Permalänk
Medlem

Själv kommer jag inte in på forumet

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Ni får gärna ge mer tips på kategorier till forumet!

Black Ops på Xbox?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Black Ops på Xbox?

Har nu lagt till Xbox 360 och Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Har nu lagt till Xbox 360 och Playstation 3

Tycker du även kan dela upp i CoD: Black Ops... Sen får vi se om det kommer någon intresserad som vill lägga till andra CoD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Jag ställer gärna upp om du fortf behöver platser, 16 år gammal o har erfaranhet av många gamla claner och en aktiv spelare. btw nu reggad på sidan

Skrivet av Nalleno:

Jag ställer upp som mod på sidan till hela forumet eller till en viss del spelar ingen roll.
Men roligt att det finns en sida uppe nu

Ni görs båda om till moderatorer. PMa mig här på SweClockers om vilken del ni vill ta eller bara vara mod för alla forum, lite blandat alltså. Sen nalleno du kan gärna skicka ett PM med dina erfarenheter av claner, vilka spel du spelat/spelar.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Kanske en CSS del?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Kanske en CSS del?

Kanska ska lägga en "programmering och digitalt skapande" under övrigt? Sen så behöver hemsidan bli färdig också... hjälp om du har tid. Du får stor frihet i allt utom banner

Sen undrar jag om vi har någon 18+ som är villig att registrera PayPal premier-konto (vi använder en gemensam mail t ex paypal@swec.villors.se)

Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk
Medlem

Är nu registrerad på forumet, fick ett väldigt seriöst intryck!
Ställer gärna upp som mod/admin.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Kanska ska lägga en "programmering och digitalt skapande" under övrigt? Sen så behöver hemsidan bli färdig också... hjälp om du har tid. Du får stor frihet i allt utom banner

Sen undrar jag om vi har någon 18+ som är villig att registrera PayPal premier-konto (vi använder en gemensam mail t ex paypal@swec.villors.se)

Tack på förhand

Jag programmerar ingenting Men kan fixa paypal men vilken adress ska jag ta?

edit: dvs mail

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Jag programmerar ingenting Men kan fixa paypal men vilken adress ska jag ta?

edit: dvs mail

1. sry blandar ihop counter-strike och CSS för hemsidor xD cs, del ska introduceras

2. ska snacka med villor om det imorgon, mailen finns inte än. Tänk på att ett bankkonto bör vara anslutet till PayPal. och lägg den inte på sparkontot utan ett nytt för SCG om du är villig att göra uppoffringen pengarna vi får in kommer oavkortat att gå till att betala sådant som: domän, webbhost och annat kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är nu registrerad på forumet, fick ett väldigt seriöst intryck!
Ställer gärna upp som mod/admin.

vad bra, hoppas du får samma intryck av hemsidan när den är klar.

Sen hoppas vi på att få små som stora donationer för att betala vårt webbhotell som går ut i sommar om det inte förnyas!

Ska prata med villor om vi kanske ska byta till one.com. men binero är bra för att man kan ha hur många subdomains (om någon medlem vill ha en egen sida kan det alltså fixas ) man vill, obegränsat med ftp och obegränsad mail!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

1. sry blandar ihop counter-strike och CSS för hemsidor xD cs, del ska introduceras

2. ska snacka med villor om det imorgon, mailen finns inte än. Tänk på att ett bankkonto bör vara anslutet till PayPal. och lägg den inte på sparkontot utan ett nytt för SCG om du är villig att göra uppoffringen pengarna vi får in kommer oavkortat att gå till att betala sådant som: domän, webbhost och annat kul

Så länge jag får in det som skulle behövas för att driva allt är jag villig, typ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Så länge jag får in det som skulle behövas för att driva allt är jag villig, typ...

