Permalänk
Medlem

Photoshop hjälp

Hej

Jag har en bild som jag skalade upp till 1920x2600:s upplösning. Problemet är när jag ska skriva text, även med den högsta inställningen (1300 punkter) blir texten extremt liten. Hur löser man detta? Kanske förminska bilden, skriva det och sedan förstora igen? Blir dock enormt jobbigt.

Permalänk
Medlem

Provade att göra samma sak och för mig så blir texten ''normal'' så vet egentligen inte vad som är fel men ändå.

(PS CS5)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för nått år sedan, kommer tyvärr inte ihåg hur jag löste det :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hur gick du till väga när du skalade upp bilden? Vad har filen för DPI?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Lyckades fixa det. Verkar som att jag endast ökade antalet pixlar och inte storleken.