Permalänk
Medlem

Jag har en liten idé till ett system som skulle kunna funka om vi ska lägga in flera titlar.... Vi har en ansvarig ledare för varje spel till PS3/Xbox/PC (Detta är inte fullt nödvändigt om det inte är så många eller ingen som spelar på någon av dem) Om man inser "Shit! Mitt favoritspel BLABLABLA finns inte med!" Då kan man göra en tråd i foprumet som heter typ "BLABLABLA till Xbox bör läggas till!" (Eller nåt liknande) Folk kan då i den tråden säga t.ex. att de också spelar detta spel och att de kanske är frivillga att vara ledare för detta. Med tillräckligt många så läggs en forumdel eller liknande till om spelet.

Det är dock väldigt viktigt att man inte utser en ledare för t.ex. CoD4 utan en ledare för CoD4 PC. Om det inte finns intresse för att starta en tråd med CoD4 Xbox så gör man helt enkelt inte det.

Någon som tycker det här är ett bra system? Något ni vill lägga till? Några frågor om detta?

EDIT: Intagningsprov som admin för spelet kan ju vara att man skriver en liten introduktion

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag har en liten idé till ett system som skulle kunna funka om vi ska lägga in flera titlar.... Vi har en ansvarig ledare för varje spel till PS3/Xbox/PC (Detta är inte fullt nödvändigt om det inte är så många eller ingen som spelar på någon av dem) Om man inser "Shit! Mitt favoritspel BLABLABLA finns inte med!" Då kan man göra en tråd i foprumet som heter typ "BLABLABLA till Xbox bör läggas till!" (Eller nåt liknande) Folk kan då i den tråden säga t.ex. att de också spelar detta spel och att de kanske är frivillga att vara ledare för detta. Med tillräckligt många så läggs en forumdel eller liknande till om spelet.

Det är dock väldigt viktigt att man inte utser en ledare för t.ex. CoD4 utan en ledare för CoD4 PC. Om det inte finns intresse för att starta en tråd med CoD4 Xbox så gör man helt enkelt inte det.

Någon som tycker det här är ett bra system? Något ni vill lägga till? Några frågor om detta?

Jag tror det systemet skulle fungera riktigt bra.
Sen så måste man såklart ha forums ansvariga, och då kan man ju ta dom som är mest intresserade av ett visst spel till en plattform ta den delen av forumet eller liknande.

Permalänk
Medlem

Men imorgon ska jag dra till England och kommer hem på söndag så ni vet. Men mina polare kommer lira på mitt Black Ops acc ifall ni undrar.

Permalänk

Den med litet C tycker iallafall jag var snyggare. Men inte blått, så mycket kan jag iallafall säga.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Den med litet C tycker iallafall jag var snyggare. Men inte blått, så mycket kan jag iallafall säga.

aa, det oranga passar med "guldet" på soldaten

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

här följer frågor om vad ni tycker om hemsida och relaterat:

1. vilket domän och vilken ändelse (.com, .se etc)
2. finns det någon medlem som kan tillgå bra server med ftp möjlighet, annars blir det webbhotell
3. Ska det finnas mail till hemsidan för admins och support?
3.1 ska mailen ha möjlighet till IMAP, pop3 och sånt, t ex exchange activesync
4. FTP-uppladdning, ganska självklart dock.
5. Hur löser man betalningen för detta, jag tänker inte betala allt, speciellt när man inte vet hur många som är med. (billigast hittills ca 1000kr/år + 369 i start avgift hos loopia, får med 750kr till Google AdWords som, om vi inte använder det, kan sälja). Ni får gärna försöka hitta billigare.

Värt att notera är att det kommer kosta ca 100kr/år om någon har en server/ om någon kan ta en gammal från jobbet etc. Notera att ägaren måste ha bra internetuppkoppling!

Litet Tips! Prova one.com de är billiga, har själv 4 domäner där och betalar en gång per år. cirka 400kr per st, ink allt och 500kr i googleads.(12kr i månaden 3GB).

https://www.one.com/sv/

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Skrivet av OWNEG:

Litet Tips! Prova one.com de är billiga, har själv 4 domäner där och betalar en gång per år. cirka 400kr per st, ink allt och 500kr i googleads.(12kr i månaden 3GB).

https://www.one.com/sv/

400kr per st? om vi tar tex. namecheap.com som förövrigt inte är särskilt billiga så kostar det ca 60kr att regga ett domännamn(om ni inte vill använda .tk domänet), och om vi tar deras "pro hosting" som kostar $4.45/månad(30kr) som ger oss 100gb lagring och 1000gb "Bandwidth"/månad och flera domän kan enkelt användas till samma hosting konto.