Det är lugnt, kostar inga pengar utom att paypal tar 30 cent + 2,5% och det dras direkt från donationen. se bara till att ha ett tomt bankkonto tillägnat SCG. Du bör dock förstå att detta betyder att det blir du som betalar webbhotellet eftersom du kommer ha SCGs konto (binero tar inte emot paypal, därför)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

phroggyy, sätt en länk till forumet i din sign vetja

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

phroggyy, sätt en länk till forumet i din sign vetja

Tack! bra idé

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Det är lugnt, kostar inga pengar utom att paypal tar 30 cent + 2,5% och det dras direkt från donationen. se bara till att ha ett tomt bankkonto tillägnat SCG. Du bör dock förstå att detta betyder att det blir du som betalar webbhotellet eftersom du kommer ha SCGs konto (binero tar inte emot paypal, därför)

Funderat på det hela ett tag nu, och jag tror inte jag skulle orka Har haft alldeles för mycket strul med banken på sista tiden... och precis bytt bank...

Tog ett tag att tänka ut Var lite för spontan innan men jag orkar inte och det blir nog bättre med någon annan som "kassör"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om kostnaderna blir för höga kan man ju alltid ta med pop-up reklam/anonnser. Om man nu lyckas få några...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Funderat på det hela ett tag nu, och jag tror inte jag skulle orka Har haft alldeles för mycket strul med banken på sista tiden... och precis bytt bank...

Tog ett tag att tänka ut Var lite för spontan innan men jag orkar inte och det blir nog bättre med någon annan som "kassör"

Haha, ok:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Om kostnaderna blir för höga kan man ju alltid ta med pop-up reklam/anonnser. Om man nu lyckas få några...

För att det ska vara intressant så måste vi få väldigt många hits/dag, mycket svårt :/ Dessutom måste ju sidan bli färdig innan dess

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad, skriver man här då?

Permalänk

Har inte läst hela tråden, men är det okej om man är 13år, blir 14 år 14 april.

Spelar BFBC2 och lite annat

Kan man skriva in SweC i klan rutan?

Adda mig på BFBC2, heter filipcombat

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

tycker det är viktigt att ha en länk till swecklokers längst ner på hemsidan

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Jag är intresserad, skriver man här då?

Man går med i klanen på steam

Skrivet av filipcombat:

Har inte läst hela tråden, men är det okej om man är 13år, blir 14 år 14 april.

Spelar BFBC2 och lite annat

Kan man skriva in SweC i klan rutan?

Adda mig på BFBC2, heter filipcombat

Skriv SweCG när du söker klan, ska bytas till SCG om ett par timmar

Skrivet av upl8447:

tycker det är viktigt att ha en länk till swecklokers längst ner på hemsidan

Njae inte nödvändigt då vi är en sida som rent formellt inte har nå gon relation till sweclockers.com utan villors

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Njae inte nödvändigt då vi är en sida som rent formellt inte har nå gon relation till sweclockers.com utan villors

Vi kan väl ändå ha en "Vi rekommenderar läsning på: Sweclockers" eller något sånt?

"Vi gillar Sweclockers, vem vet, du kanske gör det med!"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Vi kan väl ändå ha en "Vi rekommenderar läsning på: Sweclockers" eller något sånt?

"Vi gillar Sweclockers, vem vet, du kanske gör det med!"

Det var bättre självklart kan vi ha något sånt. eller "den här klanen är skapad av medlemmar på SweClockers, bli en du också!" Det är win/win situation

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Det var bättre självklart kan vi ha något sånt. eller "den här klanen är skapad av medlemmar på SweClockers, bli en du också!" Det är win/win situation

Jupp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

utveckling av hemsida börjar imorgon och lär vara klar i mitten av nästa vecka

EDIT: vår klan får INTE heta SweClockers Gaming, det får inte finnas i loggan, forumet etc! vi behöver alltså nytt namn byta text på loggan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

EDIT: vår klan får INTE heta SweClockers Gaming, det får inte finnas i loggan, forumet etc! vi behöver alltså nytt namn byta text på loggan!

Varför får vi inte ha Sweclockers Gaming som namn?

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

varför inte sweclockers gaming?

behöver du hjälp med hemsidan ställer jag gärna upp

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Har väl med Copyright och sådant lulull att göra..