Enklare (billigare) Smartphone som ändå gör det viktigaste - köpråd

Permalänk

Enklare (billigare) Smartphone som ändå gör det viktigaste - köpråd

Tjo,

Jag har aldrig ägt en smartphone men är jäkligt sugen nu då alla polarna flame:ar på om sina jäkla apps

Kollar efter något som kan göra mig nöjd under det närmsta året - innan jag vet exakt vad jag vill ha.

Budget:
LG Optimus One
ZTE Blade
Xperia X8
osv

Kommer spela, lyssna på musik surfa på fb och YT, gärna bra gps. Vill kunna tweaka och ha gott om apps så android är väl ett måste.

Mitt alternativ är väl LG Optimus 2X - inte budget men då kan man väl lika gärna vänta på Galaxy S2?

Tar gärna emot tips och tankar.

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |

Permalänk
Medlem

Det är en rätt bra analys du gör.
Jag rekommenderar dig att slå till på en ZTE Blade, det är en otroligt prisvärd smartphone. Dock så har det varit kampanj på X8 på sistone - Kan du få den runt 1100:- så är ju det ett kap.
SGS2 och liknande ligger i en helt annan kategori kvalitetsmässigt och prestandamässigt. När du läser om såna telefoner, kom ihåg att de också ligger i en helt annan prisklass, samt att det dröjer innan de kommer ut.
Ett intressant alternativ är att slå till på en SGS1. Det är fortfarande en otroligt bra android, och den har sjunkit väldigt i pris i vinter. Om du vill ha något som ligger i mellanklassen prismässigt.

Permalänk
Medlem

X8 är ett bra val till ett bra pris! Har trion X10, X10 mini och X8:an och den kan allt som sina dyrare kusiner dock med en lite sämre kamera och ingen lampa...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mp5sd:

X8 är ett bra val till ett bra pris! Har trion X10, X10 mini och X8:an och den kan allt som sina dyrare kusiner dock med en lite sämre kamera och ingen lampa...

Nej. De är inte bra.

• 1. Ingen multitouch (Har ZTE Blade)
    2. Skräpigt märke(Kanske ZTE också
    3. Dåligt upplöst skärm på x10 mini (pro)(240x320)ZTE Blade har 480x800
    4. Dålig kvalitetskänsla och ful i allmänhet x8 Jag har själv en ZTE Blade och den känns bra i handen och är definitivt inte ful
    5. Android 2.1 (ZTE Blade ska få 2.2)

Permalänk
Medlem

Tar tillbaka allt för Kattmat97 har sagt att den inte är bra och då är det så !? Snyft, bara 6 år äldre än min dotter och redan så vis...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Enda nackdelen med ZTE blade är väl kameran och att den saknar "bilxt"

bryr man sig inte om det så är det blade som gäller..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Några av dem (om inte alla) finns recenserade på swedroid.se.
Undvik SE är min rekommendation. Den kommer aldrig (officiellt iaf) få android 2.2 eller nyare och det är ett stort hopp i prestanda mellan 2.1 -> 2.2 pga JIT.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

wtf har du tre telfoner?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

En till varje öra och den tredje för att surfa på...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Htc desire, garanterat bästa mobil jag har haft iaf, och den kommer med android 2.2 tydligen inte 2.1, och man kan lägga in 2.3 om man vill :), den gör allt du nämnde och är sjukt snabb o surfa på.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

X8 går alltså bort - andriod 2.1
LG Optimus är det ingen som kommenterar..
ZTE Blade ca 1600
HTC Desire ca 3300 (fortfarande rätt dyrt för teknik som blir frånkörd under våren?)
SGS1 ca 4000 (alldeles för dyrt för teknik som blir frånkörd under våren)

Just nu är det ZTE Blade som gör mig mest nyfiken, inte minst för att skärmen verkar vara lite större än på de andra budgetlurarna - glömde skriva att jag reser rätt mycket och vill kunna kolla på film då.

Skulle dock vilja ha kommentarer även på LG Optimus One.

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |