Inet köper Datorbutiken.com

Permalänk
Melding Plague

Inet köper Datorbutiken.com

Göteborgsbaserade Inet köper upp resterna av Datorbutiken och tar över ansvaret för bland annat garantiärenden. Samtidigt avvecklas Prodat AB, bolaget bakom webbhandeln.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul, hoppas de lyckas bra
Är datorbutiken och datagrottan samma företag? de har liknande hemsida, logga och priser

Permalänk

Så är det bara kunderna de vill åt eller vad?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Gogo Inet! Bara goda nyheter detta imho, schysst av Inet att baila ut Datorbutiken och dess kunder också

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant drag av Inet med tanke på att dom vill öppna i huvudstaden!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Så är det bara kunderna de vill åt eller vad?

Vad annars?

Verkar som dom tar över garantiärenden och sådant, också.

Permalänk
Medlem

Detta var oväntat

Permalänk
Medlem

häftigt

Permalänk

Såg Inet's oöppnade butik i Stockholm när jag var på väg till Webhallen här om dagen ironiskt nog, när det gäller den här nyheten dock så vet jag inte vad jag ska tänka. Ett vanligt övertagande inte mycket annat.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Så är det bara kunderna de vill åt eller vad?

Kunder, lager, leverantörer prislistor osv.

Dock så kan de vara lite negativt med att ta över mängder med missnöjda kunder och sen ha svårt att veta hur deras ärende ser ut.
Skoj iaf
Hoppas de bara kommer upp lite notiser nu runt om så folk vet om detta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Moderator
Moderator

Intressant, hoppas nu bara att de inte tar efter datorbutiken i något avseende förutom kundkrets då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Fint

Tänkte bara kommentera, man brukar väl säga att Sisjön ligger i Göteborg, inte strax utanför:P? Strax utanför göteborg blir kungsbacka

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

Har inte personligen haft nåt med datorbutiken att göra men kul att de får en ny chans så att säga. Iaf deras kunder. Kul att det går bra för Inet också.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Sisjön ligger inte i göteborg, kul att inet växer iaf!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att Inet växer för fort nu bara. Kan bli illa för oss kunder om dom blir förstora. Vill ju inte att dom blir som Komplett.se

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

För dåligt och ointressant sortiment och för oinspirerad hemsida fällde Datorbutiken enligt mig. Det fanns få anledningar att titta in där, när komplett och dustin är så mycket bättre.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Då får vi se vad detta leder till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Kul, hoppas de lyckas bra
Är datorbutiken och datagrottan samma företag? de har liknande hemsida, logga och priser

det där är faktiskt något jag undrat över med

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

najs att man även företag i sverige köper ut andra företag för egen vinst.... nu får man hoppas på lägre priser oxå

Permalänk
Medlem

som tidigare nämnts, hoppas dom inte får storhetsvansinne nu och glömmer bort kunder.. ungefär som komplett (som i mina ögon bara blir sämre med åren)

Permalänk
Medlem

Känns som det va det bästa som "Niklas Sandgren" kunde göra tyvärr, allt vart sig inte likt efter gamla db gick i konkurs(många vart misstänksamma m.m , kände sig lurade eller dylikt). Även om Niklas försökte ställa allt till rätta igen och jag vet att han verkligen ville men ibland så går det bara inte(även om det inte va han som gjorde att gamla db konkurs så ville han försöka ställa allt till rätt)Det är synd!!!. Jag hoppas han hittar ett bra jobb eller lyckas starta en firma som han inte jobbar ihjäl sig på!.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Trevligt! Tyckte faktist väldigt bra om datorbutiken, tills det fall sakta men säkert ner.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Hoppsan, där ser man. Håller med tidigare talare; oron finns ju att Inet kommer bli för stora och att de inte har tillräckligt med resurser eller dåligt organiserad verksamhet att ta hand om den ökade kundskaran som detta innebär.

Men jag tycker om Inet, och tycker att de är högst kompetenta, så jag håller tummarna!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte haft något med Datorbutiken.com att göra, men lycka till Niklas och lycka till Inet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

I den här takten kommer väll Inet få monopol på datormarknaden
Inte för att det skulle skada så länge priserna inte höjs för mycket men då går väll också Inet i konkurs.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk

Gratulerer Inet. Ni är bäst. Smart drag.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att inet sköter sin expansion väl med detta. Handlat ett par gånger på inet och snabbt och bra verkligen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Inet är smarta, nu har dem antagligen utökat sin kundkrets ganska hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Sisjön ligger inte i göteborg, kul att inet växer iaf!

Var ligger det då om man får fråga?

---

Lite överraskande nyhet, får se var det här tar vägen. Troligtvis är det genomtänkt.

Permalänk
Medlem

Inet är en riktigt tungviktare, fasen va skönt o se Inet ta över den Svenska marknaden.

Komplett, passa er!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."