mitt 5750 presterar dåligt...

Permalänk
Medlem

mitt 5750 presterar dåligt...

Goddag kära forumläsare,
Jag har ett litet problem med mitt Sapphire 5750 1GB.
Det råkar vara så att av någon anledning presterar det mycket sämre än vad det ska göra.
Har letat runt efter andra med samma problem men hittade tyvärr inga lösningar.

Exempel på den dåliga prestandan är i spel såsom CoD: Modern Warfare 2 och Starcraft 2
I båda dessa ska (efter vad jag sett) koret klara högsta utan problem.
I MW2 ska jag kunna köra högsta med sisådär 30 fps...
Jag kör lägsta (dock med upplösningen 1280/720) med någon mellan 15 och 25 fps.
Problemet är inte lika uppenbart i starcraft där jag kör med det mesta på high, fast kortet ska klara Ultra-inställningarna.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

Permalänk
Skrivet av jibbus:

Goddag kära forumläsare,
Jag har ett litet problem med mitt Sapphire 5750 1GB.
Det råkar vara så att av någon anledning presterar det mycket sämre än vad det ska göra.
Har letat runt efter andra med samma problem men hittade tyvärr inga lösningar.

Exempel på den dåliga prestandan är i spel såsom CoD: Modern Warfare 2 och Starcraft 2
I båda dessa ska (efter vad jag sett) koret klara högsta utan problem.
I MW2 ska jag kunna köra högsta med sisådär 30 fps...
Jag kör lägsta (dock med upplösningen 1280/720) med någon mellan 15 och 25 fps.
Problemet är inte lika uppenbart i starcraft där jag kör med det mesta på high, fast kortet ska klara Ultra-inställningarna.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

Vilken drivrutin har du?

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk

Hur ser systemet ut förövrigt med CPU RAM osv? Drivrutiner? Jag har haft 5750 själv och jag vet att dom presterar bra så länge man inte kör med för mycket AA

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Den drivrutin jag har är 10.4. Uppdaterade tidigare till senaste (vilken det nu är), men fick ett mycket sämre resultat i samtliga spel.

Jag har:
AMD phenom II x4 945 3.00 GHz
4 GB Corsair Dominator sata3
WD black 640 GB sata 6GB/s
Gigabyte GA-770T A-UD3
Corsair 550W

Permalänk
Skrivet av jibbus:

Den drivrutin jag har är 10.4. Uppdaterade tidigare till senaste (vilken det nu är), men fick ett mycket sämre resultat i samtliga spel.

Jag har:
AMD phenom II x4 945 3.00 GHz
4 GB Corsair Dominator sata3
WD black 640 GB sata 6GB/s
Gigabyte GA-770T A-UD3
Corsair 550W

Okej ja du har ju bra dator som det ser ut. Om den förra drivrutinen funkade bättre skulle nog jag använda den tills det kanske kommer en hotfix till 10.4
Du kan ställa ner AA också.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Problemet löstes genom omformatering...