Hur ser din dröm-mobil ut?

Permalänk
Medlem

Så här ser min dröm-mobil ut:

Avaa mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

ganska ful och inget speciellt med den om du frågar mig...

Permalänk
Medlem

Den skulle inte sitta fel.

Permalänk

Som ovan till utsidan helt klart.

2. vattentät till 250 m djup
3. Endast touchskärm
4. 12 megapixelcamera
5. Kan laddas med solljus (alt lampljus)
6. Mer välutvecklad fartkameravarnare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

RFID - Wikipedia

Vill bara kunna ha en telefon i fickorna. Betala i affärer och låsa upp dörrar med mobilen o yeah! Kunna säga "so long" till nycklar och plånbok. Dock krävs det mer från affärer än från mobiltelefonen när det gäller detta. Och nycklar, kommer ta ett tag innan dom är helt borta, men förhoppningsvis inom min livstid så

Och ja.. kanske inte den stora drömmen för dem som tappar bort sin mobil 24/7, men för oss andra!

Vore inte så roligt om folk började hacka mobiltelefoner och på så vis kunde ta sig in genom dörren till ditt hus eller bil utan problem

Eller att batteriet i din telefon tar slut o du inte kommer in i ditt hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vore inte så roligt om folk började hacka mobiltelefoner och på så vis kunde ta sig in genom dörren till ditt hus eller bil utan problem

Eller att batteriet i din telefon tar slut o du inte kommer in i ditt hem

Alltså sånna här brickor man har till portar lär man ju lätt kunna sätta in i telefonen och de kräver ju inte batterier. Och avståndet för att kunna hacka sånna är ju på ett par millimeter, så skulle vara svårt. Är ju precis som att försöka hacka ett SL-Accesskort.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Alltså sånna här brickor man har till portar lär man ju lätt kunna sätta in i telefonen och de kräver ju inte batterier. Och avståndet för att kunna hacka sånna är ju på ett par millimeter, så skulle vara svårt. Är ju precis som att försöka hacka ett SL-Accesskort.

Så sant, tänkte inte på en så simpel lösning

Permalänk
Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
  • 4.5-5" Resisitiv skärm

• Fyra-radigt qwerty-tangentbord

• 4G

• Mini-HDMI (med adapter till HDMI då)

• 32GB minne (minst)

• Kraftigt batteri

• x86-kompatibel processor, minst 1GHz

• Laptop-liknande, med möjlighet att svara utan att fälla upp den, som Nokias communicator-serie.

• Möjlighet att installera vad man vill, dvs. Linux-distributioner och Windows. Och allt däremellan.

Inser att detta inte kommer vara möjligt på ett tag men drömma kan man ju

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Min htc desire hd med en batteritid som klarar av flera dagars sträckanvändning.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Nokia N8 fast med lite större display samt meego ist för symbian ^3

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Värmekamera, stöttålighet ifrån 7:e våningen (3310, har provat)! Walkie Talkie funktion, en funktion som gör att telefonen piper om man närmar sig någon bordell långt in i gatan.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en i7-980X i min nästa telefon för folding on the go:)

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

En telefon med inbyggt "mini radeon 6950" och en 2.8 Ghz processor samt dvd, med touchscreen också! Vad säger ni? Bc2 i mobilen

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:
  • 4.5-5" Resisitiv skärm

Hur i hela friden kan du vilja ha en resistiv skärm?
Det är ju för fan jävulens påfund.

Capacitive med Wacom hade ju varit najs iaf.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Tangentbordet från Nokias E90 parat med en högupplöst touchskärm, gärna med pekpenna (Atmels maXTouch ser lovande ut). Kombinera detta med ett bra öppet operativsystem, typ Maemo/Meego så är jag nöjd.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Tvingas jag välja hade jag oxå tagit en bra resistiv skärm före en kapacitiv.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk
Medlem

typ denna med en i5-2500k, ett nivida gtx 560 ti, 256 gb ssd g3, 8gb internmine. sen så att man kan montera ett riktigt kameraobjektiv på telfonen och w7 såklart med möjlighet att ändra till typ android. via en omstart skulle lätt kunna betala 20k för det.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Jag gillar resistiva skärmar, och kan tänka mig att det är bra mycket mer användbart om man får för sig att köra exempelvis W7 eller Ubuntu på min dröm-"mobil". Sen finns det ju de som tycker annorlunda så klart. Annars finns ju resistiv multitouch under utveckling, det skulle kunna vara något annars.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

En telefon med inbyggt "mini radeon 6950" och en 2.8 Ghz processor samt dvd, med touchscreen också! Vad säger ni? Bc2 i mobilen

Blir en rätt otymplig telefon om den ska spela upp DvD:s

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk

http://www.minimallyminimal.com/minimally-minimal/2010/7/11/htc-1.html

Riktigt coolt koncept.

