de skrivit de fungerar bra på och kör på samma fast med mer ram då (vet inte om de gör någon skillnad i om de fungerar bra eller inte så)
http://www.hackintosh.com/ där finns de mycket att läsa om.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Om du ändå ska ha ett monster och lägga massa pengar . Och prompt vill ha osx varför köper du inte ett äpple med en gång? Vad jag förstått kan ha fel så är det lite om inte väldigt trixigt att få till hackintosh med vissa komponenter speciellt grafikkort verkar det som. Och om du ändå som det verkar ska jobba rätt hårt med den varför inte köpa det du försöker krypa runt för att få direkt?

Jag såklart funderat på det. Men en Mac Pro med runt 24gb RAM och liknande prestanda som det jag vill ha landar på runt 50-60t.

När jag kollat runt på komponenter och olika byggen av hackintosh uppskattar jag att det skulle landa närmare 20t vilket är mer i min budgetklass. Då har jag bara försökt hitta liknande komponenter som andra byggt av och plussat ihop, har inte tillräcklig kunskap att säga om alla komponenter är kompatibla.

Jag vet att det inte verkar helt lätt att få hackintoshbyggen stabila, men det finns flera exempel på nätet med folk som lyckas.

Min fråga var främst om nån gick i samma tankar, eller om nån hade värdefulla råd och tips gällande konfiguration och komponenter.
Min budget är runt 15-20t och jag skulle helt enkelt vilja få ut det bästa möjliga i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kpettert:

Jag såklart funderat på det. Men en Mac Pro med runt 24gb RAM och liknande prestanda som det jag vill ha landar på runt 50-60t.

När jag kollat runt på komponenter och olika byggen av hackintosh uppskattar jag att det skulle landa närmare 20t vilket är mer i min budgetklass. Då har jag bara försökt hitta liknande komponenter som andra byggt av och plussat ihop, har inte tillräcklig kunskap att säga om alla komponenter är kompatibla.

Jag vet att det inte verkar helt lätt att få hackintoshbyggen stabila, men det finns flera exempel på nätet med folk som lyckas.

Min fråga var främst om nån gick i samma tankar, eller om nån hade värdefulla råd och tips gällande konfiguration och komponenter.
Min budget är runt 15-20t och jag skulle helt enkelt vilja få ut det bästa möjliga i den prisklassen.

Om du köper till minnen etc löst då? (inte från apple alltså) Blir det lika dyrt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Json_81:

Om du köper till minnen etc löst då? (inte från apple alltså) Blir det lika dyrt?

Tror inte vanliga DDR3 minnen passar i apple's moderkort, MEN jag är inte säker.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Tror inte vanliga DDR3 minnen passar i apple's moderkort, MEN jag är inte säker.

Jodå, visserligen är det nog ECC-minnen men delarna till en mac är samma som vilken pc som helst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."