Vet dock inte om de har .se domän tillgängliga, men tom. ett .info(20kr) eller .com(60kr) är bra mycket bättre än .tk som de flesta ser som ren skit och oftast associeras med virus.

Ni får ursäkta inblandningen av engelska men kan inte de svenska begreppen och orkar inte googla/slå upp orden..

Angående någon ventrio/teamspeak server, jag har flera gånger nämnt att jag kan bidra med en men folk verkar inte bry sig så orkar inte lägga ut mer tid på det.

Jag vet att jag låter väldigt negativ pga sättet jag skriver men det är jag verkligen inte

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

400kr per st? om vi tar tex. namecheap.com som förövrigt inte är särskilt billiga så kostar det ca 60kr att regga ett domännamn(om ni inte vill använda .tk domänet), och om vi tar deras "pro hosting" som kostar $4.45/månad(30kr) som ger oss 100gb lagring och 1000gb "Bandwidth"/månad och flera domän kan enkelt användas till samma hosting konto.

Vet dock inte om de har .se domän tillgängliga, men tom. ett .info(20kr) eller .com(60kr) är bra mycket bättre än .tk som de flesta ser som ren skit och oftast associeras med virus.

Ni får ursäkta inblandningen av engelska men kan inte de svenska begreppen och orkar inte googla/slå upp orden..

Angående någon ventrio/teamspeak server, jag har flera gånger nämnt att jag kan bidra med en men folk verkar inte bry sig så orkar inte lägga ut mer tid på det.

Jag vet att jag låter väldigt negativ pga sättet jag skriver men det är jag verkligen inte

Nu är det så att villor på forumet hostar oss swec.villors.se för att se min awesome progress xD. vi behöver inte vent nu, eller kanske. det får andra svara på, jag har fullt upp med att försöka göra hemsidan med bristande kunskaper :S

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Jag är på! dethär kan ju bli skitkul !

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Nu är det så att villor på forumet hostar oss swec.villors.se för att se min awesome progress xD. vi behöver inte vent nu, eller kanske. det får andra svara på, jag har fullt upp med att försöka göra hemsidan med bristande kunskaper :S

Okej, det visste jag inte :).

Jag kan säkert hjälpa till med hemsidan, var ett tag sen jag höll på med sånt men något borde man ju komma ihåg ifrån gymnasiet/högskolan

Bara att slänga iväg ett PM med filerna och säga till hur du/ni vill ha sakerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Okej, det visste jag inte :).

Jag kan säkert hjälpa till med hemsidan, var ett tag sen jag höll på med sånt men något borde man ju komma ihåg ifrån gymnasiet/högskolan

Bara att slänga iväg ett PM med filerna och säga till hur du/ni vill ha sakerna.

Ja, jag hadebörjat, mendet blev inte bra så det är scratch, men bannern finns ju här i forumet, sen vet jag inte hur du vill ha med menyknappar, om du gör i html/css eller använder en bild, för du kan du få en bild för navigationsknapparna

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk

Jag e på Adda flamemagican på steam

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem

om jag hade haft fast inkomst så hade jag kunnat stå för hemsida, men det är inte förens efter sommaren :/

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

om jag hade haft fast inkomst så hade jag kunnat stå för hemsida, men det är inte förens efter sommaren :/

Schysst, men du behöver inte. kan ju göra en paypal för clanen som folk kan donera pengar till, kan lova att pengarna kommer räcka sen så kostar ju domän max 100kr/år

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Ja, jag hadebörjat, mendet blev inte bra så det är scratch, men bannern finns ju här i forumet, sen vet jag inte hur du vill ha med menyknappar, om du gör i html/css eller använder en bild, för du kan du få en bild för navigationsknapparna

Måste det vara 100% originellt? har annars en hel del wordpress baserade "gaming" teman som skulle passa riktigt bra med lite enklare modifikationer, annars kan jag ta mig nån dag nu till helgen och få ihop något annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Måste det vara 100% originellt? har annars en hel del wordpress baserade "gaming" teman som skulle passa riktigt bra med lite enklare modifikationer, annars kan jag ta mig nån dag nu till helgen och få ihop något annat.