Permalänk

min dröm mobil skulle nog ha knappar en okrossbar nummerdisplay och man kan skicka sms/ringa med den gärna vattentät och klara att bli överkörd med en stridsvagn...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

iPhone 4 + vattentät + inbyggd bumper = WIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

iPhone 4 + vattentät + inbyggd bumper = WIN

+rakapparat & elvisp

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

+rakapparat & elvisp

Det troode jag var så självklart att jag inte behövde ta upp det xD

Permalänk
Medlem

Inte helt säker på hur min drömmobil skulle se ut. En del av mig vill ha vettig teknik som kan avra användar i olika situationer medan en annan del av mig samtidigt vill ha en enkel telefon som helt enkelt fungerar som en telefon.

Enkel telefon:

• Den ska ha stöd för samtal.

• Det ska vara enkelt att skriva och skicka SMS.

• Lång batteritid (minst ett par dygns samtalstid).

• Mekaniska knappar för att styra den (så man slipper behöva titta på den för att enkelt göra saker).

• Hållarbar och pålitlig (hålla minst 10 år, tåla att tappas på betong och till viss del tåla väta, kyla samt hetta utan problem).

• Relativt liten och lätt.

• Gärna stöd för att använda den som en mp3-spelare med 3.5mm uttag (inget krav men samtidigt inget som bör påverka storlek och övriga krav).

• Kunna använda den som ett vanlgit USB-minne (där mp3-spelaren skulle kunna komma åt innehållet).

Tekniknörden inom mig vill dock ha lite andra krav än bara de ovan:

• Både pekskärm och mekaniskt tangentbord för valfri interaktion.

• Inbyggd mp3-spelare osm ovan beskrivet.

• Flexibilitet hos mjukvaran så användare själva kan anpassa telefonen efter sina behov.

• Hållbarhet och pålitlighet som ovan nämnt.

• Självklart lång batteritid.

• Enkelt kunna använda den som ett USB-minne (varifrån mp3-spelaren ska kunna komma åt filer).

• Stöd för standarder som WLAN, USB, Bluetooth, HDMI/DisplayPort, m.m.

Finns säkert mycket fler saker som ajg inte har noterat men de telefoner ovan nämnda skulle i alla fall intressera mig mycket.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Inte helt säker på hur min drömmobil skulle se ut. En del av mig vill ha vettig teknik som kan avra användar i olika situationer medan en annan del av mig samtidigt vill ha en enkel telefon som helt enkelt fungerar som en telefon.

Enkel telefon:

• Den ska ha stöd för samtal.

• Det ska vara enkelt att skriva och skicka SMS.

• Lång batteritid (minst ett par dygns samtalstid).

• Mekaniska knappar för att styra den (så man slipper behöva titta på den för att enkelt göra saker).

• Hållarbar och pålitlig (hålla minst 10 år, tåla att tappas på betong och till viss del tåla väta, kyla samt hetta utan problem).

• Relativt liten och lätt.

• Gärna stöd för att använda den som en mp3-spelare med 3.5mm uttag (inget krav men samtidigt inget som bör påverka storlek och övriga krav).

• Kunna använda den som ett vanlgit USB-minne (där mp3-spelaren skulle kunna komma åt innehållet).

Tekniknörden inom mig vill dock ha lite andra krav än bara de ovan:

• Både pekskärm och mekaniskt tangentbord för valfri interaktion.

• Inbyggd mp3-spelare osm ovan beskrivet.

• Flexibilitet hos mjukvaran så användare själva kan anpassa telefonen efter sina behov.

• Hållbarhet och pålitlighet som ovan nämnt.

• Självklart lång batteritid.

• Enkelt kunna använda den som ett USB-minne (varifrån mp3-spelaren ska kunna komma åt filer).

• Stöd för standarder som WLAN, USB, Bluetooth, HDMI/DisplayPort, m.m.

Finns säkert mycket fler saker som ajg inte har noterat men de telefoner ovan nämnda skulle i alla fall intressera mig mycket.

det är väl framförallt batteriet och hållbarheten som inte redan finns i dagens mobiler, allt annat utom tangentbordet finns i min HTC hero (den kanske inte har lika öppen mjukvara som du menade) fast det finns ju i andra modeller.