Nej, sidan måste inte vara helt originell, men ta bannern som finns, har chattat med villor och han vill också xD ni kan ju båda gå med i vår steamgrupp och chatta sen

EDIT: är btw borta hela nästa vecka så jag komer inte kunna fixa om ni blir klara i helgen. men snacka med villor, han kan ladda upp sidan och installera forum om den ska upp så fort den är klar

UPDATE: forum uppe på http://swec.villors.se/forum

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu behövs mods till sidan, förslag på forumdelar (vilka spel och till vilken konsol), admins som har bidragit till oss, kan behöva kanske 1-2 till, Bättre med för många än för få. Högre ålder och de som kan PHP, HTML, CSS eller liknande prioriteras!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Nu behövs mods till sidan, förslag på forumdelar (vilka spel och till vilken konsol), admins som har bidragit till oss, kan behöva kanske 1-2 till, Bättre med för många än för få. Högre ålder och de som kan PHP, HTML, CSS eller liknande prioriteras!

Som sagt, jag kan gå in för css-delen. om intresse finns

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Som sagt, jag kan gå in för css-delen. om intresse finns

Intresse finns självklart. Frågan är om du vill vara total admin eller bara mod då?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Intresse finns självklart. Frågan är om du vill vara total admin eller bara mod då?

Specificera arbetsuppgift jag har inget emot att hålla kol på ett forum så att alla sköter sig om det är något sånt, och aktiv gamer kommer jag nog vara om jag har några att spela med

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Specificera arbetsuppgift jag har inget emot att hålla kol på ett forum så att alla sköter sig om det är något sånt, och aktiv gamer kommer jag nog vara om jag har några att spela med

Det är egentligen i stort sett samma uppgifter, fast som Admin kan du t ex skapa nya forumkategorier och sånt. Medans mod får du hålla koll på andra (och gärna skriva hjälpsamma posts)

Tyvärr har jag upptäckt att det inte finns en knapp för att göra nya trådar så villor skulle fixa det (bildfilerna för knapparna finns inte i temat antagligen). Men skulle gärna ha rekommendationer på vilka regler vi ska ha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Det är egentligen i stort sett samma uppgifter, fast som Admin kan du t ex skapa nya forumkategorier och sånt. Medans mod får du hålla koll på andra (och gärna skriva hjälpsamma posts)

Tyvärr har jag upptäckt att det inte finns en knapp för att göra nya trådar så villor skulle fixa det (bildfilerna för knapparna finns inte i temat antagligen). Men skulle gärna ha rekommendationer på vilka regler vi ska ha!

Man ska ju hålla säg till tråd-ämnet... Osså inga länkar till olämpliga saker....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Registrerade mig på forumet nyss, inte så många där än tydligen.
Tips på spel.. TF2, CSS, CS 1.6?

Den dagen som jag ställer in min server i garderoben så skulle jag kunna erbjuda en ts-server för klanen, förvänta er dock inte att det händer allt för snart lat som man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Registrerade mig på forumet nyss, inte så många där än tydligen.
Tips på spel.. TF2, CSS, CS 1.6?

Den dagen som jag ställer in min server i garderoben så skulle jag kunna erbjuda en ts-server för klanen, förvänta er dock inte att det händer allt för snart lat som man är.

Det är inte så stor ide att registrera än då det inte finns en knapp för att skapa ny tråd, svara på tråd etc xD

EDIT: knapparna finns nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Det är inte så stor ide att registrera än då det inte finns en knapp för att skapa ny tråd, svara på tråd etc xD

EDIT: knapparna finns nu!

Finfint! Ni får väl säga till om ni behöver mods till forumet sen eller nåt.

Permalänk
Medlem

förlåt om jag inte hänger med. men vad heter sidan?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

förlåt om jag inte hänger med. men vad heter sidan?=)

Just nu heter den: http://swec.villors.se/forum
Men vi kanske skaffar en annan domän sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Jag ställer gärna upp om du fortf behöver platser, 16 år gammal o har erfaranhet av många gamla claner och en aktiv spelare. btw nu reggad på sidan

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Ni får gärna ge mer tips på kategorier till forumet!

Permalänk
Medlem

Jag ställer upp som mod på sidan till hela forumet eller till en viss del spelar ingen roll.
Men roligt att det finns en sida uppe nu